• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Oyunlaştırma ile markalar müşterilerini bağlıyor
Oyunlaştırma ile markalar müşterilerini bağlıyor

Oyunlaştırma ile markalar müşterilerini bağlıyor

ICT Media ICT Media
30 Temmuz 2024 11:02
Paylaş

Oyunlaştırma, müşteri sadakati ve çalışan bağlılığı programlarında büyük bir değişim yaratıyor. Yapılan araştırmalara göre, oyunlaştırılmış sadakat programlarına sahip şirketler, müşteri sadakatinde veya müşteriyi elde tutmada yüzde 22'lik bir artış kaydetti. Bu etkileyici oran, markaların sadakat programlarını yeniden yapılandırma ve geliştirme ihtiyacını gözler önüne seriyor.

Oyunlaştırma ile Markalar ve Müşteriler Arasındaki Bağ Güçleniyor

Oyunlaştırma, günümüzün dijital dünyasında sadece bir eğlence aracı olmanın ötesine geçti. Müşteriler ve çalışanlar, oyunlaştırılmış sistemler aracılığıyla markalarla daha fazla etkileşim kuruyor ve bu da onların bağlılığını artırıyor. Video izleme, soru cevaplama, fotoğraf yükleme ve yarışmalar düzenleme gibi modüller, kullanıcıların deneyimlerini zenginleştiriyor.

Interlink Genel Müdürü Can Taşcıoğlu, "Sadakat programlarında oyunlaştırma, müşterilere ve çalışanlara benzersiz deneyimler sunmanın yanı sıra, markalar için de önemli avantajlar sağlıyor" dedi. Taşcıoğlu, oyunlaştırmanın kullanıcıların markalarla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığını ve bu sayede sadakat programlarının başarısını artırdığını belirtti.

Oyunlaştırmanın Bedeli: Büyük Markalar İçin Bir Fırsat, Küçükler İçin Bir Engel

Ancak oyunlaştırma, ekonomik ve teknik zorluklarla da karşı karşıya. Yazılım teknolojileri gerektiren bu süreç, maliyetli ve karmaşık olabilir. Bu durum, oyunlaştırmayı daha geniş kitlelere yaymak isteyen markalar için bir engel teşkil ediyor. Buna rağmen, oyunlaştırmanın getirdiği avantajlar ve sağladığı yüksek geri dönüş oranları, markaların bu engelleri aşmaya çalışmasını teşvik ediyor.

Taşcıoğlu, "Oyunlaştırma hala çok fazla genele yayılmış değil ve pahalı. Bu sebeple belli büyük markaların karşılayabildiği bir pazarlama aktivitesi." dedi. 

Gerçek Bağlılık İçin Oyunlaştırma Şart

Gerçek bir sadakat programında oyunlaştırmanın olmazsa olmaz olduğuna inanılıyor. Oyunlaştırma, sadece ödüller dağıtmanın ötesinde, kullanıcıların markalarla derinlemesine etkileşim kurmasını sağlıyor. Bu etkileşim, kullanıcıların markayı daha iyi tanımasına ve uzun vadede bağlılıklarının artmasına yardımcı oluyor.

Taşcıoğlu, "Gerçek bir sadakat programında oyunlaştırmanın olmazsa olmaz olduğuna inanıyoruz. Aksi takdirde uyguladığınız program bir sadakat programı değil, bir ödül programından ibaret olur." diye ekledi.

Paylaş
Oyunlaştırma Interlink

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğrencileri TEKNOFEST 2025 Finalinde
18 Eylül 2025 14:02
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten
Prolink TD SYNNEX, Palo Alto Networks'ten "Yılın Distribütörü" Ödülü Aldı
18 Eylül 2025 14:01
Vodafone’dan Z Kuşağı ve Alfa Kuşağı’nın Akıllı Telefon Kullanımlarına Dair Araştırma
Vodafone’dan Z Kuşağı ve Alfa Kuşağı’nın Akıllı Telefon Kullanımlarına Dair Araştırma
17 Eylül 2025 12:09
Deprem Bölgesinde Sosyal Girişimcilere Büyük Destek: Futuremark Programı Başladı
Deprem Bölgesinde Sosyal Girişimcilere Büyük Destek: Futuremark Programı Başladı
17 Eylül 2025 12:05
Türksat Model Uydu Yarışması'nda Geleceğin Mühendisleri Ödüllendirildi
Türksat Model Uydu Yarışması'nda Geleceğin Mühendisleri Ödüllendirildi
16 Eylül 2025 14:17
Unilever İşNet Uydu İnternet ile İş Sürekliliğini Üst Seviyeye Yükseltti
Unilever İşNet Uydu İnternet ile İş Sürekliliğini Üst Seviyeye Yükseltti
16 Eylül 2025 13:49
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.