
Ticaret Bakanlığı, pandemi döneminde bakkalların dijital dönüşümde daha etkin yer alabilmeleri ve rekabet güçlerini artırabilmeleri yeni bir proje başlattı. Coca-Cola Türkiye işbirliği ile başlatılan ‘’Bakkalımla El Ele” projesi ile 81 ilde bakkal esnafına e-ticaretten, müşteri ilişkisine, dijital pazarlamadan, reklam ve sosyal medya kullanıma kadar farklı alanlarda eğitimler verilecek.
Eğitimler “Sanal Ticaret Akademisi ” üzerinden ücretsiz ulaşılabilecek ve belirli illerde gezici TIR'lar ile proje tanıtılacak
Bakkal esnafının hayatını kolaylaştıracak ve yeni döneme entegre olabilmesi için hazırlanan video eğitimlerin sonunda başarılı bakkallara “En Dijital Bakkal” sertifikası verilecek. Eğitimlere “https://akademi.ticaret.gov.tr” adresinden ulaşarak, tüm aşamaları tamamlayan bakkallar arasında çekiliş yapılacak ve hediyeler dağıtılacak.
Ayrıca Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan imzasıyla, 81 ilde faaliyet gösteren tüm bakkal esnafını söz konusu ücretsiz eğitime ve dijital dönüşüme davet eden bir mektup gönderildi.
Bakan Pekcan: "Bakkal esnafımızı güçlendirmeyi amaçlıyoruz"
Bakan Pekcan, Türkiye’nin dört bir yanında faaliyet gösteren ve sayıları 2 milyona ulaşan esnaf ve sanatkarın üretimleri ve istihdama sağladıkları katkılarla ülke ekonomisinin en önemli yapı taşlarından biri olduğunu söyledi.
Pekcan: ‘Günümüz dünyasında geleneksel yöntemle yapılan ticaretin yerini elektronik ticaret anlayışına bıraktı’ dedi. Esnaf ve sanatkarların varlıklarını daha güçlü bir şekilde devam ettirebilmeleri, değişen ticaret ortamına ayak uydurabilmeleri için yenilikleri takip ederek gerekli dönüşümü sağlamalarının oldukça önem arz ettiğinin altını çizdi.
‘Dijitalleşme ile ticari faaliyetler verimli hale gelecek’
Pandemi döneminde işleri olumsuz yönde etkilenen esnafın yanında olduklarını ifade eden Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır: “Coca-Cola Türkiye olarak pandemi döneminden en çok etkilenen iş kollarından yeme-içme sektörüne destek olmayı sorumluluğumuz kabul ediyoruz. İşletmelerin yeniden müşterileriyle buluşmasında köprü olmak, pandeminin olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için tanıtım ve çeşitli kampanyalarla iş ortaklarımızın yanında olduk. Şimdi de Ticaret Bakanlığı’mız ile beraber bakkal esnafımıza pandemi sonrası değişen pazar koşullarında rekabet gücünü artırmak ve ticari faaliyetlerini güçlendirmek amacıyla eğitim desteğinde bulunacağız” diye konuştu.
Bakkalların perakende sektöründe önemli bir yere sahip olduğunu belirten Başarır: “Bakkallarımıza, dijital dünyaya uyum sağlamaları ve müşteri yönetimi konusunda eğitimler hazırladık. Bu eğitimlerle birlikte, bakkalların yeni iş modellerine daha hızlı adapte olarak, ticari faaliyetlerini daha verimli hale getirebileceklerine inanıyoruz” dedi.