• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. 'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'
'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'

'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'

ICT Media ICT Media
26 Ekim 2020 00:00
Paylaş

Oyuna Ayrılan Bütçe Yüzde 21 Arttı

Strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners ile bağımsız pazar araştırma enstitüsü Dynata, oyun sektörünün pandemiden önce ve sonraki dönemlerde yaşadığı değişimi araştırdı."Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri" araştırmasına göre, pandemi döneminde dünya genelinde video oyunlara yapılan harcamalar yüzde 39 arttı.

17 ülkeden 13 binden fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen "Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri" araştırmasına göre, pandemi döneminde haftada 5 saatten fazla oynayan oyuncuların oranında yüzde 30 büyüme gerçekleşti. Video oyunlara yapılan harcamalarda ise yüzde 39 artış yaşandı. Evden çıkma yasağının kişileri daha fazla oyun oynamaya yönlendirdiği belirtilen araştırmada, küresel oyun pazarının önceki yıla göre yüzde 12 ila yüzde 15 oranında büyüyebileceği öngörüsü mevcut.

Oyun Sektörünün Başarısı Ülke Ekonomisine Katkı Sağlıyor

Oyun sektörünün yapılan harcamalar ve yatırımlarla her yıl daha da büyüdüğünü söyleyen IFASTURK Eğitim Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, "Oyun pazarının büyümesi ülke ekonomisine ciddi fayda sağlıyor. Türkiye, oyun pazarına ve oyun geliştirenlere sağlanan desteklerle dünya çapında ses getiren başarılara ev sahipliği yapıyor. Oyun firmalarının, bu alanda üretim yapan şirket sayısının artması, bu başarılara yenilerinin eklenmesi ve sektörün gelişimi için çok önemli. Oyun dünyasına iş fikirleriyle katkı sunmak isteyen girişimcilerin devlet desteklerinden, teşviklerden faydalanmaları için uzman kadromuzla her aşamada yanlarındayız." dedi.

Oyuna Ayda 150 TL Ödüyoruz

Araştırmaya göre, Türkiye'de aylık oyun sektörü harcamaları pandemi döneminde geçtiğimiz yıla oranla yüzde 21 yükselirken, bu oranın pandemi sonrası dönemde yüzde 10 seviyesinde kalması bekleniyor. Türkiye'de pandemiden önce video oyunlara ayda ortalama 123 TL harcanırken, pandemi esnasında bu harcamaların ortalama 150 TL'ye çıktığı gözlemlendi.

Paylaş
Simon-Kucher & Partners IFASTURK Oyun Pazarı teknoloji gündemi bilişim gündemi bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Bilet.com'a Yeni Yatırım: Hedef
Bilet.com'a Yeni Yatırım: Hedef "Bilet Süper Uygulaması"
15 Ağustos 2025 13:46
“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
14 Ağustos 2025 14:43
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
14 Ağustos 2025 14:18
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
14 Ağustos 2025 12:40
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
14 Ağustos 2025 12:05
Yapay Zekâ Destekli Veri Koruma: Zecurion DLP 13+AI ile Yeni Bir Dönem
Yapay Zekâ Destekli Veri Koruma: Zecurion DLP 13+AI ile Yeni Bir Dönem
13 Ağustos 2025 11:02
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.