• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. 'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'
'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'

'Pandemide Oyuna Daha Fazla Para Harcadık'

ICT Media ICT Media
26 Ekim 2020 00:00
Paylaş

Oyuna Ayrılan Bütçe Yüzde 21 Arttı

Strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners ile bağımsız pazar araştırma enstitüsü Dynata, oyun sektörünün pandemiden önce ve sonraki dönemlerde yaşadığı değişimi araştırdı."Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri" araştırmasına göre, pandemi döneminde dünya genelinde video oyunlara yapılan harcamalar yüzde 39 arttı.

17 ülkeden 13 binden fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen "Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri" araştırmasına göre, pandemi döneminde haftada 5 saatten fazla oynayan oyuncuların oranında yüzde 30 büyüme gerçekleşti. Video oyunlara yapılan harcamalarda ise yüzde 39 artış yaşandı. Evden çıkma yasağının kişileri daha fazla oyun oynamaya yönlendirdiği belirtilen araştırmada, küresel oyun pazarının önceki yıla göre yüzde 12 ila yüzde 15 oranında büyüyebileceği öngörüsü mevcut.

Oyun Sektörünün Başarısı Ülke Ekonomisine Katkı Sağlıyor

Oyun sektörünün yapılan harcamalar ve yatırımlarla her yıl daha da büyüdüğünü söyleyen IFASTURK Eğitim Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, "Oyun pazarının büyümesi ülke ekonomisine ciddi fayda sağlıyor. Türkiye, oyun pazarına ve oyun geliştirenlere sağlanan desteklerle dünya çapında ses getiren başarılara ev sahipliği yapıyor. Oyun firmalarının, bu alanda üretim yapan şirket sayısının artması, bu başarılara yenilerinin eklenmesi ve sektörün gelişimi için çok önemli. Oyun dünyasına iş fikirleriyle katkı sunmak isteyen girişimcilerin devlet desteklerinden, teşviklerden faydalanmaları için uzman kadromuzla her aşamada yanlarındayız." dedi.

Oyuna Ayda 150 TL Ödüyoruz

Araştırmaya göre, Türkiye'de aylık oyun sektörü harcamaları pandemi döneminde geçtiğimiz yıla oranla yüzde 21 yükselirken, bu oranın pandemi sonrası dönemde yüzde 10 seviyesinde kalması bekleniyor. Türkiye'de pandemiden önce video oyunlara ayda ortalama 123 TL harcanırken, pandemi esnasında bu harcamaların ortalama 150 TL'ye çıktığı gözlemlendi.

Paylaş
Simon-Kucher & Partners IFASTURK Oyun Pazarı teknoloji gündemi bilişim gündemi bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Dijital Dönüşüm Yol Haritası: Kâr Odaklı Üretim İçin Kocaeli'de Buluşma
Dijital Dönüşüm Yol Haritası: Kâr Odaklı Üretim İçin Kocaeli'de Buluşma
10 Eylül 2025 15:38
Yandex Türkiye Araştırması: Ailelerin Yüzde 76'sı Yapay Zekâyı Eğitimde Kullanıyor
Yandex Türkiye Araştırması: Ailelerin Yüzde 76'sı Yapay Zekâyı Eğitimde Kullanıyor
10 Eylül 2025 15:31
Türksat Model Uydu Yarışması’nda Final Heyecanı Başladı
Türksat Model Uydu Yarışması’nda Final Heyecanı Başladı
9 Eylül 2025 17:05
Tarım Sektörü Sosyal Medyaya Taşınıyor: Üreticiler Artık Birer Mikro-Influencer
Tarım Sektörü Sosyal Medyaya Taşınıyor: Üreticiler Artık Birer Mikro-Influencer
9 Eylül 2025 15:46
Aramadan Satışa: Yapay Zeka Alışverişin Kurallarını Nasıl Değiştiriyor
Aramadan Satışa: Yapay Zeka Alışverişin Kurallarını Nasıl Değiştiriyor
9 Eylül 2025 15:42
Trend Micro Zero Day Initiative, Sektördeki Liderliğinin 20. Yılını Kutluyor
Trend Micro Zero Day Initiative, Sektördeki Liderliğinin 20. Yılını Kutluyor
9 Eylül 2025 10:11
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.