
Türkiye’nin alanında öncü teknoloji şirketi ve lider kripto para işlem platformu Paribu, bu yıl FutureBright Group’un desteğiyle gerçekleştirdiği Türkiye’nin en kapsamlı “Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması”nın dördüncüsünü yayınladı.
Paribu ve FutureBright Group’un iş birliğinde hazırlanan “Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması-2023”ün sonuçları, kripto para ve blokzincir sektörüne dair ilgi çekici veriler sundu. Daha önceki yıllarda olduğu gibi yine “en kapsamlı” olma niteliği taşıyan araştırma; Türkiye’de kripto para ekosisteminde yaşanan gelişmelere ayna tutmak, elde edilen verileri kamu ve paydaşlarla paylaşmak, kripto paraya dair beklentileri, motivasyonları ve bariyerleri tespit etmek ve çıkan sonuçlar nezdinde yapılabileceklere dair doğru bir yol haritası çıkarmak amacını taşıyor.
Yüz yüze görüşme tekniğiyle yapılan ve tüm Türkiye’yi temsil eden bir örneklem grubu üzerinde gerçekleştirilen araştırmada son 1 yılda sektörde yaşanan gelişmelerin etkisi sonuçlara yansıdı. Araştırma sonuçları; bilinirlik, deneyim, teknoloji ve demografi olmak üzere 4 başlık altında toplandı.
Kripto paranın bilinirlik oranı yüzde 99’a ulaştı
Kripto paranın bilinirlik oranı her yıl artış göstermeye devam ediyor. Bu yıl kripto parayı duyanların oranı yüzde 99 olarak tespit edildi. Bununla birlikte işlem yapanların oranı da geçtiğimiz yıla göre iki katına yükselerek yüzde 25,1 oldu.
İşlem yapma oranları artsa da işlem tercihleri geçtiğimiz senelerle benzer şekilde ilerliyor. İşlem yapanların %60’ı Bitcoin’i tercih ediyor. Kripto paranın kullanım amaçları sorulduğunda ise; kripto parayı duyan her 4 kişiden 3’ü, kısa vadeli alım satım işlemi için kullanıldığını ifade etti. İşlem yapanlarda da her 5 kişiden 4’ü aynı görüşte.
Kripto para işlem platformları araştırmalar için de tercih ediliyor
Bu yıl elde edilen çarpıcı sonuçlardan biri, kripto parayla işlem yapanların yüzde 52’sinin, bu alandaki araştırmaları için kripto para platformlarını tercih etmesi oldu. Yakın çevre tavsiyesi ve internet araştırmaları ise, tercih edilen diğer araştırma kaynakları arasında yer alıyor.
İşlem platformları özelindeki önemli verilerden bir diğeri, yerli işlem platformlarını tercih edenlerin oranındaki artış oldu. Geçtiğimiz yıl yüzde 51 olan bu oran, yüzde 64’e yükseldi.
En çok tercih edilen ikinci yatırım aracı oldu
Yatırım tercihlerinde geçtiğimiz yıla göre değişiklikler tespit edildi. Kripto paralar, yüzde 29 ile en çok tercih edilen ikinci yatırım aracı oldu. Gayrimenkul ise, yüzde 30 ile ilk sırada yer aldı.
Bununla ilişkili olarak kripto parayı duyanların yüzde 49’u, işlem yapanların ise yüzde 75’ine göre, kripto para güvenilir bir yatırım aracı olarak görülüyor. Bu listenin başında da yüzde 82 ile yine gayrimenkul yer alıyor.