• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Perakendeciler Z kuşağı'nı mağazaya oyunla çekecek!
Perakendeciler Z kuşağı'nı mağazaya oyunla çekecek!

Perakendeciler Z kuşağı'nı mağazaya oyunla çekecek!

ICT Media ICT Media
30 Ekim 2020 00:00
Paylaş

Dünyada perakende sektöründe teknoloji dönüşümü yaşanıyor. Tüketicinin sürekli değişen davranışlarına uyum sağlamak için perakendeciler teknoloji yatırımlarını hızlandırıyor. Artık markalar yapay zeka, mağaza içi izleme, sesli komut, oyunlaştırılmış satış, kiosklar gibi uygulamalarla alışverişi daha keyifli ve kolay hale getiriyorlar. Yeni nesil perakende analitiği kurumu REM People'a göre markalar, gelecek 5 yıl içinde gençleri mağazaya oyunlarla çekecek. Oyun hedefini tamamlayanlar hem keyif alacak hem de kazanma hissini yaşayacak...

Teknolojiyle birlikte satın alma alışkanlıkları da değişiyor. Alışverişçiler artık kendini daha iyi tanıyan ve ona özel ürünler sunan markaları tercih ediyor. Gelecek 5 yıl içinde de perakende sektörü teknolojik bir dönüşüm geçirecek. Markalar; yapay zeka, mağaza içi izleme, oyunlaştırılmış alışveriş, kiosklar ve mağaza içi analizlerle tüketiciye daha yakın olacak. Yeni nesil araştırma ve perakende analitiği kurumu REM People'a göre 5 önemli teknolojiyle perakendenin dönüşümü şimdiden başladı. REM People CEO'su Bülent Peker, "Tüketiciler artık deneyim arıyor. Bunu yaparken teknolojiden faydalanıyor. Markalar da geleceğe şimdiden yatırım yapmaya başladı. Artık mağazalar ve online alışveriş dünyasında eğlence ile alışveriş birleşecek" diyor.

REM People'a göre geleceğin en önemli 5 perakende teknolojisi şöyle olacak:

1 - Yapay zeka:

Küresel yapay zeka yazılım pazarı hızla büyüyor. Yapay zeka sayesinde şirketler, alışveriş deneyimini son tüketiciler için çok daha keyifli ve verimli hale getirmeye çalışırken maliyetleri de azaltıyor. Perakende mağazaları, yapay zekayı kullanarak müşterilere mağazalarda anında destek alma gücü verecek. Mağazalara ekranlar ve dokunmatik paneller yerleştirerek müşterilerin bir ürünü bulmasına, sorularına yanıt almasına, ilham verici içerikler ile onlar için seçilmiş çapraz satış seçenekleri almasına yardımcı olacak. Perakendecilerin perakende analitiği platformlarından edindikleri iç görülere göre hareket etmelerine yardımcı olmak için yapay zeka uyguladıklarını göreceğiz.

2 – Mağaza içi analizler:

Perakende pazarında, mağaza içi analitik her geçen gün daha çok ilgi görüyor. Perakendecilerin müşterilerini yakından takip etmelerine yardımcı oluyor ve mağaza performansı hakkında değerli bilgiler sağlıyor. Ayrıca tüm bu veriler takip edilebiliyor. Mağaza içi analizlerle perakendeciler tüketicilerin mağazada nasıl davrandığını görebiliyor. Böylece markalar vitrinlerini ve raflarını tüketiciye göre şekillendiriyor.

3 – Kiosklar:

Yıllarca süren online alışveriş davranışı, müşterilerin satın alma kararlarını büyük ölçüde değiştirdi. Tüketiciler fiziksel mağazada kendilerine, "Neden mağazada özel ilgi görmüyorum" diye soruyor. Bu sorun kiosklarla çözülecek. Kiosklarla yıllardır e-ticarette uygulandığı gibi sistem satın alma geçmişinizi kontrol edecek ve verilerinize dayalı olarak size kişiselleştirilmiş öneriler sunulacak.

4 – Oyunlaştırma:

Kısaca oyunlaştırma, oyun öğelerini şimdiye kadar bulunmayan perakende mağazalarına getiriyor. Araştırmalara göre gelecek 5 yıl içinde 10 perakendeciden neredeyse dokuzu bu tekniği kullanacak. Ödüller ve özel promosyonları ödüllendiren oyunlara sahip bir uygulama, müşterileri hem online hem de fiziksel mağazaya çekecek. Özellikle Z kuşağı için en önemli yöntemlerden biri olacak. Oyunlaştırma, tüketicinin perakende deneyimini zenginleştirecek ve daha eğlenceli hale getirebilecek. Oyun hedefini tamamlayan kişi hem keyif alacak hem de kazanma hissini yaşayacak.

5 – Sesli komut:

Milenyum kuşağının sesli komutla çalışan ürünlere gösterdiği ilgi dikkat çekiyor. Müşterilerin ses tonunu analiz ederek çalışan sistemlerle müşterilerin duyguları anlaşılabiliyor. Böylece sesli komut sistemleri, alışverişçinin ses tonu ve konuşmasından en uygun ürünü ve hizmeti sunabiliyor. Sesli ticaretin alışveriş dünyasını en erken değiştiren sistemlerden biri olması bekleniyor.

Paylaş
REM People Yapay Zekâ Kiosklar teknoloji gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Bilet.com'a Yeni Yatırım: Hedef
Bilet.com'a Yeni Yatırım: Hedef "Bilet Süper Uygulaması"
15 Ağustos 2025 13:46
“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
“Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız”
14 Ağustos 2025 14:43
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
Trend Micro, Uç Nokta Korumada 20. Kez Gartner Lideri
14 Ağustos 2025 14:18
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
14 Ağustos 2025 12:40
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
14 Ağustos 2025 12:05
Yapay Zekâ Destekli Veri Koruma: Zecurion DLP 13+AI ile Yeni Bir Dönem
Yapay Zekâ Destekli Veri Koruma: Zecurion DLP 13+AI ile Yeni Bir Dönem
13 Ağustos 2025 11:02
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.