• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Reklam teknolojilerinde yapay zekânın kullanımı artıyor
Reklam teknolojilerinde yapay zekânın kullanımı artıyor

Reklam teknolojilerinde yapay zekânın kullanımı artıyor

ICT Media ICT Media
12 Kasım 2024 17:30
Paylaş

Reklamcılıkta yapay zekâ teknolojilerinin kullanımı giderek artıyor. Reklam verenler, yapay zekâ destekli teknolojiler sayesinde hedef kitlelerine daha derinlemesine ulaşırken, verimliliği artırmak ve kampanyaları optimize etmek için yeni fırsatlara kavuşuyor.

Günümüzün en hızlı gelişen teknolojilerinden biri olan yapay zekâ, adeta teknoloji dünyasında devrim niteliğinde değişimlere yol açıyor. Geniş bir kullanıcı tabanına yayılmasıyla birlikte, reklamcılık başta olmak üzere birçok sektörde köklü değişimlere öncülük ediyor. Makinelerin öğrenme yetenekleri geliştikçe, reklam teknolojileri de bu gelişime ayak uydurarak dönüşüm geçiriyor. Pazarlamacılar, veriyi yalnızca analiz etmekle kalmayıp yapay zekâ sayesinde hedef kitlelerine daha etkili, kişisel ve isabetli bir şekilde ulaşarak kampanyalarını doğru kişilere ulaştırıyor, bütçelerin ioptimize ediyor ve daha yüksek verimlilik sağlıyor.

Reklamcılıkta yapay zekâ kullanımı artıyor

Yapay zekânın dijital reklam teknolojilerindeki kullanımı hızla artıyor. Araştırmalar, yapay zekâ destekli reklamcılığın 2024 yılı itibarıyla 370 milyar doları aşacağını ve 2032’ye kadar reklam gelirlerinin yüzde 90'ından fazlasını oluşturacağını öngörüyor. Pazarlama profesyonellerinin %80’i, yapay zekâ teknolojilerinin reklam kampanyalarının performansını artırmada kritik bir rol oynadığını belirtirken, çevrim içi pazarlama faaliyetlerinde de bir yapay zekâ entegrasyonu   gerçekleştirme çabalarını sürdürüyor.

Yapay zekâ teknolojilerini kullanan pazarlamacıların yüzde 88'i, bu araçların kişiselleştirme konusunda sağladığı avantajlarla müşteri etkileşimi ve dönüşüm oranlarını artırdığını bildiriyor. Ayrıca, pazarlamacıların yaklaşık yüzde 42’si, içerik oluşturma ve kampanya yönetiminde GPT gibi yaratıcı yapay zekâ araçlarını stratejilerine dahil ediyor.

Bağlamsal hedefleme yapay zekâ ile gelişiyor

Yapay zekâ ile kişiselleştirme artarken, hedefleme yöntemleri de daha derin analizlerle güçleniyor. Geleneksel reklam modelleri, büyük ölçüde anahtar kelimeler ve genel demografik verilerle çalışıyordu. Ancak yapay zekâ destekli büyük dil modelleri (LLM'ler) bu süreci daha akıllı ve kapsamlı hale getiriyor. Bu kapsamda, pazarlamacılara derin öğrenme tabanlı yapay zekâ çözümleri sunan Cognitiv, Adform ile stratejik bir ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu iş birliğiyle birlikte, Cognitiv'in GPT destekli bağlamsal hedefleme ürünü Context GPT, başlıca Avrupa dillerinde dijital reklam verenlerin kullanımına sunulacak. Bu, Avrupa'da GPT yapay zekâ destekli bağlamsal hedeflemenin ilk kez dijital reklamcılıkta kullanılabilir hale gelmesi anlamına geliyor. Anlaşma kapsamında, reklam gösterim alanları PubMatic’in 'Connect' çözümü üzerinden sağlanacak.

Avrupa'daki dijital reklam verenler, yapay zekânın bağlamsal hedeflemeye getirdiği hassasiyet ve verimlilikten, geleneksel yöntemlere kıyasla daha fazla yararlanabilecek. ContextGPT, bir sayfadaki tüm içeriği 'okumak' için geleneksel anahtar kelime teknolojilerinin ötesine geçerek büyük dil modellerini (LLM'ler) kullanıyor. Bu sayede reklam verenler, hedeflenen bağlamlara geniş ölçekte erişim sağlayabiliyor.

Daha verimli ve ölçülebilir sonuçlar

Yapay zekâ, reklam teknolojilerinde yepyeni bir dönemin kapılarını aralayarak pazarlama stratejilerini daha hassas, kişisel ve etkili hale getiriyor. Gelişen büyük dil modelleri ve bağlamsal hedefleme teknolojileri sayesinde, reklam verenler artık hedef kitlelerine yalnızca demografik verilere göre değil, içerik ve bağlama göre de erişim sağlayabiliyor. Yapay  zekâ destekli çözümler, reklamcıların kampanya performansını artırırken verimlilik sağlamalarına olanak tanıyor. Tüm bu gelişmeler, geleceğin reklamcılığında yapay zekânın sadece bir araç değil, aynı zamanda pazarlamacılara yenilikçi çözümler sunacak güçlü bir stratejik ortak olacağını işaret ediyor.

Paylaş
Yapay Zekâ GPT Cognitiv Adform

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.