• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. RFID, perakende sektöründe dijital dönüşümün olmazsa olmazı
RFID, perakende sektöründe dijital dönüşümün olmazsa olmazı

RFID, perakende sektöründe dijital dönüşümün olmazsa olmazı

ICT Media ICT Media
26 Aralık 2019 00:00
Paylaş

Güvenlik teknolojileri entegratörü Sensormatic, perakende sektörüne yönelik RFID çözümünü 4-5 Aralık tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Perakende Günleri 2019’da tanıttı. Perakende sektöründe son dönemde en çok konuşulan teknolojilerden biri olan RFID (Radio Frequency Identification - Radyo Frekansı Tanımlama) teknolojisi, perakende sektörü temsilcilerine operasyonel verimlilik anlamında katma değer sağlıyor.

Bu çözüm sayesinde işletmeler ürünlerini üretim aşamasından mağazada müşteriye satılana kadar anlık olarak takip edebiliyor. Bu sayede envanter doğruluğu, reyon yönetimi, omnichannel stok yönetimi ve tedarikçi hataları gibi konular çözüme kavuşuyor.

Sensormatic RFID çözümü ile 10 kat hızlı ürün sayımı yapılabiliyor. Bu sayede mağaza sayımları yılda bir ya da altı ayda bir yerine, her hafta hatta her gün yapılabiliyor. Yine bu çözüm sayesinde yüzde 99,5 stok doğruluğu ve satışlarda da yüzde 21’e varan artışlar sağlanıyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti ve çalışan verimliliği optimizasyonu da artıyor.

Perakende sektörüne yönelik RFID çözümünün etkinlikte büyük ilgi gördüğünü ifade eden Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli, “RFID teknolojisi birçok faydayı beraberinde getiriyor. Örneğin, üretimden çıkan ve kolilenen ürünler deponuza ulaşıyor. Kolinin üzerinde 100 adet olduğu yazıyor. Barkod teknolojisi ile sayımı çok uzun sürdüğü için genelde bu adet doğru kabul edilerek sayılmadan teslim alınıyor ve koli hiç açılmadan mağazalara sevk ediliyor. Oysa ki bir sebeple kolinin içinde 95 adet ürün var. Ama siz perakendeci olarak üreticiye 100 ürünün ödemesini yaptınız. Daha ürünler depoya girerken stok hatası ile envantere giriyor. İşte RFID ile üreticiden gelen kolilerde kaç adet hangi ürünlerin olduğunu takip edebiliyorsunuz. Buna benzer birçok örnek vermek mümkün” diyor.

RFID müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarıyor

Müşteri deneyimi aslında RFID teknolojisinin getirdiği en önemli unsurlardan biri. Müşteri herhangi bir olumsuz deneyim yaşadığında satışa dönüş oranı hemen düşüş gösteriyor. Barkod sisteminin kullanıldığı bir mağazada müşterinin aradığı ürüne ulaşılması dakikalar sürüyor. Kasadan ya da bilgisayardan bakıldığında ürün depoda var gözüküyor ancak bu ürün depoda bulunmuyor ve müşteri kötü bir deneyim yaşamış oluyor. RFID teknolojisinde ise durum daha farklı. Ürünün stoklarda olup olmadığına bakmak birkaç saniye sürüyor ve ürün depodaysa çok kısa sürede bulunabiliyor. Düzenli şekilde yapılan kontroller sayesinde sürekli reyon tamamlama işlemi gerçekleştirilebiliyor. Müşteriler bu sayede aradıkları ürünleri yüzde 90 oranında satış danışmanına gerek kalmadan reyonda bulabiliyor. E-ticarette de sağladığı envanter doğruluğu ile hem internet satışı için ayrı stok tutulmasına gerek kalmıyori hem de tüm koleksiyon mağaza stokları ile internet satışına açılıyor. Sipariş iptalleri büyük ölçüde azalıyor.

Sağladığı büyük faydalardan dolayı son dönemde RFID çözümüne ilgi giderek artıyor. Uzelli, “Şirketler başarılı olmak, verimliliklerini artırmak, gelirlerini yükseltmek, rekabette öne çıkmak ve en önemlisi müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için envanter doğruluğunun kritik önem taşıdığının farkındalar. Bu yüzden RFID projeleri de giderek yaygınlaşıyor. İşte bu motivasyonla, son birkaç yılda 30’un üzerinde global marka RFID dönüşümünü tamamladı ve gelirlerini artırdı. Türkiye’de de halihazırda devam eden projelerimiz var.” diyor.

Paylaş
Sensormatic RFID

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.