• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sabiha Gökçen Havalimanı yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i tanıttı
Sabiha Gökçen Havalimanı yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i tanıttı

Sabiha Gökçen Havalimanı yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i tanıttı

ICT Media ICT Media
15 Kasım 2024 09:31
Paylaş

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG), Antalya’da düzenlenen uluslararası “AI in the Sky” konferansında, havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i tanıttı.

Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın ise dokuzuncu en yoğun havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG), havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından Antalya’da düzenlenen “AI in the Sky” konferansının “Havacılık sektöründe yapay zeka çözümleri: CRM ve yolcu deneyimi” oturumunda katılımcılarla tanıştırdı.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı CEO’su Alp Er Tunga Ersoy, yolcu taleplerinin hızla artmasıyla birlikte işletmelerin en üst seviyede hizmet sunmak üzere yeniliklere adapte olmak için çevik olmaları gerektiğini vurgulayarak, “İSG olarak müşteri hizmetleri kalitemizi daha ileriye taşımak ve süreçleri optimize etmek amacıyla SAVVy Yapay Zeka Dijital Asistanını hayata geçirdik. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği tarafından Sabiha Gökçen Havalimanı’na atanan IATA kodu ‘SAW’dan hareketle türetilen SAVVy’nin kelime anlamı ‘anlayışlı’ olup, havalimanımızın misafirperver karakterini yansıtmaktadır. Yenilikçi, yapay zekâ destekli dijital asistan SAVVy, rutin sorgulamaları otomatikleştirerek yolcu sorularına anlık cevap ve çözümler sunuyor. Böylece Sabiha Gökçen SAW Care Çağrı Merkezi'ndeki çalışanların daha karmaşık konulara odaklanabilmesine ve üstün bir müşteri deneyimi sunulmasına olanak sağlıyor.” dedi.

Alp Er Tunga Ersoy, “İnsanı merkeze alarak ve teknolojiyi kullanarak her yolculukta kişiselleştirilmiş, hızlı ve sorunsuz hizmetlerle müşteri deneyimini sürekli iyileştirme misyonumuzun bir parçası olan SAVVy, 7/24 anında destek sağlayarak havalimanı müşteri hizmetlerinde çığır açmak için tasarlandı. SAVVy'nin sadece bir teknolojik gelişme değil, aynı zamanda havalimanı hizmetlerinin geleceğini şekillendirmeye yönelik stratejik bir adım olduğuna inanıyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

Havalimanı hizmetlerinde yeni dönem SAVVy ile başlıyor

Chatbotlar perakende sektöründe yaygın olarak kullanılsa da SAVVy, yapay zekânın havalimanı müşteri hizmetlerinde kullanılması konusunda öncü oldu. SAVVy, yolcularla insan benzeri sohbetler ediyor ve sorularına yanıt veriyor. Soruları anlamak ve yanıtları otomatikleştirmek için doğal dil işleme (NLP) gibi konuşma yapay zekâ tekniklerini kullanan SAVVy, anlık yanıtlar ve kişiselleştirilmiş çözümlerle yeni bir kolaylık ve verimlilik düzeyi sunuyor.

Sabiha Gökçen yolcuları artık sorularına yanıt almak için bir müşteri temsilcisini beklemek yerine SAVVy’nin yönlendirmeleriyle işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilecek.

Paylaş
Sabiha Gökçen İSG

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Veri bilimi, pek çok sektörde istihdam olanaklarını barındırıyor
Veri bilimi, pek çok sektörde istihdam olanaklarını barındırıyor
4 Ağustos 2025 10:51
Citrix ve Nutanix iş birliği ile dijital çalışma ortamlarında yeni bir dönem başlıyor
Citrix ve Nutanix iş birliği ile dijital çalışma ortamlarında yeni bir dönem başlıyor
1 Ağustos 2025 12:09
İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
31 Temmuz 2025 16:24
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
31 Temmuz 2025 15:18
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
31 Temmuz 2025 15:16
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
31 Temmuz 2025 15:14
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.