• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sağlık Sektöründe "Yapay Zeka" Algı Krizi: Chatbot Yanılgısı
Sağlık Sektöründe

Sağlık Sektöründe "Yapay Zeka" Algı Krizi: Chatbot Yanılgısı

ICT Media ICT Media
9 Temmuz 2025 12:38
Paylaş

Uzmanlardan kritik uyarı! Türkiye'de sağlık teknolojilerindeki yanlış algı ciddi fırsat kayıplarına yol açarken, gerçek dönüşümün önünü kapatıyor.

Türkiye sağlık sektörü dijitalleşmenin eşiğinde kritik bir dönemeçten geçerken, yapay zekaya dair yanlış algılar sektörel ilerlemenin önünde ciddi bir engel oluşturuyor. Yapay zeka denildiğinde kamuoyunun ve birçok kurumun aklına yalnızca “chatbot” sistemlerinin gelmesi, gerçek teknolojik dönüşümün önünü tıkıyor. Uzmanlar, bu sınırlı bakış açısının yalnızca algı değil, aynı zamanda operasyonel ve stratejik bir sorun haline geldiği uyarısında bulunuyor.

Chatbot’lar ile Sınırlı Bir Anlayış, Sağlıkta Yapay Zekayı Değersizleştiriyor

Sağlık ve sigorta sektöründe birçok firmaya yapay zeka çözümleri sunan Opinion AI’ın Kurucu Ortağı Elif Elkin, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Basit soru-cevap sistemleriyle sınırlı yapay zeka tanımı, sağlık profesyonellerinin teknolojiye olan güvenini zedelerken, milyonlarca verinin anlamlandırılamadığı, teşhis hatalarının arttığı ve insan kaynağının aşırı yük altında kaldığı bir sektörel tabloyu da beraberinde getiriyor.”

Elkin, Türkiye'de sağlık teknolojilerinde beş temel yapısal sorunu şöyle sıraladı:

1.         Veri bolluğuna rağmen anlamlı analiz eksikliği,

2.         Artan teşhis hataları ve azalan sistem güvenilirliği,

3.         Sigorta süreçlerindeki suistimaller ve maliyet riski,

4.         Sistemler arası entegrasyon eksikliği,

5.         Uzman insan kaynağının operasyonel süreçlerde tükenmesi.

Teknoloji Şirketleri Farkındalık Yaratmaya Başladı

Opinion AI’ın yapay zeka yaklaşımıyla sektöre yeni bir yön çizdiğini de belirten Elif Elkin, “ABD ve Avrupa'daki örneklerde yapay zeka destekli sistemlerle teşhis doğruluğu %30 artarken, suistimal tespit oranları %50'lere ulaşmış durumda. Türkiye'de ise chatbot algısıyla sınırlı kalınan yaklaşım, bu tür kazanımların gerisinde kalınmasına neden oluyor.

Türkiye merkezli bir teknoloji şirketi olarak Opinion AI, bu algı sorununa karşı sektörel farkındalık yaratmak amacıyla geliştirdiği kapsamlı platformla dikkat çekiyor. Bizim yapay zekâ çözümümüz, 50 milyondan fazla bilimsel yayını analiz eden, dijital ikiz teknolojisi ile hasta ve hekim profillerini modelleyebilen, karar destek ve teşhis sistemleri sunan çok katmanlı bir yapıdan oluşuyor.

Opinion AI olarak sunduğumuz sistem; hastanelere ileri düzey teşhis desteği, sigorta şirketlerine gelişmiş risk analiz altyapısı, laboratuvarlara otomatik ve hızlı raporlama, hekimlere ise kanıta dayalı karar desteği sağlıyor.

Bu sistemler, basit chatbot’ların aksine, tıpkı deneyimli bir uzmanlar kurulu gibi derinlemesine analiz yapabilen ve sürekli öğrenen bir yapı sunuyor” dedi.

Veri Güvenliğinde de Ciddi Farklar Bulunuyor

Opinion AI Kurucusu Elif Elkin, basit chatbot'larla çalışan kurumların, gerçek yapay zeka sistemlerinin gerektirdiği güvenlik standartlarının farkında olmayabildiğine dikkat çekti: “Opinion AI, sistemlerinde HIPAA ve GDPR uyumlu, AES-256 şifreleme kullanan, rol tabanlı erişim kontrolü sağlayan yüksek güvenlikli altyapılarla çalışıyor. Bu seviye bir güvenlik yaklaşımı, chatbot sistemlerinin çok ötesinde bir profesyonellik gerektiriyor.”

Elkin son olarak, Türkiye’nin sağlık ve sigorta sektörlerinde dijital dönüşüm için kritik bir eşiğe geldiğini vurguladı: “Sektörün; sağlık kurumları, sigorta şirketleri, teknoloji sağlayıcıları ve düzenleyici otoriteler başta olmak üzere tüm paydaşlarının ortak bir vizyonla hareket etmesi gerektiği ifade ediliyor.”

 

Paylaş
Chatbot Elif Elkin Opinion AI

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
31 Temmuz 2025 16:24
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
31 Temmuz 2025 15:18
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
31 Temmuz 2025 15:16
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
31 Temmuz 2025 15:14
Hepsiburada’nın TEKNOFEST “Yapay Zeka Destekli Adres Çözümleme Hackathonu” için başvurular başladı
Hepsiburada’nın TEKNOFEST “Yapay Zeka Destekli Adres Çözümleme Hackathonu” için başvurular başladı
29 Temmuz 2025 17:21
Kimlik Güvenliği Lideri CyberArk tüm ürün ve çözümleriyle Redington Türkiye’de
Kimlik Güvenliği Lideri CyberArk tüm ürün ve çözümleriyle Redington Türkiye’de
29 Temmuz 2025 17:20
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.