• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sahte reklamlar üzerinden yaş grupları hedefleniyor
Sahte reklamlar üzerinden yaş grupları hedefleniyor

Sahte reklamlar üzerinden yaş grupları hedefleniyor

ICT Media ICT Media
7 Aralık 2021 00:00
Paylaş

Gelişen teknoloji karşısında dijital dünyaya uyum sağlamaya çalışan 7’den 70’e herkes, dolandırıcıların hedefi oluyor. Dolandırıcıların daha çok sahte Google reklamlarına tıklama, ‘Google veya Facebook’tan arıyoruz’ şeklinde yapılan aramalar, sahte banka reklamları, ‘Çekilişi Kazandınız’ reklamları gibi faaliyetleri tercih ettiğini belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Statista verilerine göre dijital reklam pazarının yüzde 10'u dolandırıcılık vakaları için kullanılıyor. Dolandırıcılar, kandıracakları kişilerin yaş grubunu hedefleyerek sahte reklamlar gösteriyor. Kullanıcılar bu tarz dolandırıcılık olaylarına karşı temkinli olmalı, dijital platformlardan en yakınlarına dahi olsa özellikle TC Kimlik numarası, telefon numarası, banka ve kredi kartı bilgilerini paylaşmamalı.  Kişiler kadar şirketler de dijital dolandırıcıların hedefinde. Şirketler daha güvenli mecraları tercih ederek dolandırıcılık vakalarını engelleyebilirler” dedi.

Her yaşa hitap eden dijital platformlarının artmasıyla birlikte direkt hedef kitlenin baz alındığı reklamlar, kötü niyetli kişiler tarafından dolandırıcılık faaliyetleri için kullanılıyor. Dijital dolandırıcılar daha çok, sahte Google reklamlarına tıklama, ‘Google veya Facebook’tan arıyoruz’ şeklinde yapılan aramalar, sahte banka reklamları, ‘Çekilişi Kazandınız’ reklamları ile dolandırıyor.

Dijital platformlarda daha çok kişilerin sosyal medya reklamları üzerinden dolandırıldığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Burada kişilerin reklamlara tıklayarak TC kimlik numarası, kart ve kredi kartı bilgileri girilmesi isteniyor. Bu bilgiler daha sonra kötü niyetli kişiler tarafından kullanılıyor. Ayrıca tablet veya telefon kazandınız gibi içerikli reklamlar da dolandırıcılar tarafından sıklıkla kullanılan yöntemlerden. Kişilere kazandığınız ürünü göndereceğiz diyerek kişisel bilgileri alınıyor. Özellikle 60 yaş üzeri kesimin inanacağı şekilde dikkat çekici videolar hazırlanıyor. Bu tarz içeriklere asla itibar edilmemeli, dijital platformlardan veya telefondan TC kimlik numarası, banka ve kredi kartı bilgileri paylaşılmamalıdır ”dedi.

“Sahte tıklamalar maliyet kaybına yol açıyor”

Dijital dolandırıcıların şirketleri de hedef aldığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Yasin Kaplan, “ Google veya Facebook’tan arıyorum diyerek yardımcı olmak istediklerini söyleyip şirketlerin reklam panellerine erişim istiyorlar. Reklam panellerini ve kredi kartı bilgilerini ele geçirip dolandırma yoluna gidiyorlar. Ayrıca reklamlara tıklama sahtekârlığı gibi bir durum söz konusu. Dijital pazarlama aynı zamanda sahte tıklamalarla da savaşıyor. Dolandırıcılar, sahte hesaplar aracılığıyla gerçek bir kullanıcıymış gibi maliyet oluşturup şirketlerin bütçelerini harcamaya yöneliyorlar. Şirketler önlem olarak programatik reklam platformlarını ve yayıncı ağlarının güvenli olduğu mecralarla çalışmalı. Daha nitelikli güvenli yayınlarla çalıştıklarında sahte tıklamanın önüne geçilebiliyor” dedi.

Paylaş
Dijital Pazarlama Okulu Yasin Kaplan Google siber dolandırıcılık teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.