• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sahurda e-ticaret yükseliyor
Sahurda e-ticaret yükseliyor

Sahurda e-ticaret yükseliyor

ICT Media ICT Media
23 Mayıs 2018 00:00
Paylaş

Teknoloji odaklı e-ticaret sitesi incehesap.com, Ramazan ayındaki alışveriş davranışlarının analizini ortaya koydu. incehesap.com’un verilerine göre, sahur vaktinin içinde yer aldığı 23.00 ile 04.00 saatleri arasında satış trafiğinde ciddi bir hareketlilik gözlemlenirken, kullanıcılar en çok alışverişi mobil cihazlar yardımıyla yapıyor.

Online alışveriş eğilimlerini yakından izleyen teknoloji odaklı e-ticaret sitesi incehesap.com’un verilerine göre, Ramazan’da internet üzerinden yapılan alışverişlerde patlama yaşanıyor. Ramazan dönemlerine ilişkin alışveriş alışkanlıklarını takip eden incehesap.com’un Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, bu yıl 15 Mayıs ile 15 Haziran arasını kapsayan süreçte, e-ticarette yüzde 20’yi bulan artış yaşanacağını belirtiyor.

2016 ve 2017’nin yanı sıra bu yılki Ramazan ayının ilk haftasına ilişkin alışveriş alışkanlıklarının analizini aktaran Erzen, “özellikle oruç tutan kullanıcılar, yaklaşık 17 saati bulan sahur ile iftar arasındaki süreyi mümkün olduğunca dışarıda geçirmek istemiyor ve ihtiyaçlarını e-ticaret siteleri üzerinden karşılıyor. Son 3 yılda, Ramazan aylarında oluşturan sipariş sayılarını bir önceki aylar ile karşılaştırdığımızda yüzde 15 ile 20 arasında bir artış olduğunu gördük. Bu yıl Ramazan’ın ilk haftasında da benzer bir tablo ile karşılaştık. Bu yükselişin ay boyunca devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

En çok alışveriş sahur saatlerinde, erkekler tarafından yapılıyor

Satış trafiğine dair verilere de değinen Nurettin Erzen, “Ramazan’dan önceki ve sonraki aylarda, en yoğun sipariş oluşturulan saatlerin 10.00 - 16.00 ve 19.00 - 22.00 olduğunu, Ramazan’da ise bunun tamamen değişerek 23.00 ile 04.00 saatleri arasına taşındığını gözlemledik. Online alışveriş için sahur saatlerini tercih eden müşterilerin yüzde 81 gibi büyük bir kısmını erkek kullanıcıların oluşturması ise dikkatimizi çeken başka bir nokta oldu” diye konuştu.

Bahsi geçen dönemde mobil satışların payının arttığını da kaydeden Erzen, “Ramazan ayının ilk haftasından itibaren mobil cihazlar aracılığı ile yapılan alışverişlerde yaklaşık yüzde 25 artışın olduğunu kaydettik. Ramazan öncesi dönemde incehesap.com üzerinden oluşturulan siparişlerin yüzde 48,48’i mobil kanallar yardımı ile yapılırken, Ramazan ayında ise bu oran yüzde 59,84’ü buldu” dedi.

Paylaş
e-ticaret Nurettin Erzen Ramazan

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
7 Ekim 2025 13:45
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
7 Ekim 2025 12:17
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
7 Ekim 2025 12:07
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
2 Ekim 2025 16:25
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü,  GTECH’e emanet
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü, GTECH’e emanet
2 Ekim 2025 14:32
PwC, Tüketicinin Sesi Küresel Araştırması 2025’i yayınladı
PwC, Tüketicinin Sesi Küresel Araştırması 2025’i yayınladı
2 Ekim 2025 14:31
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.