
Türkiye’nin öncü finans teknolojileri şirketi iyzico, Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini de açıkladı.
iyzico verilerine göre iftar ve sahur saatleri arasında en çok bayram tatilinde nereye gideceğimizin planını yapıp bayram tatili satın aldık. Yüzde 46’lık oranıyla liste başında yer alan bayram tatilini, yüzde 25 oranıyla kitap alışverişi izledi. Sahuru beklerken yapılan online alışverişlerde dikkat çekici bir diğer harcama ise yüzde 367’lik bir artışla yükselişe geçen dondurma alışverişi oldu.
En çok online alışveriş gece 04.00’te
Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini tutan iyzico verilerine göre Ramazan ayında en çok 04.00 saatinde alışveriş yaptık. Yüzde 275’lik oranıyla online alışveriş istatiklerinde ilk sırada yer alan zaman dilimini, yüzde 208’lik artış oranıyla gece 03.00 ve yüzde 187’lik artış oranıyla gece 05.00 izledi.
Ramazan ayı online alışverişinde en çok mobil cihazları tercih ettik
Türkiye’nin öncü finans teknolojileri şirketi iyzico verilerine göre hazırlanan Ramazan ayı online alışveriş verilerinde dikkat çekici bir diğer unsur da mobil cihazlar. Mobil cihazların online alışverişte daha çok tercih edildiği açıklanan online alışveriş karnesinde, 18-24 yaş grubu arasındaki kitle online alışverişi en çok kullanan yaş grubu olarak öne çıktı.
Ortalama sepet tutarında alışveriş şampiyonu Kayseri
Ortalama sepet büyüklerinde 256 TL ile ilk sırada yer alan Kayseri’yi, 239 TL Afyon ve 225 TL ile Ordu izledi. iyzico verilerine göre hazırlanan online alışveriş verilerini yorumlayan iyzico COO’su Orkun Saitoğlu: “E-ticaret sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden biri. Türkiye’deki e-ticaret sektörü, 2017 yılını yüzde 30’luk büyümeyle kapattı. Geçtiğimiz yıl da aynı büyüme oranlarını yakalayabilmiştik. 2016’da yüzde 24 büyüyen e-ticaret, 31 milyar TL’ye ulaşmıştı. 2018’de büyümenin yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor.” dedi.