• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sahuru beklerken online alışveriş yaptık
Sahuru beklerken online alışveriş yaptık

Sahuru beklerken online alışveriş yaptık

ICT Media ICT Media
13 Haziran 2018 00:00
Paylaş

Türkiye’nin öncü finans teknolojileri şirketi iyzico, Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini de açıkladı.

iyzico verilerine göre iftar ve sahur saatleri arasında en çok bayram tatilinde nereye gideceğimizin planını yapıp bayram tatili satın aldık. Yüzde 46’lık oranıyla liste başında yer alan bayram tatilini, yüzde 25 oranıyla kitap alışverişi izledi. Sahuru beklerken yapılan online alışverişlerde dikkat çekici bir diğer harcama ise yüzde 367’lik bir artışla yükselişe geçen dondurma alışverişi oldu.

En çok online alışveriş gece 04.00’te

Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini tutan iyzico verilerine göre Ramazan ayında en çok 04.00 saatinde alışveriş yaptık. Yüzde 275’lik oranıyla online alışveriş istatiklerinde ilk sırada yer alan zaman dilimini, yüzde 208’lik artış oranıyla gece 03.00 ve yüzde 187’lik artış oranıyla gece 05.00 izledi.

Ramazan ayı online alışverişinde en çok mobil cihazları tercih ettik

Türkiye’nin öncü finans teknolojileri şirketi iyzico verilerine göre hazırlanan Ramazan ayı online alışveriş verilerinde dikkat çekici bir diğer unsur da mobil cihazlar. Mobil cihazların online alışverişte daha çok tercih edildiği açıklanan online alışveriş karnesinde, 18-24 yaş grubu arasındaki kitle online alışverişi en çok kullanan yaş grubu olarak öne çıktı.

Ortalama sepet tutarında alışveriş şampiyonu Kayseri

Ortalama sepet büyüklerinde 256 TL ile ilk sırada yer alan Kayseri’yi, 239 TL Afyon ve 225 TL ile Ordu izledi. iyzico verilerine göre hazırlanan online alışveriş verilerini yorumlayan iyzico COO’su Orkun Saitoğlu: “E-ticaret sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden biri. Türkiye’deki e-ticaret sektörü, 2017 yılını yüzde 30’luk büyümeyle kapattı. Geçtiğimiz yıl da aynı büyüme oranlarını yakalayabilmiştik. 2016’da yüzde 24 büyüyen e-ticaret, 31 milyar TL’ye ulaşmıştı. 2018’de büyümenin yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor.” dedi.

Paylaş
Orkun Saitoğlu iyzico online alışveriş

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

140 Milyon Yılda Sadece 1 Saniye Sapıyor: Yeni Nesil Atom Saati Tanıtıldı
140 Milyon Yılda Sadece 1 Saniye Sapıyor: Yeni Nesil Atom Saati Tanıtıldı
20 Mayıs 2025 14:13
 Çalışanların yüzde 55'i işlerini sürdürmek için yapay zekaya muhtaç
Çalışanların yüzde 55'i işlerini sürdürmek için yapay zekaya muhtaç
20 Mayıs 2025 12:11
Google, yapay zekanın enerji ihtiyacını karşılamak için üç nükleer santral kuruyor
Google, yapay zekanın enerji ihtiyacını karşılamak için üç nükleer santral kuruyor
19 Mayıs 2025 12:13
Dijital İnsan Kaynakları yazılımı platformu İdenfit, çözümlerini İngiltere’de dünya pazarına sundu
Dijital İnsan Kaynakları yazılımı platformu İdenfit, çözümlerini İngiltere’de dünya pazarına sundu
15 Mayıs 2025 17:36
Influencer pazarlamasını yapay zekâ ile optimize eden Winfluencer, İTÜ ARI Teknokent’ten yatırım aldı
Influencer pazarlamasını yapay zekâ ile optimize eden Winfluencer, İTÜ ARI Teknokent’ten yatırım aldı
15 Mayıs 2025 16:23
AgriGO.AI ile çiftçiye yapay zeka desteği
AgriGO.AI ile çiftçiye yapay zeka desteği
15 Mayıs 2025 15:28
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.