• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Salgın sürecindeki 80 milyon çağrı incelendi
Salgın sürecindeki 80 milyon çağrı incelendi

Salgın sürecindeki 80 milyon çağrı incelendi

ICT Media ICT Media
11 Haziran 2020 00:00
Paylaş

Pandemi döneminde birçok sektörde olduğu gibi çağrı merkezi çalışanları da büyük bir özveri ile çalışarak kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. Çağrı Merkezi Derneği’nin 2019 Türkiye çağrı merkezi pazar verilerine göre 115 binden fazla kişiye istihdam sağlayan ve pazar büyüklüğü 7.5 milyar TL’ye ulaşan çağrı merkezi sektörü, büyümeye devam ediyor.

COVID-19 öncesi ve sonrasındaki çağrı trafiğinin değişimini inceleyen Alotech, hazırladığı araştırmada, 500'den fazla şirkete ait aylık ortalama 35 milyon ses ve chat trafiği verisi üzerinden çağrı merkezi sektöründeki güncel verileri paylaştı.

AloTech’in Ocak 2020 ile Nisan 2020 dönemlerini karşılaştırdığı araştırmada: Şirketlerin dakika bazlı çağrı trafiği, Ocak ayına göre %23,4 oranında arttı. Bu dönemde firmaların %60'ının çağrı sayısı azalırken %11'i geçici olarak servislerine ara verdi. Şirketlerin %29'unun ise çağrı adetleri artış gösterdi. Firmaların %60'ında çağrı sayısı azalmasına rağmen toplam çağrı sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %2,6 oranında bir artış gösterdi. Ses trafiğinin yanı sıra yazılı ve sesli iletişim kanallarını ekleyerek çok kanallı iletişim teknolojilerine geçen firma sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %157 oranında arttı.

En hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu

Çağrı adetleri incelendiğinde en hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu. Online market pazarı, hem sipariş alma hem de şikayet/durum bilgisi yönetimi süreçlerinde Ocak ayına göre Nisan ayında çağrı sayısını %422 artırdı. Çağrı sayısı artışında ikinci sırada %96,7 ile kamu kuruluşları yer alırken, kamu kuruluşlarını ise %94,1 ile kargo/lojistik oldu. Mobilya sektörü ise çarpıcı bir performans ortaya koydu: Ev ihtiyaçlarına talebin arttığı dönemde mobilyacılık, %85,7 ile en çok çağrı trafiğine sahip sektörlerden biri oldu.

Perakendecilik ve e-ticaret karşılaştırıldığında ise aynı ürünleri satan firmalar bazında e-ticaret sektörü çağrı adetleri bağlamında %61,3 büyüme gösterirken perakendeciler ise %7,3 oranında kaldı. Servis sektöründe ise tamir/beyaz eşya bakım, kombi vb. ihtiyaçlarda büyüme %36,9 oranında olurken; teknolojik ürünler konusunda servis sektörünün çağrı sayıları %59,4 artış gösterdi.

Paylaş
Pandemi AloTech

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
17 Ekim 2025 14:39
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
17 Ekim 2025 14:38
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
17 Ekim 2025 14:36
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
17 Ekim 2025 14:28
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
17 Ekim 2025 11:32
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
16 Ekim 2025 18:11
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.