• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Savunma ve havacılık sanayide Ortadoğu’ya ihracat 4 kat arttı
Savunma ve havacılık sanayide Ortadoğu’ya ihracat 4 kat arttı

Savunma ve havacılık sanayide Ortadoğu’ya ihracat 4 kat arttı

ICT Media ICT Media
16 Nisan 2019 00:00
Paylaş

2019’un ilk çeyreğinde Ortadoğu’ya yapılan ihracat, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %8,87 arttı. Ortadoğu ülkelerinin toplam ihracat içerisindeki payı %15’e dayandı. Türkiye’den bölgeye ihraç edilen ürünlerde en büyük artış savunma ve havacılık sanayide gerçekleşti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerini inceleyen B2B ticaret platformu Turkeyol’a göre 2019’un ilk üç ayında Ortadoğu ülkelerine yapılan ihracat, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla %8,87 artarak 6,5 milyar dolara ulaştı. İhracatta en büyük artış %73’le Yemen’de görülürken, Umman %59’la ikinci, Katar ise %42’yle üçüncü sırada yer aldı. Ortadoğu’ya ihraç edilen ürünlerde en dikkat çekici artış, bir önceki yıla göre 4 kat artan savunma ve havacılık sanayide gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl bölgeye yapılan 24 milyar dolarlık toplam ihracatın 2019 yılında 25 milyar doları aşması öngörülüyor.

Savunma ve havacılık sanayide toplam ihracatın %35’i Ortadoğu’ya!

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Türkiye’nin dünya genelinde savunma ve havacılık sanayideki ihracatı 2019’un ilk çeyreğinde önceki yıla oranla %57 büyüdü. Turkeyol’un değerlendirdiği verilere göre %57’lik büyümedeki en etkin rolü, sektördeki ihracatın %35’inin gerçekleştirildiği Ortadoğu ülkeleri üstlendi. Sektörün Ortadoğu ülkelerine yaptığı ihracat ise %405 artış gösterdi. Bölgeye yapılan ihracat artışı, mücevher, çelik, halı ve tekstil ürünlerinde de hissedildi. Mücevher ihracatı 2018’e kıyasla %41 artış göstererek 245 milyon dolara ulaşırken, tekstil ürünlerinde %18, çelikte %10 ve halıda %9’luk büyüme kaydedildi.

“Ortadoğu hedef pazar olma yolunda”

Ortadoğu’ya yapılan ihracatın Türkiye’nin ticaret hacmine ciddi değer kattığını ifade eden Turkeyol kurucusu Yusuf Yenitürkoğulları, “Ortadoğu ülkeleri, Türkiye ile yıllık 40 milyar doları aşan ticari hacmi ve sahip olduğu ticari potansiyel ile hedef pazar olma yolunda ilerleyen bir bölge. 2019’un ilk 3 ayında Türkiye, Ortadoğu’ya en çok ihracatı 1,7 milyar dolarla Irak’a yaptı. Irak’ı 841 milyon dolarla Suudi Arabistan, 592 milyonla İran takip etti. Faaliyetlerimizin bir sağlaması olarak nitelendirebileceğimiz bu tabloda üreticilerin e-ihracata yönelmesinin ihracat rakamlarını daha da artıracağını öngörüyoruz” dedi.

Paylaş
TİM Turkeyol

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
KPMG ve AIMA’dan yatırımların geleceğine yön verecek tokenizasyon raporu
17 Ekim 2025 14:39
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
Şirketlerin %95’i yapay zeka projelerinden sonuç alamıyor
17 Ekim 2025 14:38
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
BTM-Galatasaray Üniversitesi iş birliği start aldı
17 Ekim 2025 14:36
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
Vodafone, 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 il ve 922 ilçeyi 5G ile buluşturacak
17 Ekim 2025 14:28
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
Sayan: 5G İhalesi, Türkiye'nin Dijital Bağımsızlığının Miladı
17 Ekim 2025 11:32
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
Pyhton ile yapay zeka eğitiminde 34 kadın daha mezun oldu
16 Ekim 2025 18:11
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.