• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. SEO'ya elveda, AEO'ya merhaba
SEO'ya elveda, AEO'ya merhaba

SEO'ya elveda, AEO'ya merhaba

ICT Media ICT Media
4 Şubat 2025 09:52
Paylaş

Dijital dünyanın hızla evrildiği bu dönemde, bireyler ve şirketler Web 3.0’ın sunduğu yeniliklerin ortasında kendilerini buluyor. Markalar için büyük öneme sahip olan arama motorlarında bulunması ya da müşterin ihtiyaçlarının gerçek zamanlı karşılanabilmesi konularında da yepyeni bir sayfa açıldı. Google’ın yaptığı algoritma güncellemesi ile geleneksel anahtar kelimeler ile markaya görünürlük sağlayan SEO (arama motoru optimizasyonu) yerini kullanıcıların spesifik sorularına en doğru ve hızlı yanıtları sunmaya odaklanan yeni yaklaşımı olan AEO’ya bırakıyor.

Şirketler için stratejik bir gereklilik olan arama motorları konusunda Google tarafından yapılan algoritma güncellemesi AEO (Yanıt Arama Optimizasyonu) ile kullanıcıların sorularına en doğru ve hızlı şekilde yanıt vermek üzere içerikler optimize ediliyor. Yeni yaklaşım geleneksel SEO’nun ötesine geçerek markalara dijital dünyada çok daha etkin bir varlık sunuyor.

AEO, şirketlere gelir artışı da sağlıyor

Yapılan yenilik ile dijital dünyada yeni bir sayfa açıldığını vurgulayan Dijital Dönüşüm Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova, “AEO, müşteri deneyimini iyileştirmenin ötesinde, şirketlerin gelir artışı ve dijital liderlik pozisyonlarını güçlendirmek için kritik bir araç. Dijital dünyanın hızla evrildiği bu dönemde markaların da bu yeniliklere hızla uyum sağlaması gerekiyor" diyor.

Peki AEO Nedir?

AEO, kullanıcıların sorularına hızlı ve doğrudan cevaplar sağlamayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Bu teknoloji, arama motorlarının yanı sıra sesli asistanlar (Siri, Alexa, Google Assistant, Gemini vb.) aracılığıyla da etkili bir şekilde çalışır. Amaç, işletmelerin içeriklerini çevrimiçi sorulara doğrudan yanıt verebilecek şekilde optimize etmektir.

Geleneksel SEO'nun aksine AEO'nun odağı, kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik net ve doğrudan yanıtlar sağlamaktır. Bu yaklaşım, müşteri memnuniyetini artırırken işletmelerin dijital görünürlüğünü güçlendiren bir strateji sunar.

AEO’yu Kimler Kullanmalı?

E-ticaret ve Perakende: Ürün aramaları ve sipariş takibi için hızlı ve etkili çözümler sunar.

  • Sağlık: Hasta randevuları, doktor bilgileri ve ilaç sorularına yönelik yanıtlar verir.
  • Eğitim: Kurs bilgileri, kayıt işlemleri ve sınav tarihlerini kolayca erişilebilir hale getirir.
  • Finans: Hesap işlemleri ve kredi bilgileri gibi konularda kullanıcıları bilgilendirir.
  • Turizm: Seyahat rezervasyonları ve otel bilgileriyle kullanıcı deneyimini iyileştirir.

Örneğin, bir e-ticaret şirketi AEO sayesinde müşterilerine; "Bu üründen stoklarımızda yalnızca bir (1) adet bulunmaktadır. Ürünümüz yalnızca Mardin ili sınırları içerisinde bulunmaktadır. Dilerseniz hemen siparişini alalım. Ürünü kaçırmayın.”  diyerek müşteri memnuniyetini ve bağlılığını artırabilir. Bunun yanında, bir sağlık kuruluşu, "kalp krizi riskine karşı ilk yapılmasını gereken şunlardır deyip bulunulan konuma hemen bir ambulans yönlendiriyorum." gibi hayati bilgilere hızlı erişim sağlayarak hayat kurtarabilir. Finans sektöründe, bir banka müşterisini yatırım ve hesap işletme yönelimini takip ederek "Size daha fazla sermaye biriktirebileceğiniz yatırım seçeneklerimi sunuyorum." diyerek uzun vadeli finansal hedeflere ulaşılmasına destek olabilir. Eğitim sektöründe ise bir üniversite, geleceğin meslekleri evrildiğinden üniversiteden mezun olmadan öğrencilerine; “Üniversitemizden mezun olmadan geleceğin meslekleri adlı seminerimize mutlaka katılın.” gibi bir mesaj göndererek üniversite okuyan öğrencilerin üniversitenin sunduğu gerçek fırsatları görmesini sağlayabilir.

Dijital hizmetlere olan yüksek ilgi, AEO'nun Türkiye'deki önemini artırmaktadır. Özellikle Türkiye'deki finans ve turizm sektörleri bu teknolojiyle müşteri deneyimini dönüştürerek rekabet avantajı da elde edebilir.

AEO, reklam maliyetlerini azaltırken marka bilinirliğini artırır!

AEO stratejilerini etkin kullanan şirketlerin müşteri etkileşim oranlarında %30’a varan artışlar gözlemlenmektedir. Bu teknoloji hem reklam maliyetlerini azaltır hem de marka bilinirliğini artırır. Bu durum, AEO’nun yalnızca bir teknoloji değil, yatırım getirisi yüksek bir strateji olduğunu da göstermektedir.

AEO ve İşletmelere Faydaları

  • Daha Yüksek Etkileşim: Kullanıcılarla daha güçlü bir bağ kurar.
  • Düşük Maliyet: Reklam harcamalarını azaltır.
  • Dijital Rekabet Avantajı: Markaların bilgi merkezi olarak konumlanmasını sağlar.
  • Gerçek Zamanlı Çözüm: Müşteri sorunlarını anında yanıtlayarak güven oluşturur.
  • AEO, SEO'nun bir alternatifi değil; tamamlayıcısıdır. İkisi bir arada kullanıldığında dijital stratejilerde büyük avantajlar sağlanabilir.

Rekabet Üstünlüğü İçin AEO

“AEO'yu göz ardı eden işletmeler, hızla dijital dünyada rekabet avantajını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalabilir.” diyen Dr. Nabat Garakhanova: “Son günlerde Deepseek adlı yapay zekânın ortaya çıkmasıyla dijital dünyada kartların yeninde dağıtıldığını görmekteyiz. Bu yüzden bugünün liderleri, teknolojiyi yalnızca kullanan, takip eden değil; teknolojinin öncüsü olanlardır.” diyerek: “Yanıt motorlarıyla entegre bir strateji oluşturarak sektörde liderliği ele geçirmek sizin elinizde. Dijital dönüşümün parçası olun ve markanızı geleceğe taşıyın.” önerisinde bulunuyor.

Paylaş
Yanıt Arama Optimizasyonu AEO seo Arama Motoru Optimizasyonu Web 3.0 Dijital dünya Dr. Nabat Garakhanova

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.