
Kullanıcı odaklı tasarım anlayışla ideal insan-cihaz etkileşimi için süreçler tasarlayan SHERPA, İstanbul’da düzenlenen ve altın sponsorları arasında yer aldığı Webrazzi Summit 2018’de şeffaflığı yeniden tasarlama dönemini başlatarak şirketlerin ilham alabilecekleri yeni şeffaflık rehberini duyurdu.
Artık “Güven”in yeni ve en geçer akçe olduğunu dile getiren SHERPA Kurucu Başkanı Yakup Bayrak, güveni tasarlamanın formülünü ve SHERPA’nın uzun yıllara dayanan çalışmalarıyla oluşturduğu metodolojisini ve know-how’ını içinde barındıran https://handbook.sherpa.digital linkini Şeffaflık Rehberi adıyla kamuoyuna açtı.
Güven ≠ Şeffaflık… Güveni tasarlamanın bir formülü var!
“Doğru tasarlanmamış bir şeffaflık, güven kazanmaya yetmiyor. Aksine, güven kaybına yol açıyor.” diyen Yakup Bayrak, güveni tasarlamanın formülünü şirketlere şöyle aktardı; “Güven, kurum içi ve dışı iletişim, finansal raporlama ve tüm bu süreçlerde sahip olunan bireysel ve kurumsal niyetlerin ne kadar transparan ve samimi bir açıklıkta olduklarına göre kendini modellemektedir.”
Güveni tasarlamayı başaranların, başarı ve doğru modellemenin sonuçlarını şirket büyüme performanslarındaki yüksek artışla gördüklerini dile getiren Bayrak, konuşmasında güvenin performansla net ilişkisini de bir araştırmayla ortaya koydu; “Interaction Associates tarafından, en az 100 çalışanı olan organizasyonlarda yüksek mevkilerde çalışan 520'den fazla yöneticinin katıldığı Building Workplace Trust araştırmasına göre, 6 yıl boyunca takip edilen şirketlerin “Güven” ve “Büyüme Performansları” arasındaki korelasyonda güven artışı ile birlikte şirket performanslarının sürekli artışlar göstererek birbirlerini takip ettiği görülmektedir.” dedi.