
Dünya genelinde yapılan son araştırmalar, siber güvenliğin artık bilgi teknolojileriyle sınırlı bir koruma alanı olmaktan çıktığını gösteriyor. Bugün ve gelecekte, işletmelerin marka değerini koruması “siber güvenlikten” geçiyor. Dijital dönüşümün hızlanması, bulut tabanlı altyapılara geçiş ve yapay zekanın yaygınlaşmasıyla birlikte siber güvenlik, şirketlerin büyüme stratejilerinin temel bir parçası haline geldi. Özellikle, marka itibarı, müşteri deneyimi, yeni pazarlara açılım, teknoloji adaptasyonu, inovasyon gibi alanlarda siber güvenlik doğrudan süreçlerde değer katıyor.
İşletmeler için sürdürülebilir bir marka değeri oluşturmanın temel taşlarından birisinin “siber güvenlik” olduğunun altını çizen Wixiw Yazılım ve Bilgi Güvenliği Teknoloji Şirketi Kurucusu Neslişah Tavukçu, şunları söyledi:
“Siber güvenlik, sadece bir maliyet kalemi değil, işin sürekliliğini sağlayan stratejik bir ortak konumundadır. Siber güvenliği, stratejik öncelik olarak benimseyen kurumlar, dijital dönüşüm süreçlerinde daha sürdürülebilir başarılar elde ederken, aynı zamanda rekabette de öne çıkmaktadır. Bir zamanlar sadece BT departmanlarının gündeminde olan siber güvenlik, artık işin ve iletişim stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Veri ihlalleri, fidye yazılımları veya sosyal mühendislik saldırıları, dijital altyapıların ötesinde kamuoyu algısını da doğrudan etkiliyor. Peki, itibarınızı hack’lenmeye karşı nasıl koruyorsunuz? Siber güvenlik, artık sadece bir dijital koruma değildir, aynı zamanda marka itibarının ve sadakatin sürekliliğini sağlayan kritik bir rol üstlenmektedir.” dedi.
Siber güvenliğin işletmedeki herkesin ortak sorumluluğu olduğuna işaret eden Wixiw Yazılım Kurucusu Neslişah Tavukçu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Güçlü bir güvenlik altyapısı kuramayan işletmeler, hem maddi kayıplarla, hem de itibar erozyonu ile karşı karşıya kalıyor. Siber güvenlik, artık sadece teknik ekiplerin değil, tüm organizasyonun ortak sorumluluğudur. Bu nedenle, işletmelerin yalnızca teknolojik çözümlere değil, aynı zamanda çalışan farkındalığına da yatırım yapması gerekiyor. Özellikle KOBİ’lerin bu alandaki eksiklerini hızla gidermesi, rekabet gücünü korumaları açısından kritik bir önem taşıyor. Az önce belirttiğim gibi dijitalleşme sürecindeki güvenlik açıkları, markayı ve müşteri sadakatini zedeleyebilir ve bu da uzun vadeli büyüme hedeflerini riske atmak demektir. Kısaca bu tablo, siber güvenliğin; iş sürekliliği ve marka itibarı açısından vazgeçilmez bir stratejiye dönüştüğünü açıkça ortaya koymaktadır.” diye konuştu.