• Biz Kimiz
  • Künye
logo
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Şirketler İK süreçlerini dijital ortamda yönetiyor
Şirketler İK süreçlerini dijital ortamda yönetiyor

Şirketler İK süreçlerini dijital ortamda yönetiyor

ICT Media ICT Media
15 Ocak 2019 00:00
Paylaş

Kolay İK, bu sene ikincisini gerçekleştirdiği analizle Türkiye’deki şirketlerin 2018 yılında “İnsan Kaynaklarında Dijitalleşme Haritası”nı gözler önüne serdi. Analize göre ülkemizde şirketlerin %53’ü insan kaynakları ve personel yönetimi için bir yazılım kullandığını belirtirken performans değerlendirmesi yapanların oranı ise yalnızca %50.

Bulut tabanlı personel yönetim yazılımı Kolay İK, Türkiye’deki şirketlerin insan kaynakları (İK) ve personel yönetimi alanındaki yetkinliklerini ölçebilmesi için bu sene ikincisini gerçekleştirdiği analizle "İnsan Kaynaklarında Dijitalleşme Haritası”nı gözler önüne serdi. ikraporu.com adresi üzerinden hazırlanan ve ücretsiz olarak sunulan bir test aracılıyla İK profesyonellerine; özlük dosyalarından bordro süreçlerine, performans yönetiminden online eğitimlere kadar pek çok soru yöneltildi. Toplam 1.042 şirketin verilerinden yola çıkarak sonuçları elde edilen analize göre, Türkiye’deki şirketler İK uygulamalarında geçtiğimiz yıla oranla ilerleme kaydetti. İK ve personel yönetimi süreçlerinin başarıya ulaşmasındaki en önemli unsurun ise “dijitalleşme” olduğu göze çarpıyor.

2018 yılına dair analizi değerlendiren Kolay İK Kurucu Ortağı Efecan Erdur, “Şirketlerin %47’si, İK ve personel yönetimi için yazılım kullanmıyor. Bu, büyük bir emek maliyeti anlamına geliyor. Oysa Kolay İK’yı tercih eden şirketler, İK süreçlerinde her 100 çalışan için aylık toplam 160 saatlik, yani yaklaşık 20 iş günü tasarruf elde ederek verimliliğini artıyor” dedi.

ikraporu.com adresinden araştırmaya katılan şirketlerin %73’ünü, 200’e kadar çalışanı bulunan KOBİ’ler oluştururken, bunların %63’ü 15 yaşından büyük. Şirketlerin %54’ünün bir İK kadrosu bulunmuyor. İK ekibi bulunan şirketlerin %75’inde ise 1-5 aralığında İK profesyoneli çalışıyor. Şirketlerin %53’ü insan kaynakları ve personel yönetimi için bir yazılım kullandığını ifade etse de, her 10 şirketten 7’si özlük dosyalarını fiziksel olarak klasörlerde saklıyor. Bunun sonucunda da çalışanların %60’ı özlük dosyalarına ulaşamıyor.

Analize göre, şirketlerin yalnızca yarısı performans değerlendirmesi yaparken, bunların %58’i değerlendirme sürecini online olarak yönetiyor. Her 10 şirketten 5’i ise çalışanlarına yönelik iç iletişim faaliyetlerinde bulunuyor. Bunların 4’ü kurum dışından profesyonel destek alıyor. Kurum içi eğitimlerde ise şirketlerin %25’i sınıfta kalmış durumda. Çalışanların %37’si yılda 1 kez, %38’si ise yılda 3 kez eğitimlere katılıyor.

Paylaş
Kolay İK dijitalleşme Efecan Erdur

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Redington Türkiye, 10. yılında teknoloji dünyasının liderlerini bir araya getirdi
Redington Türkiye, 10. yılında teknoloji dünyasının liderlerini bir araya getirdi
8 Kasım 2025 12:32
DoktorTakvimi'nin Yapay Zekâ Asistanı Noa Notes'a Büyük Ödül
DoktorTakvimi'nin Yapay Zekâ Asistanı Noa Notes'a Büyük Ödül
7 Kasım 2025 16:51
Penta Teknoloji’den Güçlü Performans
Penta Teknoloji’den Güçlü Performans
5 Kasım 2025 11:33
2025 Fortinet Güvenlik Zirvesi: Yapay zeka ve yakınsama siber güvenliğin yeni dönemini şekillendiriyor
2025 Fortinet Güvenlik Zirvesi: Yapay zeka ve yakınsama siber güvenliğin yeni dönemini şekillendiriyor
5 Kasım 2025 11:21
Uber’den Türkiye’ye dev yatırım
Uber’den Türkiye’ye dev yatırım
31 Ekim 2025 14:42
ULAK Haberleşme’den 6G Teknolojilerinde 208 Patent Başvurusu
ULAK Haberleşme’den 6G Teknolojilerinde 208 Patent Başvurusu
31 Ekim 2025 14:40
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.