
Ödülleri sahiplerini buldu
Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif veriler ve saygın jüri üyelerinin görüşleriyle değerlendiren Türkiye’nin en kapsamlı ve veriye dayalı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey 2021 kazananları belli oldu. Kazananlar 9 Haziran günü canlı olarak gerçekleştirilen online yayınla açıklandı. Hadise, Hande Erçel, Haluk Levent, Danla Bilic, Refika Birgül, Dilara Koçak ve Barış Özcan gibi birçok ünlü isim ve sosyal medya fenomenin de ödüle layık görüldüğü gecede Veri Ödülleri kategorisinde “Grand Prix”in sahibi Netflix Türkiye olurken, Jüri Ödülleri bölümünde “Grand Prix” ödülünün sahibi Odeabank ve Punch BBDO imzalı “Eşit Masallar” kampanyası oldu. En İyi Case Video Ödülü ise Concept tarafından A101 için hazırlanan “Stalklarla Sınırlı Kampanya” adlı projenin case videosuna verildi.
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve markaların sosyal medya performanslarını objektif verilere göre, en başarılı projeleri ise jüri değerlendirmesine göre belirleyen Social Media Awards Turkey beşinci defa sosyal medyanın en iyilerini ödüllendirdi. 9 Haziran’da online olarak gerçekleşen törene sektörün önde gelen marka ve ajans temsilcilerinin yanı sıra, Social Media Awards Turkey jüri üyeleri, dernek başkanları katılım gösterdi.
Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla tüm değerlendirme süreçlerinde yer aldığı organizasyonda ayrıca 14 ayrı kategoride sosyal medyayı en iyi kullanan sanatçılar ve influencerlar da ödüllendirildi. Başvuruları değerlendiren Social Media Awards Turkey 2021 jürisinde PR, medya satın alma, sosyal medya ve dijital ajans temsilcileriyle fikir önderleri, akademisyenler ve dernek yöneticileri yer aldı.
Yarışma Bölümleri ve Ödüller
Bu sene beşincisi düzenlenen Social Media Awards Turkey’de 1 Nisan 2020-1 Nisan 2021 tarihleri arasında dijitalde yayınlanan çalışmalar katıldı. Yarışmanın ödüllendirme sistemi ise; Jüri Ödülleri, Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç bölümden oluştu. Veri Ödülleri’ndeki sıralamada BoomSonar’ın “Sosyal Medya Marka Endeksi” olan SocialBrands’in 30’dan fazla veri temelli kriter kullanan algoritması temel alındı. Tüm bölümlerde en başarılı işler Altın, Gümüş ve Bronz ödüllerin sahibi oldu.