• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!
Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!

Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!

ICT Media ICT Media
3 Mayıs 2018 00:00
Paylaş

Çağrı Merkezleri Derneği’nin yayımladığı 2017 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması sonuçlarına göre, çağrı merkezlerinin hizmet sunduğu kanallar arasında telefon çağrılarının ardından sosyal medya geliyor.

Türkiye'nin geçirdiği dijital dönüşüm, kullanıcıların tercih ettiği iletişim kanallarına da yansıyor. Çağrı Merkezleri Derneği tarafından yayımlanan 2017 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması sonuçlarına göre sosyal medya ve online sohbet gibi yeni nesil platformların, vatandaşın kurumlara ulaşmak için tercih ettiği kanallar hâline geldiği görülüyor.

Chatbot ve online sohbet gibi güncel iletişim araçlarının yükselişe başlaması dikkat çekerken, çağrı merkezlerinde sosyal medya ve e-posta kanallarının SMS'i geride bıraktığı görülüyor. Çağrı Merkezleri Derneği Pazar araştırmasında, çağrı merkezi sektöründe firmaların %67 oranında sosyal medya üzerinden hizmet verdiği görülürken, e-posta %65, SMS ise %50 oranla trendi takip ediyor.

48 milyon tüketicinin dijital alışkanlıkları itici güç oluyor

Türkiye'deki kullanıcıların dijital kanallara yönelmesi, çağrı merkezi sektörünün de burada ortaya çıkacak ihtiyaç ve beklentilere karşı kendi altyapılarını güncellemesine zemin oluşturuyor. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye'de 48 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullananların sayısı ise 42 milyona ulaşıyor.

Aktif sosyal medya kullanıcılarının bir önceki yıla oranla %14 artmasının, çağrı merkezleri için önemli bir gösterge olduğuna değinen Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, "Çağrı merkezlerinde sosyal medya ve e-postanın yanı sıra, online sohbet ve chatbot alanlarına da gerekli yatırımların başlamış olması, günümüzün vazgeçilmezi haline gelen çok kanallı hizmet yapısının hızla oturmakta olduğunu gösteriyor." yorumunu yaptı.

Paylaş
Çağrı Merkezleri Derneği Çağrı Merkezi Chatbot

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
14 Ağustos 2025 12:40
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
14 Ağustos 2025 12:05
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
12 Ağustos 2025 17:11
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
12 Ağustos 2025 13:58
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
12 Ağustos 2025 13:55
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
12 Ağustos 2025 13:19
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.