• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!
Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!

Sosyal medya, SMS ve e-postayı geride bıraktı!

ICT Media ICT Media
3 Mayıs 2018 00:00
Paylaş

Çağrı Merkezleri Derneği’nin yayımladığı 2017 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması sonuçlarına göre, çağrı merkezlerinin hizmet sunduğu kanallar arasında telefon çağrılarının ardından sosyal medya geliyor.

Türkiye'nin geçirdiği dijital dönüşüm, kullanıcıların tercih ettiği iletişim kanallarına da yansıyor. Çağrı Merkezleri Derneği tarafından yayımlanan 2017 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması sonuçlarına göre sosyal medya ve online sohbet gibi yeni nesil platformların, vatandaşın kurumlara ulaşmak için tercih ettiği kanallar hâline geldiği görülüyor.

Chatbot ve online sohbet gibi güncel iletişim araçlarının yükselişe başlaması dikkat çekerken, çağrı merkezlerinde sosyal medya ve e-posta kanallarının SMS'i geride bıraktığı görülüyor. Çağrı Merkezleri Derneği Pazar araştırmasında, çağrı merkezi sektöründe firmaların %67 oranında sosyal medya üzerinden hizmet verdiği görülürken, e-posta %65, SMS ise %50 oranla trendi takip ediyor.

48 milyon tüketicinin dijital alışkanlıkları itici güç oluyor

Türkiye'deki kullanıcıların dijital kanallara yönelmesi, çağrı merkezi sektörünün de burada ortaya çıkacak ihtiyaç ve beklentilere karşı kendi altyapılarını güncellemesine zemin oluşturuyor. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye'de 48 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullananların sayısı ise 42 milyona ulaşıyor.

Aktif sosyal medya kullanıcılarının bir önceki yıla oranla %14 artmasının, çağrı merkezleri için önemli bir gösterge olduğuna değinen Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, "Çağrı merkezlerinde sosyal medya ve e-postanın yanı sıra, online sohbet ve chatbot alanlarına da gerekli yatırımların başlamış olması, günümüzün vazgeçilmezi haline gelen çok kanallı hizmet yapısının hızla oturmakta olduğunu gösteriyor." yorumunu yaptı.

Paylaş
Çağrı Merkezleri Derneği Çağrı Merkezi Chatbot

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
8 Mayıs 2025 17:42
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
8 Mayıs 2025 11:06
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
8 Mayıs 2025 10:49
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
7 Mayıs 2025 12:02
İstanbul'da
İstanbul'da "META Summit 2025": Yapay zeka ve teknoloji odaklı gelecek vizyonu masaya yatırıldı
7 Mayıs 2025 11:57
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
7 Mayıs 2025 11:53
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.