• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. ''Sosyal medyada reklam yasağı uzlaşmacı bir yaklaşımla çözülmeli"
''Sosyal medyada reklam yasağı uzlaşmacı bir yaklaşımla çözülmeli

''Sosyal medyada reklam yasağı uzlaşmacı bir yaklaşımla çözülmeli"

ICT Media ICT Media
5 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, Türkiye'de temsilci atamayan sosyal ağlara reklam yasağının e-ticaret yapan KOBİ'leri olumsuz etkileyeceğini belirterek, "Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor" dedi.

Temmuz ayında meclisten geçen sosyal medya yasasına göre; sosyal medya şirketlerine bir süre tanınarak temsilci atanmaları istenmişti. Resmi bir temsilci atamayan Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok ve Instagram'a ise kasım ayında 30'ar milyon lira ceza kesilmişti. Ancak henüz bir temsilci atama haberi gelmedi. Tanınan süre içerisinde de bu haberin gelmemesi durumunda para cezalarının dışında Türkiye'deki vergi mükelleflerinin bu ağlara reklam vermeleri de yasaklanacak.

"Yasak gelir diye endişe ediyoruz"

Pandemi döneminde e-ticaretin artığını ve süreçten olumsuz etkileneceklerini dile getiren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, "Bu çok ciddi bir karar. Bu reklam yasağı gelirse, yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir. Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor. Hükümetin aldığı kararı destekliyoruz, tabi ki vergi versinler ancak reklam yasakları gelir diye endişe ediyoruz" diye konuştu.

"Günde ortalama 2 saat 52 dakika sosyal medyadayız"

Türkiye'de 7 milyon gencin sosyal medya hesabı olduğunu ve karardan etkileneceğini anlatan Becer, "Türkiye'de 7 milyon genç sosyal medya kullanıyor. Toplam 54 milyon kişi de yine mobil cihazlarından bu ağlarda ortalama günlük 2 saat 52 dakika zaman geçiriyor. Toplam sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı 20-30 yaş arasında" ifadelerini kullandı.

Paylaş
Dijital reklamcılık Ramazan Becer CRM Group e-ticaret kobi Facebook twitter youtube TikTok Instagram teknoloji gündemi sosyal medya yasağı Sosyal medya bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Citrix ve Nutanix iş birliği ile dijital çalışma ortamlarında yeni bir dönem başlıyor
Citrix ve Nutanix iş birliği ile dijital çalışma ortamlarında yeni bir dönem başlıyor
1 Ağustos 2025 12:09
İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
İTÜ Çekirdek girişimleri, bugüne kadar 325 milyon dolardan fazla yatırım aldı!
31 Temmuz 2025 16:24
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
Paratika’dan tarıma dijital destek: ‘Şimdi al, hasatta öde’ dönemi başladı
31 Temmuz 2025 15:18
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
Yapay Zekâdan Kuantuma: Yeni Nesil Teknolojiler InvenDO Up ile Sahnede
31 Temmuz 2025 15:16
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
Yetkili yenileme merkezi, yapay zeka destekli telefon değerleme platformunu hayata geçirdi
31 Temmuz 2025 15:14
Hepsiburada’nın TEKNOFEST “Yapay Zeka Destekli Adres Çözümleme Hackathonu” için başvurular başladı
Hepsiburada’nın TEKNOFEST “Yapay Zeka Destekli Adres Çözümleme Hackathonu” için başvurular başladı
29 Temmuz 2025 17:21
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.