• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Sosyal medyadan satın aldığınız ürünlerin mağduru olabilirsiniz
Sosyal medyadan satın aldığınız ürünlerin mağduru olabilirsiniz

Sosyal medyadan satın aldığınız ürünlerin mağduru olabilirsiniz

ICT Media ICT Media
30 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Sosyal medya kanallarını kullanarak alışveriş yapan tüketicinin korunması için acilen bir düzenleme yapılmasının gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, böyle devam etmesi halinde ciddi mağduriyetlerin yaşanabileceğine dikkat çekti.

Hepimiz biliyoruz ki, dijital ağın hayatımızın hemen hemen tamamına etki ettiği bir çağın içerisindeyiz. Özellikle son birkaç yıl içerisinde tüketim alışkanlıklarımız ile birlikte tüketim araçlarımızda köklü değişikliğe uğradı. Tüketici olarak artık mağaza mağaza gezip beğendiğimiz ürünü almaktansa, online siteleri kullanarak, evimizden bütün mağazalar ayağımıza geliyormuş gibi alışveriş yapmak daha cazip geliyor. Bunun iki temel sebebi var. Zamandan tasarruf ve tüketicinin ürünleri eş zamanlı karşılaştırma şansı. Artık hemen hemen bütün mağazalarda bulacağımız şeyleri daha kolay ve rahat şekilde internet alışverişinde bulabildiğimiz için yorulmadan daha fazla ürüne ulaşmanın, hepimiz için daha çekici bir hal aldığını söyleyebiliriz.

TÜSİAD’ın 2019 raporuna göre de, ülkemizde e–ticaretin büyüme trendi 2018 verilerine kıyasla, %42 seviyelerinde olup, dünya çapındaki büyüme trendinden bir hayli fazla. Bununla birlikte, Şubat ayında patlak veren Covid-19 pandemisi tüm dünyayı geri dönüşü olmaksızın değiştirdiği gibi en büyük etkiyi de tüketim alışkanlıklarımızın neredeyse tamamen e-ticaret kapsamında online alışverişe dönmesi yönünde etkiledi. Hal böyle iken, sosyal medya kanallarının da alışveriş için yoğun kullanılmaya başlandığına şahit oluyoruz. Peki sosyal medya kanallarından yaptığımız alışverişler bizi nasıl koruyor ya da nasıl koruyacak?

Prof Hukuk Bürosu Avukatlarından Bilişim Hukukunda Uzman Av. Emre Avşar ile bu konuları mercek altına aldı ve işin hem hukuki boyutunu hem de tüketici tarafındaki oluşabilecek negatif etkilerini açıkladı.

Av. Emre Avşar’ın yaptığı açıklamalar ve değerlendirmeler şu şekilde;

''Sosyal Medyada harcanan zaman, ulaşım kolaylığı ve akıllı telefonların getirdiği kolaylıklar dolayısıyla e–ticaret, sosyal medya platformlarıyla doğrudan ilişkili hale gelmiştir. Firmaların satış stratejileri, kullandığı yöntemler ve reklama alışkanlıkları da tamamen değişmiştir. Marka tanınmışlıklarının artması, ürünlerin daha geniş kitleye hitap etmesi için firmalar sosyal medya ağlarının kullanımını artırdı. 
2018 yılı raporlarına göre; Türkiye’de faaliyet gösteren 3,1 milyon işletmenin %55’lik bir kısmı olan 1,7 milyon işletme Facebook, Instagram, Whatsapp ve Facebook Messenger’i kapsayan Facebook uygulama ve hizmet ailesini kullanıyor. Araştırmanın odaklandığı dönemde, Facebook platformları aracılığıyla tetiklendiği tahmin edilen doğrudan tüketici harcamaları 6,3 milyar TL olarak hesaplandı.''

Avşar; ''Bu nedenle sosyal medyadaki bu ticaretin düzenleme altına alınması, tüketicinin de korunması gerekiyor. Buna göre 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun’un bu açıklığa cevap verip vermediği de tartışma konusu. Nitekim bu kanun, resmi e-ticaret’e ilişkin, sipariş verme, ticari iletişime ilişkin esaslar, elektronik ileti gönderme şartı, kişisel verilerin korunması gibi sorunlara yanıt buluyor. Ancak sosyal medya üzerindeki bağımsız satıcıların hangi regülasyonlara tabi oldukları konusunda bir düzenleme bulunmamakta. Bu husus direkt olarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’u da etkileyecek. Çünkü sosyal medya alışverişlerinin bir nizamda yapılıyor olması halinde tüketicinin haklarının ihlal edileceği tehlikesi de ortadan kalkacak. Yine de bu konuda Tüketiciyi koruyan yegane kanun 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dur.'' dedi.

Paylaş
e-ticaret online alışveriş Elektronik Ticaret 6563 Sayılı Kanun Sosyal medya düzenlemesi teknoloji gündemi bilişim gündemi Emre Avşar

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
TD SYNNEX, HPE tarafından 2025 Yılının Küresel Distribütörü seçildi
14 Temmuz 2025 12:41
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Dijital Dönüşümde Dev Adım: Türk Telekom ile Fiber Optik Protokolü İmzalandı
11 Temmuz 2025 13:57
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
Sabahattin Ali’nin Hücresi Sinop Cezaevi’nde dijital teknolojiyle canlanıyor
11 Temmuz 2025 12:55
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
OBASE, Ar-Ge projelerini ticarileştirdi, gündeminde üretken yapay zeka var
11 Temmuz 2025 12:51
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
KKTC’nin Dijital Geleceği Türk Telekom’a Emanet!
11 Temmuz 2025 12:42
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle  işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
Şekerbank ve NarPOS iş birliğiyle işletmelere ücretsiz e-adisyon yazılım hizmeti ayrıcalığı
10 Temmuz 2025 20:00
ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ TEMMUZ 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.