• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Trendbox Ramazan ayı trendlerini açıkladı Limonata satışları yaklaşık 2 kat arttı
Trendbox Ramazan ayı trendlerini açıkladı Limonata satışları yaklaşık 2 kat arttı

Trendbox Ramazan ayı trendlerini açıkladı Limonata satışları yaklaşık 2 kat arttı

ICT Media ICT Media
14 Nisan 2022 00:00
Paylaş

Perakende sektörünün alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak toplayan Trendbox, Ramazan Ayı alışveriş trendlerini açıkladı. Trendbox’ın verilerine göre limonata satışları neredeyse 2 katına çıkarken, kuru temel gıda satışları ise yarı yarıya arttı. Ortalama sepet tutarı ise yaklaşık yüzde 10 arttı.

Bakkal, büfe, küçük marketler gibi perakende sektöründe ölçümlenmesi zor alanlarda barkod tarayıcı ve yazar kasa arasına konumlandırdığı cihazlar aracılığıyla Türkiye’nin farklı 2.000 noktasından yapılan alışverişlerin verilerini gerçek zamanlı olarak toplayan ve raporlayan Trendbox, Ramazan ayında alışveriş sepetlerimizdeki değişikliğe ışık tuttu. Adana, Ankara, Bursa, Denizli, İstanbul, İzmir, Kayseri ve Kütahya başta olmak üzere Türkiye’de 11 farklı ilde çalışmalarına devam eden Trendbox’ın verilerine göre; geleneksel kanalda Ramazan ayından önceki hafta sonu ve Ramazan aynının ilk hafta sonu karşılaştırıldığında içecek kategorisinde limonata satışlarında yüzde 93,5 oranında artış gözlenirken, soda satışları da yüzde 18,7 arttı. Yiyecek kategorisinde ise yüzde 49’luk artış oranıyla kuru temel gıda satışları en çok artan ürünler olurken, onu yüzde 38,5’lik artış oranıyla zeytin, yüzde 36’lık artış oranıyla hazır çorbalar ve yüzde 18’lik artış oranıyla salça takip etti.

Ortalama sepet tutarı 113 TL

Söz konusunu dönemde fiyat bazında yüzde 4,2 artış gözlenen ayran satışları adet bazında yüzde 5,4 gerilerken, gazlı içeceklerin satışları da yüzde 3,2 düştü. Buna ek olarak ortalama sepet tutarı özelinde incelendiğinde 26 Mart Cumartesi-27 Mart Pazar tarihlerinde 101 TL olan ortalama sepet tutarı 2 Nisan Cumartesi-3 Nisan Pazar tarihlerinde 113 TL olarak gerçekleşti. Bir başka deyişle ortalama sepet tutarı yüzde 10 arttı.

“2022’de Türkiye’nin 50 ilinde olmayı hedefliyoruz”

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Trendbox CEO’su Ozan Tezer şunları söyledi: “Geçen yıl Ramazan ayında olduğu gibi bu yıl da iftar ve sahur sofralarında en çok tercih edilen içeceğin limonata olduğunu gözlemliyoruz. Ramazan ayı trendlerine baktığımızda limonata satışları neredeyse 2 katına çıktı. Bunun yanı sıra gazlı içeceklerin sofradaki yerinin sınırlı kaldığını görüyoruz. Yiyecek kategorisinde ise kuru gıda, zeytin, hazır çorba ve salça satışlarının ciddi oranda arttığını gözlemliyoruz. Veriler ayrıca Ramazan ayından önceki son hafta sonu hazırlıkların tamamlanmış olduğuna işaret ediyor.” Trendbox’ın kullanımını yaygınlaştırmak adına çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini vurgulayan Tezer, “Trendbox ile 2022 yılında Türkiye’nin 50 ilinde olmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Paylaş
Trendbox Ozan Tezer teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
Netaş, İkinci Çeyrekte Satış Gelirlerini Artırarak 5G ve Yerli Üretime Odaklandı
14 Ağustos 2025 12:40
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
Link Bilgisayar’dan ilk 6 ayda rekor büyüme
14 Ağustos 2025 12:05
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
Türk Bilişim Dünyasının Duayenleri Aranıyor: 2024 Yaşam Boyu Hizmet Ödülü İçin Aday Süreci Başladı
12 Ağustos 2025 17:11
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
TUSAŞ, YKS şampiyonu genç yeteneklere kapılarını açtı
12 Ağustos 2025 13:58
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
ARF Technologies'ten Milli Güvenliğe Kritik Destek: Yerli Zaman Sunucusu
12 Ağustos 2025 13:55
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
Türkiye ve Macaristan, otonom mobilitenin geleceğini planlıyor
12 Ağustos 2025 13:19
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.