• Biz Kimiz
  • Künye
logo
Fonbulucu Banner
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
Fonbulucu Banner
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. "Türk KOBİ'lerinin girişimci ruhuna inanıyoruz"

"Türk KOBİ'lerinin girişimci ruhuna inanıyoruz"

ICT Media ICT Media
3 Aralık 2020 00:00
Paylaş

Bu yıl beşincisi düzenlenen Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Konferansı, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden profesyonelleri bir araya getirdi. "Ortak Değerler, Ortak Gelecek" temasıyla düzenlenen online konferansta Covid-19 sonrasında iş dünyası ve sürdürülebilirlik konuları ele alındı.

Konferansta ana konuşmacılar arasında yer alan Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, COVID-19'un perakende sektörüne etkileri, çok kanallı alışverişin yükselişi, Amazon'un KOBİ'lere sunduğu fırsatlar ve Amazon’un Türk ihracatını arttırmaya yönelik çalışmalarına dair değerlendirmelerde bulundu.

İSTANBUL, 3 Aralık 2020 – 5. Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Konferansı, Boğaziçi Üniversitesi ve Kurumsal İlişkiler Enstitüsü ortaklığında bugün gerçekleştirildi. Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden profesyoneller online konferansa katılım sağladı. T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez'in açılış konuşmasını yaptığı konferansta  Eirini Zafeiratou da konuşmacılar arasında yer aldı. Zafeiratou konuşmasında; COVID-19'un perakende sektörüne etkileri, çok kanallı alışverişin yükselişi, Amazon'un KOBİ'lere sunduğu fırsatlar ve Amazon’un Türk ihracatını arttırmaya yönelik çalışmaları gibi başlıkları ele aldı.

Eirini Zafeiratou, "COVID-19, müşterilerin temel ihtiyaçlar dışındaki alışverişlerini azaltmalarına sebep oldu. Bu sebeple hem talep hem de arz tarafında büyük ekonomik dalgalanmalar yaşadık. Yavaşlayan ticaret ve üretim ile birlikte malların ve kişilerin küresel dolaşımı da yavaşladı. Online alışveriş işlemlerinin arttığı ve paramızı harcadığımız mecraların değiştiği pandemi dönemi aslında perakende sektöründe çoktandır yaşanmaya başlanan değişimi sadece hızlandırdı. Bir perakende şirketi olarak, krizin ilk birkaç haftası boyunca öncelikle sağlık ihtiyaçlarına cevap verecek acil durum yardımlarımızı hayata geçirdik. Öte yandan, krizin ekonomik boyutu nedeniyle KOBİ'lerimizin ticari faaliyetlerini sürdürmek için her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyaç duymalarından hareketle, KOBİ'lerimize yönelik destekler üzerinde çalışmaya başladık. Kriz sürecinde, müşterilerimizin temel ihtiyaçlarını karşılamaya ve çalışanlarımızın sağlıklarını korumaya odaklanarak operasyonlarımızı sürdürdük," dedi.

Amazon 'dan Türk Girişimcilerine İhracat Desteği

Amazon pandemi döneminde KOBİ'lere sağladığı destekler hakkında konuşan Zafeiratou, "Türkiye operasyonlarımızın başladığı Eylül 2018'den beri, Türk KOBİ'lerinin girişimci ruhunun gücüne her zaman inandık. İlk günden beri ana hedeflerimizden biri, Türk markalarını uluslararası pazarlara sunarak Türkiye'nin ihracatına katkı yapmaktı. Değerli proje ortaklarımız TOBB ve Boğaziçi Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdiğimiz BiTıklaAvrupa gibi ihracata yönelik eğitim ve destek programları ile Türk girişimciler bugün ürünlerini Amazon'un 14 farklı pazaryeri aracılığıyla dünyanın 180 ülkesine gönderebiliyor ve milyonlarca Amazon müşterisine ulaşabiliyorlar. COVID-19 sürecinde girişimcilerin, özellikle de KOBİ'lerin, ekstra desteğe ihtiyacı olduğunu düşünerek BiTıklaAvrupa eğitimlerini sanal ortama taşıdık. Online eğitimlere yalnızca 2 ayda 1000'i aşkın girişimcinin katılım sağlaması, bizleri Türk ihracatçılarını desteklemek adına motive ediyor," ifadelerini kullandı.

"Çok kanallı iş modelleri daha çabuk toparlandı"

Çok kanallı iş modellerinin önemine dikkat çeken Zafeiratou, "Perakendeciler fiziksel mağazalarının kapanmasının yarattığı hasarı ilk elden yaşadılar. Sadece karlılığın düşmesi değil, satış yapma fırsatının kaybı da bu hasarın nedenleri arasında. Aynı süreçte, online ve çok kanallı iş modeline önceden entegre olmuş olan perakendecilerin daha çok satış yaptığını ve daha çabuk toparlandığını gördük. Bu da, krizin ardından perakende sektörünün büyük bir bölümünün çok kanallı iş modellerine yatırım yapmasının sebeplerinden biri. Birçok perakendeci fiziksel mağazaları aracılığıyla online satış taleplerini artırma yolları üzerine kafa yoruyor. Perakendeciler mağaza zincirlerini optimize etmenin öneminin farkındalar. Fakat kriz süreci fiziksel mağazaların perakende sektörünün geleceğinde büyük bir rol oynayacağını da ortaya koymuş oldu," diyerek sözlerini tamamladı.

Paylaş
amazon kobi Eirini Zafeiratou girişimci İhracat

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
1Ci, finansal danışmanlar için yeni gelir modeli sunan Bulut Platformunu Türkiye'de tanıttı
27 Kasım 2025 16:13
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
m-TOD’un yeni dönem başkanı Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin oldu
26 Kasım 2025 15:46
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
Türk Telekom fiber istasyonlarıyla 5G’ye hazır
26 Kasım 2025 15:44
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
Enocta’dan kurumsal gelişimi eğitime destekle birleştiren kampanya
26 Kasım 2025 12:01
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
Türkiye'deki startup yatırımları, 2025'in 3. çeyreğinde 234,6 milyon ABD doları seviyesine gerçekleşti
24 Kasım 2025 17:04
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
Hopi ve Bitaksi’den stratejik iş birliği
22 Kasım 2025 14:18
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.