• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye, 2019’da E-ticarette fazla para harcadı az ürün aldı!
Türkiye, 2019’da E-ticarette fazla para harcadı az ürün aldı!

Türkiye, 2019’da E-ticarette fazla para harcadı az ürün aldı!

ICT Media ICT Media
21 Ocak 2020 00:00
Paylaş

 Related Digital, Türkiye’nin 2019 yılına ilişkin e-ticaret verilerini açıkladı. Verilere göre; kullanıcılar alışveriş sitelerinde daha çok para harcarken, daha az ürün satın aldı. Yine kullanıcıların web sitelerinde geçirdiği günlük ortalama süre 5 saate yaklaşırken, alışveriş için ise ağırlıklı olarak Pazar günleri beklendi.

Yaklaşık 20 yıldır teknoloji alanında hizmet sunan, global ve ulusal bine yakın şirketin çözüm ortağı olan Related Digital’in verilerine göre; 2018 yılında 218 TL olan ortalama sipariş tutarı 2019’da 267 TL’ye çıktı. Ortalama satın alınan ürün sayısı ise 2001 adetten 1091’e düştü. Geçen yıl kullanıcıların web sitelerinde geçirdiği günlük ortalama süre 4 saat 53 dakikayı bulurken, kullanıcılar ziyaret başına ortalama 4.24 sayfa görüntüledi. Araştırmaya göre kullanıcılar alışveriş için ağırlıklı olarak Pazar günü saat 16:00’ı bekledi. Pazar günü söz konusu saat aralığını, sırasıyla Pazartesi saat 00:00’dan sonra, Perşembe saat 21:00’den sonra olan zaman aralığı takip etti.

Sayfalar en çok cep telefonundan ziyaret edildi!

Yine geçen yıl sayfa ziyaretleri ağırlıklı olarak mobil aracılığıyla yapıldı. Bu kapsamda 2017’de yüzde 65 olan mobilden yapılan sayfa ziyaretleri geçen yıl yüzde 75’e çıktı. Mobili, yüzde 23 oranıyla desktop ve yüzde 2 oranla tablet takip etti.

Related Digital’in araştırması Omnichannel (çoklu kanal) kampanya verilerini de gözler önüne serdi. Araştırma kapsamında e-ticaretteki satışlarını artırmak isteyen şirketlerin gerçekleştirdiği kampanya sayısında yüzde 17’lik artış yaşandı. Bu çerçevede 2018’de 450 bin olan kampanya sayısı, 2019’da 530 bine yükseldi. Kampanyalarla ilgili gönderilen e-posta oranında da ise yüzde 29’luk artış meydana geldi. 2018’de kampanyalarla ilgili gönderilen e-posta oranı 8 milyarken, söz konusu rakam 2019 yılında 10 milyara ulaştı.

Mobil bildirim yükselişe geçti!

Markaların doğru kampanya ile doğru müşteriye ulaşma noktasında tercih ettiği web bildirim adedi ise yüzde 200’lük artışla 340 milyona ulaştı. Söz konusu rakam 2018’de 110 milyondu. Gönderilen toplam mobil bildirim sayısı da 1,5 milyardan 3 milyara çıktı. Bu kapsamda gönderilen mobil bildirim sayısında 2018 yılına oranla 2019’da yüzde 100’lük artış yaşandığı belirlendi. Gönderilen toplam SMS sayısında ise değişiklik yaşanmadı. Geçen yıl gönderilen SMS sayısı 2018 yılında da olduğu gibi 150 milyon olarak belirlendi.

Related Digital’in verileri, e-posta okuma oranlarını da ortaya çıkardı. Bu kapsamda 2018 yılında yüzde 12,80 olan e-posta okuma oranının yüzde 14,10’a yükseldiği, e-posta tıklama oranın ise yüzde 0,92’den yüzde 1,26’ya çıktığı belirlendi. Ortalama abonelikten çıkma oranı ise 2018’de yüzde 0,16 iken, 2019’da yüzde 0,14 oldu. Ayrıca e-postaların en çok Pazartesi günleri saat 11:00-12:00, Perşembe saat 12:00-13:00 ve Cuma 14:00-15:00 saatleri arasında okunduğu ortaya çıktı. E-postaların yüzde 62 oranla en çok mobilden okunduğu, mobili sırasıyla yüzde 32 ile web mail ve yüze 6 ile masaüstü uygulamanın takip ettiği belirlendi.

En çok e-posta okunan işletim sistemleri ise yüzde 62 ile IOS oldu. İkinci sıraya yüzde 36 ile Android, üçüncü sıraya ise yüzde 2 ile “diğer” başlığı altındaki farklı işletim sistemleri yerleşti. En çok okunan e-posta uzantısı ise yüzde 50 ile Hotmail oldu. Onu sırasıyla yüzde 39 ile Gmail, yüzde 4 ile de Yahoo, yüzde 7 ile de “diğer” başlığı altındaki e-posta uzantıları takip etti.

Paylaş
e-ticaret Related Digital

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Dünyanın Dört Bir Yanından Öğrencilere Çağrı: International Computer Science Competition 2025 Başlıyor
Dünyanın Dört Bir Yanından Öğrencilere Çağrı: International Computer Science Competition 2025 Başlıyor
16 Haziran 2025 12:08
Türkçe Büyük Dil Temel Modeli Sektörel Uyarlama Projesi Çağrısı başvurulara açıldı
Türkçe Büyük Dil Temel Modeli Sektörel Uyarlama Projesi Çağrısı başvurulara açıldı
16 Haziran 2025 10:57
GTECH, “DİJİTAL FİNANSIN ÖNCÜLERİ” ÖDÜL PROGRAMINDA JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ
GTECH, “DİJİTAL FİNANSIN ÖNCÜLERİ” ÖDÜL PROGRAMINDA JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ
14 Haziran 2025 13:54
Teknoloji ve finans profesyonelleri, İstanbul’daki özel zirvede buluştu
Teknoloji ve finans profesyonelleri, İstanbul’daki özel zirvede buluştu
14 Haziran 2025 12:03
Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
12 Haziran 2025 21:05
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
12 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.