• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye Finans’a uzaktan müşteri ediniminde CIO Ödülü
Türkiye Finans’a uzaktan müşteri ediniminde CIO Ödülü

Türkiye Finans’a uzaktan müşteri ediniminde CIO Ödülü

ICT Media ICT Media
2 Nisan 2021 00:00
Paylaş

Türkiye Finans, uzaktan müşteri edinimi stratejisi kapsamında geliştirdiği “Dijital Doğrulama ve Video Konferans ile Mobil Müşteri Edinimi” projesinde elde ettiği başarıyla CIO Ödülleri 2021’de ödül almaya hak kazandı.

Banka, bu proje ile müşterilerinin fiziksel olarak şubeye gitme gerekliliğini ortadan kaldırarak mobil cihazlar üzerinden müşteri olmayı ve bankacılık hizmetlerini gerçekleştirebilmeyi mümkün hale getiriyor. 1 Mayıs’ta yürürlüğe girmesi beklenen BDDK yönetmeliğine tam uyum sağlayan proje, müşteri edinimi sürecinde ıslak imza gerektiren tüm adımları ortadan kaldırıyor ve çağrı merkezi ile canlı video görüşmesi üzerinden güvenli müşteri edinimini destekliyor.

Türkiye Finans Katılım Bankası, müşterileri ve çalışanları için dijitalleşmeyi iş yapış süreçlerine entegre ettiği projeleriyle yeni ödüllerin sahibi olmaya devam ediyor. Mevcut bankacılık süreçlerini uçtan uca dijital bir ortama taşıyarak uzaktan müşteri edinimi ve dijital bankacılık konusunda öncü bir vizyon ortaya koyan Türkiye Finans, “Dijital Doğrulama ve Video Konferans ile Mobil Müşteri Edinimi” isimli projesiyle 30 Mart Salı günü CXO Media ve CIO Update tarafından dijital olarak düzenlenen CIO Ödülleri 2021’de ödül almaya hak kazandı. Değerlendirmeye alınan 146 proje arasında ödüle uzanan proje ile Banka CIO’su Mustafa Bezeklioğlu da ödüle layık görülen CIO’lar arasında yer aldı.

Türkiye Finans’ın teknolojik altyapısıyla bankacılığın yeri ve zamanı yok

Banka, uzaktan müşteri edinimi dönemi için geliştirdiği proje ile optik karakter tanıma (OCR) ve yakın alan iletişim (NFC) çözümlerini kullanarak müşterilerin uzaktan tanınmasını, kimliklerinin doğrulanmasını ve fiziksel olarak şubeye gelme gerekliliklerini ortadan kaldırarak mobil cihazlar üzerinden müşteri olmayı ve bankacılık hizmetlerini gerçekleştirebilmeyi mümkün hale getiriyor. Islak imza gerektiren tüm prosedürleri ortadan kaldıran Banka, çağrı merkezi personeliyle yapılacak canlı video görüşmesi üzerinden güvenli müşteri edinimi sürecini destekliyor. Bankacılık sektöründe geleneksel yapıyı değiştiren ve yepyeni bir yaklaşım getiren bu iş modeli ile Türkiye Finans, hiç şubesi olmayan il ve ilçelerde bile dijital kanallardan müşteri edinmeyi ve mevcut müşterilerine bankacılık hizmetleri sunmayı hedefliyor.

Hızlı ve güvenli uzaktan müşteri edinimi

Geliştirilen proje ile en iyi uzaktan müşteri edinimi deneyimi için; optik karakter tanıma (OCR), yakın mesafe haberleşme teknolojisi (NFC), yüz tanıma, canlılık kontrolleri, hologram okuma, sayısal imza teknolojileri ve canlı video konferans ürünleri kullanılıyor. Türkiye Finans’ın mobil uygulamasını kullanan kişi uzaktan müşteri olma sürecinde kendisinden istenen bilgileri dijital çağrı merkezi personeli ile video görüşmesi yaparak doğrulanarak işlem güvenliği maksimum düzeyde sağlanıyor.



Konu ile ilgili görüşlerini paylaşan Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, “2021 yılının en önemli ayrıcalıklarından biri uzaktan müşteri edinimi için yasal ve teknolojik altyapının hazır olmuş olması. Bu, müşterilerin şubeye gitme zorunluluklarını ortadan kaldırarak bankaların şube sayılarından bağımsız olarak müşterilere yeri ve zamanı olmadan erişmelerini sağlayacak bir gelişme olacak. Biz de Türkiye Finans olarak müşterilerimize bu hizmeti sunmaya hazırız. Uzaktan müşteri edinimini sahiplenen öncü banka olma vizyonumuzla geliştirdiğimiz “Dijital Doğrulama ve Video Konferans ile Mobil Müşteri Edinimi” projemizle CIO Ödülleri 2021’de elde ettiğimiz başarıdan gurur duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde de yeri ve zamanı olmayan yeni nesil teknolojileri hayata geçirmeye devam edeceğiz.”

Paylaş
Türkiye Finans Dijital Doğrulama ve Video Konferans ile Mobil Müşteri Edinimi CIO Ödülleri 2021 BDDK CXO Media CIO Update  Mustafa Bezeklioğlu  Fahri Öbek teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.