
Toplam 195 ülke arasında yapılan analizde en çok “Türkiye’de iş kurmak” teriminin merak edildiği ortaya çıktı. Türkiye, şirket kurmanın arandığı ülkeler arasında 41’inci sırada yer aldı.
Dijital pazarlama platformu SEMrush tarafından tüm dünyada küçük ve orta ölçekli şirket kurmak isteyenlere yönelik olarak gerçekleştirdiği analizde, ülkelere göre “…… iş kurmak” terimini incelendi. Türkiye, “iş kurmak için aranan ülkeler arasında yükselişe geçerek, ilk 50 ülke arasında yer aldı.
SEMrush online pazarlama araçlarını kullanılarak yapılan analizde son bir yıl içinde “Nasıl şirket kurarım?” ve “İş kurmak” kelimeleri ülke aramalarına göre tarandı. SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan, 195 ülkeden yapılan aramalarda Türkiye’nin öne çıkmasının dikkat çekici olduğunu vurgulayarak, “Tüm dünyada iş kurmak isteyen girişimciler önce-likle internette araştırma yapıyorlar. Fırsat görülen ve güvenilen ülkelerde şirket kurma aramaları-nın artış gösterdiğini gözlemliyoruz. Türkiye’nin iş kurmak için tüm dünyadan yapılan aramalarda 41’inci sırada yer alması yabancı yatırımın ilgisine işaret ediyor” dedi.
KOBİ'leri güncel ve en yeni dijital pazarlama araçlarıyla desteklemenin sürdürülebilir ekonomik büyüme için şart olduğuna dikkat çeken Zeidan, “Yerleşik bir rekabet analizi kabiliyetine sahip olan SEO araçları, KOBİ’lere Türkiye'de yeni pazar fırsatları yakalayabilmeleri için global pazar analizle-rine ve ücretsiz online pazarlamacılara daha hızlı ve daha doğru bir şekilde tepki vermelerini sağ-layan bir iş rutini kazandıracak” dedi.
Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesinde hazırlanan “Türkiye'de KOBİ’lere yönelik inceleme başlıklı raporda da KOBİ'lerin Türk ekonomisinde çok önemli bir rol oynadığına işaret ediliyor. KOBİ’ler, tüm işletmelerin yüzde 91,9'ini, toplam istihdamın yüzde 78’ini, GSYİH'nın yüzde 55'ini ve toplam yatırımın yüzde 50'sini oluşturuyor.