
BTK kararı ile kapatılan Instagram Gemius Audience verilerine göre, Türkiye'nin kullanıcı sayısı bakımından 4. en büyük platformu durumunda. 2024 ay ortalamasına bakıldığında Instagram'a ayda ortalama 50.6 milyon kişi ziyaret etmiş. Instagram'ın cinsiyet dağılımını incelediğimiz kadın erkek oranını neredeyse başabaş olduğunu görüyoruz Instagram'a en yoğun kullanan yaş gruplarının 25-34 ve 35-44 yaş arası oluşturuyor.
Instagram medya satın alımlarını ifade eden gösterim verisinin dağılım yüzdesine göre %33'lük payı ile ilk sırada yer alıyor. Daha basit ifadesiyle Türkiye'de her 100 Reklamdan 33'ünü Instagram kullanıcılarına sunuyor.
Instagram platformuna en fazla reklam veren kategoriler incelendiğinde ilk sırada E-ticaret geliyor. E-ticareti sırasıyla medya, kişisel bakım ve seyahat/turizm endüstrileri takip ediyor. Instagram görsel ağırlıklı bir platform olduğu için özellikle turizm/seyahat endüstrisinin ilk reklam tercihi oluyor.
Turizm endüstrisinin TV dijital toplam reklam yatırımlarına bakınca yarıya yakınının Instagram'da olduğunu görüyoruz. Turizm/seyahat endüstrisinin yapmış olduğu her iki reklamdan bir tanesi Instagram'da yer alıyor.
Instagram'a reklam veren markaları incelediğimizde ilk sırada kobilerin yer aldığını görüyoruz. Instagram'a verilen her yüz reklamdan 44'ü bir orta ve küçük ölçekli şirket tarafından verilmiş. Türkiye'nin en dev firmalarının verdikleri reklamlarla aldıkları paylar Kobi'lerin çok gerisinde kalıyor.