 
                Türkiye sigorta sektörü, yüzde 105'lik rekor büyüme ile 482,6 milyar TL hacme ulaşmasına rağmen, sürdürülebilir kârlılık ve yüksek müşteri sadakati konusunda kronik sorunlarla boğuşuyor. Kişi başına düşen yıllık prim üretimi ($157,46) ile OECD ortalamasının ($3.973) çok gerisinde kalması, sektördeki muazzam potansiyelin henüz tam kullanılamadığını gösteriyor.
Küresel araştırmalar (EY, KPMG), düşük müşteri güveni ve hasar ödeme süreçlerindeki aksaklıklar gibi hizmet kalitesi boşluklarının müşteri kaybının en büyük nedenleri olduğunu belirtiyor. Sektörde ayakta kalmak için finansal büyüklüğün ötesinde, güçlü bir müşteri sadakati ve marka itibarı oluşturmak zorunluluk.
PwC raporuna göre sigorta şirketlerinin dijitalleşmesi, müşteri merkezli ekosistemleri benimsemesi ve müşteri içgörülerini esas alması gerekiyor. Bu noktada yapay zeka (YZ), oyunun kurallarını yeniden belirliyor. EY raporuna göre global sigorta şirketlerinin %52'si önümüzdeki yıl YZ'ya yatırım yapmayı planlıyor.

YZ destekli Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM) platformları, çağrı merkezi, sosyal medya ve e-posta gibi tüm iletişim kanallarından gelen dağınık müşteri geri bildirimlerini tek bir merkezde topluyor. Artiwise CEO'su Tanel Temel'in de vurguladığı gibi, geleneksel yöntemlerle analizi mümkün olmayan bu "sessiz müşterilerin" sesini duyulur kılıyor.
Geleneksel olarak verilerin sadece küçük bir kısmı analiz edilirken, YZ tüm veriyi işleyerek şirketlere anlık stratejik kararlar ve proaktif çözümler için içgörüler sunuyor. Bu proaktif yaklaşım, sigorta sektörünün en büyük maliyet kalemlerinden olan müşteri kaybı (churn) riskini önleyerek şirketleri reaktif bir hizmet modelinden, uzun vadeli kârlılığı hedefleyen proaktif bir sadakat modeline taşıyor. Sigorta sektörünün büyüme potansiyelini gerçekleştirmesi için YZ, artık kritik bir araçtır.
 ICT Media
 ICT Media
                       
  
  
  
  
  
 