• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü
Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü

Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü

ICT Media ICT Media
12 Ekim 2021 00:00
Paylaş

Kaspersky'nin yakın tarihli bir araştırmasına göre salgın Mart 2020'de yeni başladığında, Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü için benzersiz zorlu duruma yanıt vermenin bir yolu yeni ürünler geliştirmekti. Sokağa çıkma yasağı KOBİ'lerin yarısından fazlasının (%55) mali durumunu sarstı ve birçok maliyet tasarrufu önlemi almak zorunda kaldılar. Bunun ışığında yeni teklifler veya iş fırsatlarına başlamak ve alınan diğer önlemler hayatta kalma çabasının dayanağı oldu.

Krizlere uygun yanıt verme yeteneği, bir işletmenin krizden en iyi şekilde yararlanmasını sağlayabilir. Stanford Graduate School of Business'ta ekonomi politikaları profesörü olan Steven Callander'a göre, “amaç krizi bir yönetim sorunu olarak ele almak” ve “göz önünde olmaktır”. Pandemi ışığında alınan kararlar özellikle karmaşık bir seyir izledi. Kuruluşlar karantina koşulları, yeni sıhhi gereksinimler, değişen bir yaşam tarzı gibi dış faktörleri ve iş yeteneklerini göz önünde bulundurmak zorunda kaldı.

Salgın karşısında yeni ürün ve hizmetlerin piyasaya sürülmesine ek olarak, %7’si yeni iş alanlarına girdi. Etkinlikler, eğlence, sanat ve kültür ve hatta sağlık sektörlerindeki şirketler için bu, fiziksel tekliflerinin dijital alternatifini piyasaya sürmek anlamına gelebilir. Mağazalar veya restoranlar için çevrimiçi satış ve bina teslim sürecini mümkün kılmak, üreticiler için maskeler, dezenfektanlar ve diğer tıbbi aksesuarlar üretmek veya ev konforu ürünlerine odaklanmak gibi.

Diğer kriz karşıtı önlemler arasında en yaygın olanı, çalışanların tamamının veya çoğunun uzaktan çalışmasına izin vermekti (%40). Ancak alınan kararların çoğu hala giderleri optimize etmeyi amaçlıyordu: kuruluşlar bütçe kesintilerine gitti (%34), ücretleri veya çalışma saatlerini azalttı (%44), bütçeleri değiştirdi veya yatırım planlarını durdurdu (%37). On şirketten biri çalışanlarını işten çıkarmak (%8) veya fatura ödemeyi durdurmak (%14) gibi kritik önlemler almak zorunda kaldı.

Kaspersky Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Andrey Dankevich, şunları söyledi: “Pandemide alınan bazı kararlar zor olsa da gerekliydi. Şimdi pandeminin sonuçlarıyla ilgili genel hislerin küçük şirketler arasında biraz olumlu olduğunu bilmek güzel. Türkiye’de işletmelerinin %71’i küresel zorluğa iyi yanıt verdiği konusunda hemfikir. Öğrenilen dersler onların gelecekteki zorluklara daha iyi hazırlanmalarına, mevcut yatırım planını ve süreçlerini iyileştirmelerine, cesurca yeni şeyler denemelerine ve daha dijital hale gelmelerine yardımcı olmalı. Ayrıca, COVID-19 karşıtı kısıtlamalar hala yürürlükte olduğundan ve insanlar pandemi sırasında edinilen dijital alışkanlıkları takip etmeye devam ettiğinden, yanıt olarak piyasaya sürülen ürün ve hizmetlerin alakalı kalacağına inanıyorum.”

Paylaş
Kaspersky kobi Andrey Dankevich teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.