• Biz Kimiz
  • Künye
logo
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü
Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü

Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü pandemi sırasında yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü

ICT Media ICT Media
12 Ekim 2021 00:00
Paylaş

Kaspersky'nin yakın tarihli bir araştırmasına göre salgın Mart 2020'de yeni başladığında, Türkiye’de KOBİ’lerin %23’ü için benzersiz zorlu duruma yanıt vermenin bir yolu yeni ürünler geliştirmekti. Sokağa çıkma yasağı KOBİ'lerin yarısından fazlasının (%55) mali durumunu sarstı ve birçok maliyet tasarrufu önlemi almak zorunda kaldılar. Bunun ışığında yeni teklifler veya iş fırsatlarına başlamak ve alınan diğer önlemler hayatta kalma çabasının dayanağı oldu.

Krizlere uygun yanıt verme yeteneği, bir işletmenin krizden en iyi şekilde yararlanmasını sağlayabilir. Stanford Graduate School of Business'ta ekonomi politikaları profesörü olan Steven Callander'a göre, “amaç krizi bir yönetim sorunu olarak ele almak” ve “göz önünde olmaktır”. Pandemi ışığında alınan kararlar özellikle karmaşık bir seyir izledi. Kuruluşlar karantina koşulları, yeni sıhhi gereksinimler, değişen bir yaşam tarzı gibi dış faktörleri ve iş yeteneklerini göz önünde bulundurmak zorunda kaldı.

Salgın karşısında yeni ürün ve hizmetlerin piyasaya sürülmesine ek olarak, %7’si yeni iş alanlarına girdi. Etkinlikler, eğlence, sanat ve kültür ve hatta sağlık sektörlerindeki şirketler için bu, fiziksel tekliflerinin dijital alternatifini piyasaya sürmek anlamına gelebilir. Mağazalar veya restoranlar için çevrimiçi satış ve bina teslim sürecini mümkün kılmak, üreticiler için maskeler, dezenfektanlar ve diğer tıbbi aksesuarlar üretmek veya ev konforu ürünlerine odaklanmak gibi.

Diğer kriz karşıtı önlemler arasında en yaygın olanı, çalışanların tamamının veya çoğunun uzaktan çalışmasına izin vermekti (%40). Ancak alınan kararların çoğu hala giderleri optimize etmeyi amaçlıyordu: kuruluşlar bütçe kesintilerine gitti (%34), ücretleri veya çalışma saatlerini azalttı (%44), bütçeleri değiştirdi veya yatırım planlarını durdurdu (%37). On şirketten biri çalışanlarını işten çıkarmak (%8) veya fatura ödemeyi durdurmak (%14) gibi kritik önlemler almak zorunda kaldı.

Kaspersky Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Andrey Dankevich, şunları söyledi: “Pandemide alınan bazı kararlar zor olsa da gerekliydi. Şimdi pandeminin sonuçlarıyla ilgili genel hislerin küçük şirketler arasında biraz olumlu olduğunu bilmek güzel. Türkiye’de işletmelerinin %71’i küresel zorluğa iyi yanıt verdiği konusunda hemfikir. Öğrenilen dersler onların gelecekteki zorluklara daha iyi hazırlanmalarına, mevcut yatırım planını ve süreçlerini iyileştirmelerine, cesurca yeni şeyler denemelerine ve daha dijital hale gelmelerine yardımcı olmalı. Ayrıca, COVID-19 karşıtı kısıtlamalar hala yürürlükte olduğundan ve insanlar pandemi sırasında edinilen dijital alışkanlıkları takip etmeye devam ettiğinden, yanıt olarak piyasaya sürülen ürün ve hizmetlerin alakalı kalacağına inanıyorum.”

Paylaş
Kaspersky kobi Andrey Dankevich teknoloji gündemi bilişim gündemi teknoloji haberleri bilişim haberleri

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yandex Maps İstanbul Metrosunda En İyi Vagonu Buluyor
Yandex Maps İstanbul Metrosunda En İyi Vagonu Buluyor
20 Kasım 2025 17:27
Apsiyon'dan Yeni Dönem: Aareon Group'a Satış
Apsiyon'dan Yeni Dönem: Aareon Group'a Satış
20 Kasım 2025 17:24
Panasonic, Otonom Fabrika Vizyonunu Productronica 2025'te gerçeğe dönüştürüyor
Panasonic, Otonom Fabrika Vizyonunu Productronica 2025'te gerçeğe dönüştürüyor
20 Kasım 2025 17:22
Couchbase Raporu, Kurumsal Yapay Zekanın Güncel Durumunu Ortaya Koyuyor
Couchbase Raporu, Kurumsal Yapay Zekanın Güncel Durumunu Ortaya Koyuyor
19 Kasım 2025 15:36
Avrupa Dijital Bağımsızlığı İçin Harekete Geçiyor
Avrupa Dijital Bağımsızlığı İçin Harekete Geçiyor
19 Kasım 2025 14:11
Vodafone’un yeni alan kodu 547 ile her numara bir anlama kavuşuyor
Vodafone’un yeni alan kodu 547 ile her numara bir anlama kavuşuyor
19 Kasım 2025 11:14
ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ KASIM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.