• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’de robot ve simülatör tasarlayıp dünyaya ihraç ediyor
Türkiye’de robot ve simülatör tasarlayıp dünyaya ihraç ediyor

Türkiye’de robot ve simülatör tasarlayıp dünyaya ihraç ediyor

ICT Media ICT Media
8 Mart 2022 00:00
Paylaş

İleri sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerini kullanarak hareket simülatörleri ve etkileşimli VR oyunları geliştiren DOF Robotics, simülasyon ve oyunlarında kendi yazılımlarını kullanan dünyadaki sayılı firmalar arasında yer alıyor. Türkiye’de simülatör üretimi alanında kendi ekosistemini kuran firma, yerli imkanlarla ürettiği simülatör ve oyunları dünyanın dört bir yanındaki eğlence parklarına ihraç ediyor.

Bugüne kadar ürettikleri simülatör ve oyunlarla Marvel, Feld Entertaiment gibi dünyaca ünlü markalarla iş birliği yaptıklarını belirten DOF Robotics Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Mertcan, “Ürünlerimiz gelişmiş AR ve VR teknolojilerini kullanarak, insanlara normal hayatlarında deneyimlemeyecekleri heyecan ve eğlenceyi sunmak için özel olarak tasarlanıyor. Metaverse günümüzde popüler bir kavram ancak bizler ürünlerimizde Metaverse teknolojisini yaklaşık 10 yıldır kullanıyoruz. Metaverse kavram olarak ‘sanal dünyalar’ anlamına geliyor. Simülasyonlarımızla bizler insanlara bunu birebir yaşatabiliyoruz. Hız treniyle, Çin seddinde geziyormuş gibi hissedebiliyorsunuz” diye konuştu.

DOF Robotics’in başarısının özgün tasarım ve yazılımdan geçtiğini vurgulayan Mustafa Mertcan, “Bizler işimize öncelikle yüzde 100 yerli tasarım ve yazılım ile başladık. Daha sonrasında makinelerimizi üretmeye başladık. Günümüz dünyasında yazılım ve tasarım her şeydir. Makineleri bir araya getirecek parçaları ikincil kaynaklardan temin edebilirsiniz ancak özgün yazılım sahibi olmadığınızda ürünlerinizi farklı kılacak, ileri götürecek tasarım farklarını ortaya koyamazsınız. Yazılım bir başkasına ait olduğunda markanız tam anlamıyla ‘bağımsız’ olamaz. Ürettiğimiz yazılımlar Tesla’nın otonom araçlarında kullanıldı. Robot teknolojilerinde ileriyi düşleyebilmek için yatırımlarımız devam ediyor. Kullanım alanlarını genişletebileceğimiz her alanda tasarım ortaya koymaya özen gösteriyoruz. DOF Robotics otonom araçları, servis robotları, alışveriş merkezleri için hizmet robotları, lojistik ve depolama gibi işe yarabileceği her yerde kullanılabilecek” şeklinde konuştu.

“Eğlence ve endüstri fuarlarıyla markamızı tanıtıyoruz”

“Sabırsızlığımız nedeniyle global markalarımızın sayısı sınırlı” diyen Mustafa Mertcan, “2011 yılından bugüne eğlence endüstri fuarlarına katıldık. O günden, bugüne 80’den fazla global ölçekli fuarda markamızı tanıttığımızı söyleyebilirim. Her yıl ortalama 6 fuarda yer alıyoruz. Sektörde yer alan global oyunculara kendimizi buralarda gösterebiliyoruz. Sponsorluklar alarak görünüm sağlıyoruz. Markamızın bilinirliğini ön planda tutarak sabırla, düzenli ve sürdürülebilir ilişkilerle işimizi büyütüyoruz. Türkiye’de alanında uzman, iyi üretici firmalar aslında bilinenden çok daha fazla. İyi üretebiliyoruz ancak iyi pazarlayamıyoruz. Ticari ilişkiler için bilinirlik ve diyalog gerekiyor” ifadeleriyle sözlerine son verdi.

Paylaş
Marvel Feld Entertaiment Mustafa Mertcan DOF Robotics

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.