• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’deki E-ticaret pazarı 2024 sonunda 6.3 trilyon doları geçecek 
Türkiye’deki E-ticaret pazarı 2024 sonunda 6.3 trilyon doları geçecek 

Türkiye’deki E-ticaret pazarı 2024 sonunda 6.3 trilyon doları geçecek 

ICT Media ICT Media
28 Kasım 2024 11:19
Paylaş

E-ticaret sektörü, son yıllarda artarak sergilediği istikrarlı büyümeyi sürdürüyor. 2024 yılının sonunda Türkiye’deki e-ticaret pazarının 100 milyar doları, dünya genelinde ise 6.3 trilyon doları aşacağı öngörülüyor. Çin, 3 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi ile liderliğini sürdürürken, ABD 1 trilyon dolarlık eşiğe yaklaşıyor. Dünya e-ticaret pazarının %52,1'ini Çin, %20,2'sini ABD yönetiyor. Onları takip eden İngiltere %3,4, Japonya ise %3,3 paya sahiptir. Çin’de e-ticaret, toplam ticaretin %50'sine ulaşırken, ABD'de bu oran %30'a yaklaşıyor. Türkiye'de ise e-ticaretin toplam ticaret içindeki payı %20’yi zorluyor.

E-ticaretteki hızlı büyüme, depolama sistemini değiştiriyor

E-ticaretin hızlı büyümesi, geleneksel depolama sistemlerini değiştirme gerekliliğini de beraberinde getiriyor. DepOrtak kurucu ortağı ve yönetim kurulu başkanı Dr. Akın Arslan, depolamada uçtan uca dijital dönüşümün zaruri olduğuna dikkat çekerek şunları ifade etti:

“14-65 yaş aralığındaki bireyler haftada en az bir defa online siparişi veriyor ve müşteri cep telefonundan sipariş verdiğinde mümkünse aynı gün içinde teslimat bekliyor. Bu durum, önde gelen e-ticaret pazaryerlerine pragmatik çözümler üretme zorunluluğunu getiriyor. Şehir dışındaki bir depodan, ürünün şehir içindeki bir eve 24 saat içinde ulaştırılması, geleneksel yöntemlerle mümkün değildir. Bu durumu çözmek için üç temel soruna önceden çözüm üretmek gerekiyor. İlk olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünlerin, zincir marketler gibi mahalle içlerinde konumlanacak ve alıcılara 5-6 kilometre uzaklıkta olabilecek mikro depolarda hazır bulundurulması önem kazanıyor. İkinci olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünleri, gerçek zamanlı ve konum tabanlı ayrıştırarak, anlık olarak bilebilmek ve öngörü yapabilmek önemlidir. Üçüncü olarak, teslimat ile iade yönetiminin aynı teslimat hattı üzerinde optimize edilerek çift yönlü şekilde kusursuz çalıştırılabilmesi gerekiyor.” dedi.

“E-ticaret depolamasında hizmet verdiğimiz alanın M2’si her geçen gün artıyor”

Ülkemizin depolama alanı açığına dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulunan Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ülkemizde yaklaşık 16 milyon m2 civarında depolama alanı bulunuyor. 90 milyonluk nüfusumuz ve artan e-ticaret hacmi dikkate alındığında, Türkiye’nin an itibariyle 10 milyon m2 civarında ilave depolama alanı açığı var. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise en az 20 milyon m2 daha depolama alanına ihtiyaç duyulacak. 2023 yılı Mart ayında canlıya aldığımız DepOrtak ile e-ticaret ve perakende depolamasında devrim yapacak bir girişime imzamızı attık. Avrupa’nın en iddialı teknolojilerini ve platformunu canlıya aldık. Artık, istediğiniz bölgelerde ve ülkelerde beklentilerinize uygun depolama alanı aramanıza gerek yoktur. DepOrtak'a istediğinizi tanımladığınızda, dünyanın istediğiniz bir ülkesinde size en uygun depolama alanı çözümünü sunacaktır. DepOrtak olarak, şu an 11 ülkede 1,5 milyon m2'nin üzerinde bir alanda hizmet veriyoruz ve hizmet verdiğimiz alanın M2’si global ölçekte her geçen gün artmaktadır. Ayrıca, farklı yerlerde depolanmış ürünlerimizi DepOrtak’ın birbirine entegre depolar (Connected-Warehouses) teknolojisi ile tek dashboard’dan ve cepteki DepOrtak App’ten yönetme fırsatı da vermekteyiz.” şeklinde konuştu.

Paylaş
E-ticaret sektörü DepOrtak Dr. Akın Arslan

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.