• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’deki KOBİ’lerin %35’i, ne pahasına olursa olsun çalışanlarının işini korumaya devam etti
Türkiye’deki KOBİ’lerin %35’i, ne pahasına olursa olsun çalışanlarının işini korumaya devam etti

Türkiye’deki KOBİ’lerin %35’i, ne pahasına olursa olsun çalışanlarının işini korumaya devam etti

ICT Media ICT Media
16 Eylül 2021 00:00
Paylaş

Öncelik işlerini korumak

Pandeminin başlangıcında KOBİ’lerin karşılaştığı zorluklara odaklanan Kaspersky araştırması, Türkiye’deki KOBİ’lerin %35’inin çalışanlarının işlerini korumayı en büyük öncelik olarak gördüklerini ortaya koydu. En büyük zorluk ise, bu yeni koşullar altında işlerin sorunsuz yürümesini sağlamak için yeni teknolojilerin hayata geçirilmesiydi (%60).

Araştırmalar, çalışan memnuniyetinin iş performansını doğrudan etkilendiğini gösteriyor.

Pandemi sırasında çalışanlar arasında iş tatmini ve bağlılığı, özellikle pandemiden etkilenen küçük işletmeler için her zamankinden daha önemli hale geldi. Gerçekten de güçlü bir ekibin krizlere karşı daha dirençli olması, karantina, enfeksiyon riskleri ve geleceğe dair belirsizliklerle daha iyi başa çıkması beklenir.

Sonuç olarak Türkiye’deki KOBİ’lerin çoğu bütçe kesintileri (%34), azalan ücret veya çalışma saatleri (%44) veya ofis veya şubelerin geçici olarak kapatılmasıyla (%27) karşı karşıya kalsa da çalışanları elde tutmak şirketler için bir öncelik haline geldi. Aynısı bugün de geçerli. Kuruluşların %51'i gelecek yıl ücretler ve sosyal haklar gibi personel maliyetlerini artırmayı planlıyor. Maaşları COVID-19 öncesi seviyeye çıkarmak veya hatta yükseltmek, işletmeler açısından yetenekleri elde tutmak ve işe alım ihtiyacını ortadan kaldırmak için bir çözüm olarak görülüyor.

Diğer faktörlerin yanı sıra işin korunması ve çalışan memnuniyeti, işverenlerin yeni ve aşırı çalışma koşullarına nasıl uyum sağladığına bağlı. Bu nedenle Türkiye’deki çoğu şirket için (%60) en büyük öncelik, işleri çevrimdışından çevrimiçine geçirmek ve çalışanların uzaktan veya hibrit bir modelde çalışmasına izin vermek üzere personele yeni teknolojiler, ekipmanlar, iletişim ve iş birliği hizmetleri sağlamaktı.

Kaspersky Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Andrey Dankevich, şunları söyledi: “Çalışma süreçlerini yeniden şekillendirmek, şirket sahipleri ve yöneticileri için işlerini kurtarmak ve sürdürmek adına çok önemli bir görev haline geldi. Neyse ki ücretsiz olanlar da dahil olmak üzere piyasada yönetimi kolay birçok hizmet var. Böylece şirketler özel BT yöneticileri veya ek bütçeleri olmasa bile bunu yapabilirler. Ancak dijital araçların güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve çalışanları güvenlik bilinci konusunda eğitmek, aynı zamanda işlerini siber tehditlerden korumak için de önemlidir.”

Kaspersky, yöneticilere çalışanları için daha ideal çalışma koşulları sağlamasına yardımcı olmak üzere aşağıdaki kaynakları sağlıyor:

Kaspersky Cybersecurity On a Budget platformunda yer alan BT harcamalarından tasarruf etme, müşterilerle güvenli iletişim kurma, serbest çalışanlarla rahat çalışma ve daha pek çok konuda yazılmış ücretsiz yönergelere göz atabilirsiniz.

Çalışanlarınızı e-posta veya web kimlik avı kurbanı olmaktan korunmak, hesaplarını ve parolalarını nasıl yöneteceklerini öğrenmek gibi uzaktan çalışmaya dair temel güvenlik kuralları konusunda eğitin. Kaspersky ve Area9 Lyceum, personelin evden güvenle çalışmasına yardımcı olmak için ücretsiz bir kurs hazırladı.

Mesajlaşma uygulamaları, sosyal medya ve iş birliği araçları gibi bulut hizmetlerinin güvenli kullanımını sağlayan çeşitli güvenlik ürünleri vardır. Kaspersky Endpoint Security Cloud bunlardan biridir.

KOBİ’lere dair raporun tamamını bu adreste bulabilirsiniz.

Paylaş
Andrey Dankevich kobi Kaspersky teknoloji haberleri bilişim haberleri teknoloji gündemi bilişim gündemi Türkiye araştırması

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.