• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türkiye’nin yeni piyasası: e-ihracat
Türkiye’nin yeni piyasası: e-ihracat

Türkiye’nin yeni piyasası: e-ihracat

ICT Media ICT Media
9 Şubat 2021 00:00
Paylaş

Ürünlerinizi global pazarlarda sunmak, belki de günümüzde bir satıcı olarak yapabileceğiniz en iyi şey. Her geçen gün artan kur farkı, yurt içi pazarındaki sıkı rekabet ve birçok etken satıcıları e-ihracata yönlendiriyor. Satıcılar, yurt içi pazarda elde ettikleri miktarlara, yurt dışı pazarlarında çok daha az ürün satarak ulaşabiliyor. Böylece, global pazar yerlerinde mağaza sahibi olmak, çok daha önemli bir durum haline geliyor.

‘’Ticaret yeniden şekilleniyor’’

İşte tam da bu noktada, Engin Sezgin’in ‘Ticaret Yeniden Şekilleniyor’ mottosuyla yola çıktığı serüveni Propars, Türkiye’deki tüm işletmelerin doğru adımlar atmasına yardımcı oluyor. Engin Sezgin, Propars ile Türkiye’deki işletmelerin; Amazon, Ebay, Etsy, Allegro başta olmak üzere dünyanın en büyük alışveriş sitelerinde yer almasını sağlıyor. Markalar online mağaza açabiliyor, otomatik çeviri sistemi ile ürünlerini yüklemesini yapıyor, siparişlerinin, stoklarını ve fiyatlarını kontrol edebiliyor. Propars’ın yazılım sistemi, satıcıların ülkelerde yerelleşmesini sağlıyor. Engin Sezgin’in en büyük hedefi ise Türkiye’deki tüm işletmelere okyanus manzaralı bir mağaza açmak ve tüm dünyaya satış yapabilmelerini sağlamak. Sezgin bu hedefe ulaşmak için bu alanda en gelişmiş teknoloji şirketi olan Propars’ın kendi alanında da tek firma olduğunu belirtiyor.

Avrupa’da ilk kez online alışveriş yapanların oranı %13 Türkiye’de % 25

İnsanların alışveriş alışkanlıklarının değiştiği Korona virüs süreci, e-ihracat sektöründe gözle görülür bir şekilde fark yarattı. 2020 yılında Avrupa’da ilk kez online alışveriş yapanların oranı yüzde 13’ iken, Türkiye’de bu oran yüzde 25. Diyelim ki küçük veya orta ölçekli bir işletmeniz var. Ürünlerinizi dijital ortamda müşterilerinizle buluşturmak istiyorsunuz. Bir gün yurt dışından sipariş aldınız. Peki, şimdi ne olacak? Bu soruyu cevaplamak için, e-ihracat kavramına yakından bakmak gerekiyor. E-ihracat, ürünlerinizi internetten yurt dışına, yani başka ülkelerdeki müşterilere satmak anlamına geliyor. Bu dönemi kapsayan sınır ötesi alışveriş yapanların oranında %44’lük bir artış göstererek en üst sırada yer alan ülke İspanya. İspanya’yı, %41 artışla Belçika ve %37’lik artışla İtalya takip ediyor.

Mağazaya gitme devri son buldu

Ticaretin köklü değişimiyle birlikte, tüketici alışkanlıkları da değişim gösterdi. Mağazaya gitme devri neredeyse son buldu. Yeni nesil ticaret, yani e-ticaret ile birlikte tüketiciler artık farklı araçlardan binlerce mağazaya ve milyonlarca ürüne tek bir ekran üzerinden erişebiliyor. Bu durumla birlikte müşteriler alışveriş esnasında ve ürün kullanımındaki deneyimlerini birbirine aktarabiliyor. 2020 yılında sadece Avrupa’da farklı ülkelerden online alışveriş yapan tüketicilerin sayısı artarak 220 milyona ulaştı. Türkiye yaklaşık 80 milyon nüfusu ile online alışveriş yapsa dahi Avrupa pazarındaki aktif 220 milyon kullanıcıya ulaşamıyor. Potansiyel e-ihracat hacmini bütün dünyada gözlemleyecek olursak bu oran yaklaşık 4 trilyon dolar.

Dünya çapında bu verilerin oluşmasına en fazla yardımcı olan 5 sektör sırasıyla;

  • Tekstil ve Giyim: 760 milyar dolar
  • Oyuncak ve Hobi: 590 milyar dolar
  • Elektronik: 543 milyar dolar
  • Kişisel bakım ürünleri: 467 milyar dolar
  • Ev dekorasyonu: 363 milyar dolar


Dünya e-ihracat hacmi Türkiye’den 21 kat fazla

Türkiye ve Dünya verilerini kıyasladığımızda, dünya e-ihracat hacminin Türkiye’den 21 kat daha fazla olduğunu görüyoruz

Türkiye’de 2020 yılında e-ihracatta en fazla satış yapan sektörler sırasıyla;

  • Elektronik: 4 milyar dolar
  • Tekstil ve Moda: 3.5 milyar dolar
  • Ev Dekorasyonu: 3 milyar dolar
  • Takı: 3 milyar dolar
  • Hobi ve Zanaat Ürünleri: 2 milyar dolar

Çin’in e-ihracat başarısı

Türkiye ile aynı üretim potansiyeline sahip olan Çin, ürettiklerine katma değer katarak e-ihracat alanında 532 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi. Çin’e kıyasla Türkiye’nin jeopolitik konumu, lojistik anlamda Türkiye’ye avantaj sağlıyor. Üreticiden kullanıcıya ulaşım süresinin hızı, katma değer oranını da artırıyor. E-ihracat konusunda satıcıların küresel bakış açısıyla düşünmesi, satıcılara sınırlar ötesi bir pazar sağlıyor.

 

Paylaş
Engin Sezgin Ticaret Yeniden Şekilleniyor Propars amazon Ebay Etsy Allegro teknoloji gündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Dijital dönüşümün merkezinde hızlı haberleşme var
Dijital dönüşümün merkezinde hızlı haberleşme var
2 Haziran 2025 16:06
Dijitalleşme Ödülü Mehmet Önder’e verildi
Dijitalleşme Ödülü Mehmet Önder’e verildi
2 Haziran 2025 15:53
Akademi ve sanayinin güç birliği: DiMAP ile dijital üretim ekosistemi gelişiyor
Akademi ve sanayinin güç birliği: DiMAP ile dijital üretim ekosistemi gelişiyor
31 Mayıs 2025 13:39
Doğrudan Dijital Üretim Platformu açıldı
Doğrudan Dijital Üretim Platformu açıldı
31 Mayıs 2025 11:16
Her 10 kurumdan 7’si aldığı tedbirlere rağmen halen siber saldırı altında
Her 10 kurumdan 7’si aldığı tedbirlere rağmen halen siber saldırı altında
30 Mayıs 2025 16:07
Yapay zekâ artık müşterinin sesinden anlıyor!
Yapay zekâ artık müşterinin sesinden anlıyor!
30 Mayıs 2025 14:54
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.