• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Türklerin gönlü hibrid otomobilden yana
Türklerin gönlü hibrid otomobilden yana

Türklerin gönlü hibrid otomobilden yana

ICT Media ICT Media
21 Mart 2019 00:00
Paylaş

KPMG'nin Küresel Otomotiv araştırması sonuçlarına göre Türkiye'deki sürücülerin yüzde 43'ü, gelecek 5 yıl içinde araç almaları halinde hibrid elektrikli modelleri tercih edeceklerini söylüyor. Türkiye'deki otomotiv yöneticileri de 2019'un otomotiv trendleri arasında hibrid elektrik hareketliliğinin ardından ikinci sırayı bağlanabilirlik ve dijitalleşmenin alacağını öngörüyor

Uluslararası vergi, denetim ve danışmanlık şirketi KPMG'nin hazırladığı Küresel Otomotiv Raporu, 2019'da otomotiv sektörüne yön verecek trendleri ele alıyor.

Sektör devi şirketlerin yöneticileriyle gerçekleştirilen araştırma, teknolojik gelişmelerin ve bağlanabilirliğin günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiğini ortaya koyuyor. Bu gelişmelerin otomotiv endüstrisinde en önemli trendlerin başında gelmeye devam etmesi sürpriz değil. 5g ve bağlantılı trafik altyapısı gibi yeni gelişmeler bu durumu iyice pekiştiriyor. Dünya, geleneksel otomotiv endüstrisinin teknoloji ve telekom sektöründeki büyük oyuncularla ve devlet kurumlarıyla işbirliği yaptığı yeni bir ekosisteme doğru adım adım ilerliyor.

Paylaşım ekonomisi de bu ekosistemde önemli bir rol oynuyor. Araç paylaşımının giderek artan popülerliği bunun sadece bir örneği. 2019'da Türkiye'deki otomotiv sektörüne yön verecek trendlerin başında hibrid elektrik hareketliliği geliyor.

Araştırmaya katılan otomotiv yöneticilerine göre 2019 trendlerinde ilk 5'te yer alan maddeler öncelik sıralamasına göre şöyle:

  • Bağlanabilirlik ve dijitalleşme
  • Bataryalı elektrik hareketliliği
  • Otonom ve sürücüsüz araçlar
  • Gelişen ülkelerdeki piyasa büyümesi

Sektör değişim geçiriyor

KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Hakan Ölekli, otomotiv endüstrisinin son yıllarda temel yetkinliklerin ve uzmanlık geliştirmenin daha önemli olduğu bir yeniden yapılandırma dönemine girdiğini belirtti. Ölekli, “Bu süreçte gelir akışını güvene almak için otomotivin ekosistemdeki rolünü tanımlamak da daha önemli hale geliyor” dedi.

Dizel, seçenek değil

Rapora göre Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 72'si, dizel araç almanın ya da elinde tutmanın artık kendileri için seçenek olmadığını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 43'ü, önümüzdeki 5 yıl içerisinde otomobil alacak olsalar, güç aktarım teknolojisi olarak hibrid elektrikli modelleri tercih edeceklerini belirtiyor. Hibrid araçları sırasıyla, yakıt hücreleri elektrikli araçlar (yüzde 15), şarj edilebilen hibrid elektrikli araçlar (yüzde 15), iç yakımlı motorlar (yüzde 13), bataryalı elektrikli araçlar (yüzde 9) ve mesafesi uzatılabilen bataryalı elektrikli araçlar (yüzde 6) takip ediyor.

En büyük sorun şarj

Türkiye'deki yöneticilerin yüzde 39'u tamamen elektrikli araçlarla ilgili en büyük sorunun 'şarj etme' olduğunu belirtirken, yüzde 30'u 'fiyat\masraf' olduğunu söyledi. Yöneticilerin yüzde 83'ü, "Eğer elektrikli bir araç alırsam, araç üreticisinin her türlü şarj etme problemiyle ilgilenmesini beklerim (uygun bir elektrik sözleşmesi sağlanması, evde kullanım için şarj kutusu kurulumu, hızlı şarj etme hizmetleri, vb) ifadesine katıldıklarını ifade etti. Katılımcıların yüzde 61'i, enerji deposu olarak hidrojenin, geleneksel bataryalara göre çok daha tercih edilir olacağını düşündüklerini belirtti.

 

Araştırmaya Türkiye'den katılan yöneticilerin yüzde 74'ü hem otonom, hem şoförlü araçların trafiğe birlikte çıkmaları durumunda ciddi güvenlik problemleri ve sorumluluk davalarına sebep olacağına inandıklarını söylerken, katılımcıların sadece yüzde 15'i bu görüşe karşı çıkıyor.

Müşteriye göre marka önemli

Araştırma araç satın alma veya bir hareketlilik hizmeti kullanma konusunda karar verirken müşterilerin nelere dikkat edeceği konusunda tüketicilerle yöneticiler arasında görüş farklılıkları bulunduğunu da ortaya koydu. Araştırmaya katılan müşterilerin yüzde 69'u araç ya da hizmet alırken ilk dikkate aldıkları unsurun marka ve imaj olduğunu ifade ederken bu oran yöneticilerde yüzde 54'te kaldı.

Araştırmaya göre müşterilerin ödeme yapmaya hazır olduğu fonksiyonların başında yüzde 25'le navigasyon sistemi geliyor. Navigasyonu yüzde 21'le güç yükseltimi (motor gücü), yüzde 16'yla da medya kontrolü takip ediyor.

Paylaşım ekonomisinde ilk şart güvenilirlik

Otomotiv yöneticilerine göre hareketlilik ortamında başarılı bir paylaşım ekonomisine sahip olmak için en önemli faktör güvenilir marka. Listede ikinci sırada 'her zaman ve her yerde araca ulaşılabilirlik geliyor. Ulaşılabilirliği 'benzer toplum ve değerleri' ve 'toplam mülkiyet masrafları' takip ediyor.

Paylaş
KPMG Hakan Ölekli

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
Doktar, küresel büyüme için 7,5 milyon Euro yatırım aldı
Doktar, küresel büyüme için 7,5 milyon Euro yatırım aldı
26 Haziran 2025 14:22
Bakan Kacır, Türkiye Teknolojide Kız Öğrenciler Yapay Zeka Farkındalık Araştırması Rapor Lansmanı’na Katıldı
Bakan Kacır, Türkiye Teknolojide Kız Öğrenciler Yapay Zeka Farkındalık Araştırması Rapor Lansmanı’na Katıldı
25 Haziran 2025 18:03
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.