• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Uzaktan eğitime yeni formül!
Uzaktan eğitime yeni formül!

Uzaktan eğitime yeni formül!

ICT Media ICT Media
21 Eylül 2020 00:00
Paylaş

Hitay Holding çatısı altındaki Türkiye’nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight, ailelerin uzaktan eğitim sistemine bakış açılarını ve sistemden beklentilerini anlamak için bir anket gerçekleştirdi. 11 Eylül - 15 Eylül 2020 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye çapında, A-B-C1-C2 sosyo ekonomik segmente mensup, eğitim çağında çocuğu bulunan 1.439 kişi katıldı. Araştırma kapsamında, katılımcılara “Uzaktan Eğitim Sistemi” ile ilgili düşünceleri ve sistemden beklentileri soruldu.

Yapılan araştırmada öncelikle öğrencilerin uzaktan eğitime nasıl dahil oldukları sorgulandı. Çalışmaya katılan ebeveynlerin %56’sı çocuklarının kendi öğretmenleriyle görüntülü konuşma platformları aracılığıyla canlı şekilde, %53’ü EBA TV izleyerek, %50’si EBA online platformu aracılığıyla ve %27’si ise özel okulun kendi online eğitim platformunda canlı ve interaktif derslerle uzaktan eğitime katıldıklarını belirtti.

2020-2021 yılı eğitim öğretim dönemi 31 Ağustos’ta uzaktan telafi eğitimi süreciyle başladı. Ebeveynlere ilk 10-15 günlük süreçte çocuklarının uzaktan eğitime adapte süreci sorulduğunda %42’si adapte olmasının zaman aldığını, %40’ı çocuğunun hemen adapte olduğunu, %18’i ise adapte olamadığını ifade etti. Üstelik her 10 ebeveynden sadece 3’ü (%29) uzaktan eğitim sisteminden memnun olduğunu belirtti. Ebeveynler daha verimli bir uzaktan eğitim için günde 5 ders olması gerektiği ve her dersin ortalama 30 dakikada tamamlanmasının yeterli olduğu görüşündeler.

İnteraktivite ve anlık değerlendirme beklentisi

DORinsight Uzaktan Eğitim Sistemi anket sonuçları ebeveynlerin uzaktan eğitimden en önemli beklentilerini ve nasıl geliştirilmesi gerektiği konusundaki taleplerini de ortaya koydu. Buna göre çalışmaya katılan her 5 kişiden 4’ü (%78) uzaktan eğitimde online sınıf ortamında öğrencilerin birbiriyle ve öğretmenleriyle bilgi alışverişi yapılabileceği bir portal tasarımının eğitimin verimine katkısı olacağını düşünüyor. Katılımcıların yine önemli bir kısmı olarak ifade edebileceğimiz %72’si ders biter bitmez o ders özelinde öğrenmenin değerlendirilebileceği bir sistem tasarımının eğitimin verimini artıracağı konusunda hemfikir.

Kişiselleştirme v eoyun teknolojileri dahil edilmeli

Online derslere oyun entegrasyonu da velilerin önemli beklentilerinden biri. Katılımcıların %64’ü uzaktan eğitimde online sınıflarda derslere müfredata uygun oyun entegrasyonu yapılmasının öğrencilerin ilgisini canlı tutmak adına gerekli olduğunu düşünüyor. Ebeveynlerin %63’ü ise uzaktan eğitim sisteminde öğretmenler eşliğinde online sınıflarda canlı ders işlenmesinin daha verimli olacağını belirtiyor. Kişiye özgü öğretim modelleri, ilgi alanına göre ders yönlendirmesi gibi başlıklar da velilerin daha iyi bir uzaktan eğitim için gündemlerinde yer alıyor. Katılımcıların %56’sı öğrencilerin eğilimlerini, yeteneklerini ve kişisel becerilerini belirleyerek yönlendirme yapan bir online eğitim tasarımının oluşturulabileceğini düşünüyor. Yine velilerin %52’si öğrencinin öğrenme yöntemi tespit edilerek kişiye özel online eğitim-öğretim modelinin oluşturulabileceğini ve %51’i uzaktan eğitimde öğrencilere eğitim ve kariyer hayatlarına yönelik rehberlik hizmeti verilebileceğini ve %58’iyse ebeveynlere öğrencinin performansına yönelik düzenli geri bildirim sağlanmasının sistemin başarısını artıracağını düşünüyor.

Gelecek teknolojilerine sınırlı izin

Son yıllarda çığır açan teknolojiler hayatın her alanında kendini gösterirken bu teknolojilere ebeveyn bakış açısı da DORinsight Uzaktan Eğitim Sistemi anketinde sorgulandı. Buna göre yapay zeka ile oluşturulacak bir robot öğretmenle ders verilmesinin eğitimin kalitesini artırabileceğini düşünen velilerin oranı yüzde 24’te kaldı. Buna karşın anne-babaların yüzde 35’i uzaktan eğitimde giyilebilir cihazlar sayesinde öğrencinin vücudundan alınan çeşitli verilerle öğrenme sürecinin başarısını ölçen sistemlere izin vereceğini belirtti. Ebeveynlerin %64’ü ise 5G’nin devreye girmesiyle birlikte uzaktan eğitimde AR (Artırılmış gerçeklik) ve VR (Sanal Gerçeklik) teknolojilerinin kullanılmasının eğitim-öğretim motivasyonunu ve kalitesini artıracağını belirtti.

“Eğitim ve teknoloji sektörü bu araştırmayı iyi okumalı”

Milyonlarca öğrenciyi ve ailelerini etkileyen uzaktan eğitim sürecine dair gerçekleştirdikleri araştırmayla uzaktan eğitim sürecini her yönüyle ebeveynlerin değerlendirmesine fırsat verdiklerini söyleyen DORinsight Genel Müdürü Pınar Köseoğlu, düşüncelerini şöyle paylaşıyor: “Tüm çocuklar ve aileleri için uzaktan eğitim yeni bir sürecin başlangıcı oldu. Öğrencilerin ilk defa karşılaştıkları uzaktan eğitim uygulamasında yeterli düzeyde motive olamamış olmaları önemli bir sorun. Ancak uzaktan eğitime adapte olmak ve bu sayede en kaliteli eğitimi çocuklarımıza vermek zorundayız. Biz ebeveynlerin iç görülerinin ve deneyimlerinin uzaktan eğitim sisteminin nasıl daha verimli olabileceğiyle ilgili önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu araştırma da bunu ortaya koyuyor. Ailelerin beklentileri oldukça net. Hem eğitim dünyasının hem teknoloji sektörünün bu araştırmanın sonuçlarından oldukça faydalanacağını düşünüyorum.”

Paylaş
​​​​​​​Hitay Holding EBA TV DORinsight Sanal Gerçeklik artırılmış gerçeklik

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
Siber Güvenliğin Nabzı Elcore Day 2025’te Attı: Yeni Teknolojiler, Yeni İş Birlikleri
8 Mayıs 2025 17:42
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
“Yapay Zekâ Yıldızları”nda yeni hedef 55 bin öğrenciye ulaşmak
8 Mayıs 2025 11:06
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
Elcore Day 2025: Bilişim Dünyasının Kalbi İstanbul ve Ankara’da Attı
8 Mayıs 2025 10:49
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
Şam'da düzenlenen 2025 AI-SYRIA Konferansı, yapay zekada bölgesel vizyonu ortaya koydu
7 Mayıs 2025 12:02
İstanbul'da
İstanbul'da "META Summit 2025": Yapay zeka ve teknoloji odaklı gelecek vizyonu masaya yatırıldı
7 Mayıs 2025 11:57
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
10. Verimlilik Proje Ödülleri Sahiplerini Buldu
7 Mayıs 2025 11:53
ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ MAYIS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.