• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri tanıtıldı
Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri tanıtıldı

Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri tanıtıldı

ICT Media ICT Media
12 Nisan 2019 00:00
Paylaş

Yeni nesil navigasyon reklamlarıyla dijital reklamcılık alanında büyümeye devam eden Yandex, markalara sunduğu yeni reklam modellerini 10 Nisan’da Kolektif House-Levent'te düzenlediği bir etkinlikle tanıttı.

Medya planlama, reklam ajanslarından ve markalardan 100’den fazla katılımcının yer aldığı etkinliğin açılış konuşmasını Yandex Türkiye Reklam Satış Direktörü Doğan Balamir Nazlıca yaptı. Yandex Navigasyon’un yenilikçi reklam modelleri ile her geçen yıl farklı sektörlerden daha fazla markayı kucakladığını belirten Nazlıca, “Yandex olarak, navigasyon reklamlarıyla müthiş bir başarı hikâyesi yazdık. 2019 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 büyüdük. Bu çarpıcı büyüme, Yandex'in trafik/otomobil ekosisteminde markalara en iyi reklam çözümlerini sunduğunu gösteriyor. Yeni reklam modellerimiz ve özel projelerle, dijital reklamcılık pazarında fark yaratan hikâyeler anlatmaya devam edeceğiz” dedi. Doğan Balamir Nazlıca’nın konuşmasının ardından Yandex’in yeni iletişim modellerinin özellikleri detaylı olarak paylaşıldı.

Yandex Navigasyon’un yeni iletişim modelleri

1- Zero Speed Banner

“Zero Speed Banner” olarak adlandırılan model, sıfır km’de aracın durduğu anlarda kullanıcıların karşısına çıkıyor. Örneğin kullanıcılar trafik ışıklarında durduğunda ekranın alt kısımda otomatik olarak banner beliriyor. Banner'ı yukarı kaydıran kullanıcılar markanın mesajını görüyor. Hareket edildiğinde, ekrana tıklandığında veya aşağıya kaydırıldığında, banner kayboluyor. Kullanıcılar bir saat içerisinde sadece bir kez banner görebiliyor.

2- Proximity

Bir diğer model olan 'Proximity' ise şu özellikleri taşıyor: Ürün veya hizmetlere ait banner, kullanıcı lokasyona girmek üzereyken otomatik olarak ekranın altında açılıyor. Bu özellik kullanıcılar örneğin bir AVM'nin otopark alanına girdinde veya girmek üzere olduğunda ortaya çıkıyor. Banner'da, tanıtılan ürün ve hizmetler sırasıyla veya dönüşümlü olarak gösterebiliyor. Ürünün bilgi kartına tıklandığında, reklam verenin sağladığı ürün veya hizmetler ile ilgili açıklamalar gösteriliyor.

3- Branded Route

Yandex’in bu yıl sunduğu üçüncü reklam modeli olan ‘Branded Route’ ise kullanıcılara rota oluşturma esnasında gösteriliyor. Haritanın üst kısmında gösterilen reklam, logo ve metin içerebiliyor. Bu modelde, bölge, km veya zaman hedeflemesi de yapılabiliyor.

Etkinlikte ayrıca şimdiye kadar müşterilere sunulan, “Markalı Pop-up Pin”, “Özel Kategori”, "Dijital Billboard" gibi reklam modellerine eklenen yeni özelliklerinin yanı sıra, bir sonraki aşamada markalara sunulacak olan "Influencer" adlı yeni proje hakkında da bazı bilgiler paylaşıldı.

Yandex’in "Influencer" adlı projesinde, rota ekranında gözüken markanın ikonu, kullanıcılara trafikte ne kadar kalacakları konusunda bilgi verecek. Bu ikona basıldığında markanın sitesine yönlendirme yapılabilecek veya sesli bir mesaj iletilebilecek. Araç trafikte beklerken, kullanıcı markanın videolu içeriğine de ulaşabilecek.

Toplamda 4 milyon, İstanbul’da 2.5 milyon tekil kullanıcısı var

Yandex Navigasyon’un düzenlediği etkinlikte, trafik ekosistemine yönelik bilgiler de paylaşıldı. Kullanıcıların haftada 11-12 saatini trafikte geçirdiği vurgulanırken, toplamda 4 milyon, İstanbul’da ise 2.5milyon tekil kullanıcısı olan Yandex Navigasyon'un İstanbul’daki kayıtlı olan araçların yüzde 88’ine ulaştığı belirtildi. Etkinliğin sonunda yapılan “Trafik Ekosisteminde Yeni Bir Reklam Deneyimi: Yandex Navigasyon” başlıklı panelde ise Akbank’ın Performans Pazarlama Yönetici Yardımcısı Rıza Doruk Ercan,Opet Dijital Pazarlama Koordinatörü Öznur Akgül Baykal ve Ingage Müşteri Yöneticisi Türkü Erus konuşmacı olarak katıldı. Panelin konukları, dijital reklamcılık ve navigasyon reklam modelleri konusunda deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Paylaş
Navigasyon Balamir Nazlıca Yandex

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

TBD'den Kritik Çalıştay: Telekomünikasyon Sektöründeki İmtiyazlar Masaya Yatırılıyor
TBD'den Kritik Çalıştay: Telekomünikasyon Sektöründeki İmtiyazlar Masaya Yatırılıyor
25 Ağustos 2025 15:49
Huawei Enterprise Roadshow Türkiye Turunu Tamamladı
Huawei Enterprise Roadshow Türkiye Turunu Tamamladı
23 Ağustos 2025 15:02
ODTÜ ve Yandex Türkiye’den Yapay Zekâda Dev İşbirliği: Türkiye’nin Teknoloji Geleceğine Tarihi Adım
ODTÜ ve Yandex Türkiye’den Yapay Zekâda Dev İşbirliği: Türkiye’nin Teknoloji Geleceğine Tarihi Adım
21 Ağustos 2025 20:02
Otel yönetim sistemlerinde teknolojinin önemini artıyor
Otel yönetim sistemlerinde teknolojinin önemini artıyor
21 Ağustos 2025 11:49
Linux Topluluğu Öğrenci Bursları İçin İstanbul'da Buluşuyor
Linux Topluluğu Öğrenci Bursları İçin İstanbul'da Buluşuyor
20 Ağustos 2025 13:46
Yerli Yapay Zeka Şirketi SmartAlpha'dan Amerika'da Büyük Başarı
Yerli Yapay Zeka Şirketi SmartAlpha'dan Amerika'da Büyük Başarı
20 Ağustos 2025 13:00
ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ AĞUSTOS 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.