
Yandex Türkiye'nin yeni eğitim ve öğretim yılına hazırlık sürecini mercek altına alan araştırması, ebeveynlerin ve öğrencilerin teknoloji kullanımına dair dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. Araştırmaya göre, ailelerin yüzde 76'sı yapay zekâ araçlarını eğitim amaçlı kullanıyor.
Araştırma, okul alışverişlerinin yüzde 93 gibi büyük bir oranda çevrimiçi kanallar üzerinden yapıldığını gösteriyor. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 52'si ürün bulmak için arama motorlarını kullanırken, yüzde 75'i ise pazaryerlerini tercih ediyor. Fiziksel mağazaları tercih edenlerin oranı ise yüzde 25'te kalıyor.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı Artıyor
Yapay zekâ, öğrencilerin ödevlerinde ve ek öğrenim materyali bulmada önemli bir rol oynuyor. Araştırmaya katılan ebeveyn veya çocukların yüzde 92'si ödevler için arama motorlarından yararlandığını belirtiyor. Yapay zekâya olan bakışın çoğunlukla olumlu olduğu, katılımcıların yüzde 81'inin bu teknolojileri faydalı bulduğu ve yüzde 41'inin ise "mükemmel bir öğrenme aracı" olarak gördüğü belirtiliyor. Yalnızca yüzde 8'lik bir kesim yapay zekâya olumsuz yaklaşıyor.
Okula Ulaşımda Yürümek İlk Sırada
Araştırma, okul ulaşım tercihlerini de gözler önüne seriyor. Öğrencilerin yüzde 46'sı okula yürüyerek gitmeyi tercih ederken, bunu yüzde 36 ile aile aracı ve yüzde 34 ile okul servisi takip ediyor. Toplu taşıma kullanımı ise sadece yüzde 16 seviyesinde kalıyor.
Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte ailelerin yüzde 65'i araçlarında daha fazla zaman harcadığını belirtiyor. Sürücülerin en büyük problemleri ise yüzde 73 ile trafik yoğunluğu ve yüzde 55 ile park yeri bulma zorluğu olarak öne çıkıyor.