• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yapay zekâ dijital reklamcılıkta başarıyı %40 artırıyor
Yapay zekâ dijital reklamcılıkta başarıyı %40 artırıyor

Yapay zekâ dijital reklamcılıkta başarıyı %40 artırıyor

ICT Media ICT Media
2 Haziran 2020 00:00
Paylaş

Sosyal izolasyon tedbirleriyle eve kapanan kullanıcıların özellikle mobil ekranlarda geçirdiği süre katlandı. Akıllı telefon kullanım süreleri %35 artarken bunun sonucu olarak gün içerisinde telefonlara alınan bildirim sayısı ise %71 yükseldi. Mesajlaşma uygulamalarında %40, mobil oyunlarda ise %32’lik kullanım artışı yaşandı. Adeta mobil ekranlara bağlı yaşam pratiğinin tavan yapması her yıl daha fazla dijital dünyaya yatırım yapan markaların da başta reklam çalışmaları olmak üzere ibrenin tamamen dijital dünyaya dönmesini sağladı. Salgınla birlikte gelir kaynaklarını artırıp, harcamalarını azaltmaya gayret eden şirketler ise özellikle dijital reklam yatırımlarının her bir lirasını çok daha verimli kullanmak için farklı arayışlara yöneldi.

2020 yılı başında Türkiye pazarına adım atan Çinli reklam zekası teknolojileri şirketi SocialPeta, ADCost Intelligence adını verdiği yapay zeka temelli reklam yönetim aracını Türkiye’de de kullanıma sundu. İşletmelerin operasyonel baskısını hafifletmek ve mevcut zorlukları birlikte aşmak için adım attıklarını belirten SocialPeta kurucusu Rocks Su, “600 milyondan fazla reklam verisini Türkiye’deki marka ve ajanslara sunarak reklam performanslarını artırmayı hedefliyoruz. ADCost Intelligence ile ilk olarak Facebook ve alt şirketleri olan Instagram, Audience Network ve Messenger üzerinden verilen tüm reklamlara ilişkin çözümler sunuyoruz. Markaların bu platformlarda reklam yatırımlarını takip eden yazılım, rakiplerinin ve sektördeki diğer şirketlerin reklamlara nasıl ve ne kadarlık bütçe harcadıklarıyla genel stratejilerine dair içgörüler elde ediyor. Bu sayede reklam yatırımlarının optimize edilmesini sağlıyor.”dedi.

Facebook 2 milyardan fazla kişiye ulaşabiliyor

Salgın dönemiyle sosyal ağlara artan yönelimin özellikle gelişmekte olan pazarlarda Facebook’un kullanıcı sayılarını ciddi oranda artırmasını sağladı. SocialPeta’nın paylaştığı verilere göre, reklamverenler artık Facebook üzerinden dünya genelinde 2 milyardan fazla kişiye ulaşabiliyor. Bu rakam dünyadaki 13 yaş ve üzerindeki toplam nüfusunun üçte birinden fazlasına denk geliyor. Türkiye’de ise Facebook üzerinden 37 milyon kişi reklamlarla hedeflenebiliyor. Facebook’un aktif kullanıcılarının %80'inin son 30 gün içinde en az bir reklam gördüğü belirtiliyor.

Dijtal reklam yatırımları artarken, maliyetler 2 sene öncesine geriledi

SocialPeta’nın incelemelerine göre, Facebook’un görüntüleme ve tıklama başına reklam maliyetleri 2018 yılına geriledi. 2019 Kasım ayına oranla ise %60 oranında düştü. Türkiye’de dijital mecra yatırımlarının %64’lük kısmının mobil ekranlara yapıldığını aktaran Rocks Su, “Mobil ekran reklam harcamalarının son 3 senedir ortalama %32 büyüdüğün görüyoruz. Özellikle Facebook ve Instagram gibi sosyal ağlar bu harcamalarda geniş pay alıyor. Geliştirdiğimiz makine öğrenimi ile reklamverenler, tahmine dayalı modeller sayesinde teklif stratejilerini daha hassas bir şekilde kontrol edebiliyor. Bu yöntem, reklam harcamasının getirisini ve geliri artırabilmek dönüşüme odaklanmaları sağlıyor. Kriz sürecinde yeni gelir üretmeki maliyetleri kısmak elbet önemli. Ancak daha önemlisi harcanan her kuruşun geri dönüşünün ve etkisinin maksimize edilmesidir” şeklinde konuştu.

Paylaş
Yapay Zekâ Dijital reklamcılık SocialPeta

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
Kozmetek ile Geleceğin Formülü Yazılıyor: Gençlerden Sürdürülebilir Kozmetik Hamlesi
12 Haziran 2025 21:05
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
8. Siber Güvenlik Ekosisteminin Geliştirilmesi Zirvesi BTK’da Düzenlendi
12 Haziran 2025 15:27
Ozan Elektronik Para, Money20/20 Europe'da Fintek Ekosistemiyle Buluştu
Ozan Elektronik Para, Money20/20 Europe'da Fintek Ekosistemiyle Buluştu
12 Haziran 2025 13:38
Savunma Sektöründe Büyük İş Birliği
Savunma Sektöründe Büyük İş Birliği
12 Haziran 2025 10:34
Dijital Benim İşim Dijital Pazarlama Kampanya Yarışması’nda kazananlar belli oldu
Dijital Benim İşim Dijital Pazarlama Kampanya Yarışması’nda kazananlar belli oldu
11 Haziran 2025 13:31
Papel, Avrupa’nın en büyük fintek etkinliği Money 20/20 Europe’ta yerini aldı
Papel, Avrupa’nın en büyük fintek etkinliği Money 20/20 Europe’ta yerini aldı
10 Haziran 2025 13:25
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.