• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yapay zeka operasyonel maliyetleri %4 düşürüyor
Yapay zeka operasyonel maliyetleri %4 düşürüyor

Yapay zeka operasyonel maliyetleri %4 düşürüyor

ICT Media ICT Media
26 Şubat 2019 00:00
Paylaş

Verileri iç görüye dönüştürme yeteneği ve yapay zeka tekniklerinin gücü, şirketlere rekabet avantajı sağlayan en önemli faktörler arasında yer alıyor. Experian’ın dünyanın önde gelen araştırma ve danışmanlık firmalarından Forrester ile gerçekleştirdiği yeni çalışmaya göre, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nde yer alan şirketlerin yarısı müşteri deneyimini geliştirmek, güven ve memnuniyeti artırmak için kararlı bir şekilde çalışmalarını sürdürmesine rağmen, müşteri kazanım maliyetlerinin yükselmesi ve geri ödenemeyen borçların artması gibi durumlarla karşılaşıyor. Türkiye’de araştırmaya katılan yöneticilerin %47’si, müşterilerin hassas işlemlerini daha erken bir aşamada gerçekleştirerek potansiyel yüksek riskleri yönetmek için otomatik bir karar sistemi uygulamaya odaklanıyor. Yine araştırmaya göre, kesintisiz bir müşteri deneyiminin sağlanmasının ana amaç olduğu bir ortamda, Erken Uyarı Sistemleri de finansal kuruluşların iş modellerinde düzenli olarak kullanılıyor.

Experian Türkiye, Orta Doğu ve Rusya Analitik Lideri Simge Danışman, birçok yöneticinin, şirket büyümesi için pazarın hızı doğrultusunda ve hatta daha hızlı hareket edilmesi gerektiğinin farkında olduğunu belirtti ve sözlerine devam etti; ‘Bu anlamda Türkiye’ye baktığımızda KOBİ’ler her zaman Türkiye’nin ekonomik büyümesinin temelinde yer alıyor. KOBİ’ler Türkiye ekonomisindeki iş gücünün yaklaşık %70’ini oluşturuyorlar ve tüm ekonomik aktivitenin de yaklaşık %50-%60’lık kısmına hakimler. Bu açıdan KOBİ’ler her zaman Türkiye ekonomisini canlandırmada kilit rol oynayacaklar. Aynı zamanda finans kurumlarının KOBİ’lere daha etkin hizmet sunabilmek için altyapılarını güncellemeye odaklanacaklarını düşünüyoruz. Önümüzdeki üç yıl içinde şirketlerin %39’unun KOBİ’lerin müşteri tabanlarının %20’sinden fazlasını oluşturmasını bekliyoruz. KOBİ sektörü borcun geri ödenememe riskinin yüksek olması ve segmentin farklı ihtiyaçları sebebiyle zorlu bir sektör olarak değerlendirilir. Uyarlanabilir kontrol sistemleriyle gerektiğinde kişiselleştirilmiş bir dokunuş sunmayı başarırken, ileri seviye analitik tekniklerin desteğiyle KOBİ süreçlerini kolaylaştırmayı başaran şirketler, bu kazançlı ve önemli pazar segmentine hizmet etme öncülüğünü de elde edecek.’

Experian Türkiye Genel Müdürü Serter Baltacı, belirsiz zamanlarda şirketlerin her zaman tahsilat işlemlerine odaklandıklarını belirtti ve sözlerini sürdürdü; ‘IFRS9 düzenlemeleri ışığında, bazı finansal kuruluşlar kayıp karşılığında %20'ye varan artış gördüler ve bu da çok önemli bir gerileme demek. Bu kaybı azaltmak ve ek büyüme konusunda zaman yaratabilmek için Erken Uyarı Sistemleri ortaya çıktı. Bu sistemler aynı zamanda müşteri güvenini ve müşteri deneyimini sağlamak için tahsilat süreçleri ve müşteri hizmetlerini birbirine bağlıyor. Bir diğer önemli konu ise yapay zeka ve makine öğrenmesi. Forrester Araştırması’na göre Türkiye’de yapay zeka ve makine öğrenmesi kullanan kuruluşlar, operasyonel maliyetlerini %4 oranında düşürürken, satışları artıran ve erken müdahalelerle kayıp karşılığını azaltan müşteri davranışları hakkında ipuçları topluyorlar. Buna ek olarak, araştırmaya katılan yöneticilerin %52’si önümüzdeki 12 ay içinde büyümeye devam etmek istiyor. Birçok ölçekten işletme, müşterilerine sürekli olarak en iyi şekilde hizmet vermeyi garantilemek, öngörülerini belirlemek ve bunlarla ilgili bilgi paylaşmak için mümkün olduğunca büyük bir veri dünyasına erişme ihtiyaçları olduğunu kabul ediyor. Müşterilerimizin, büyük miktardaki verilerini akıllı bir hale dönüştürerek rekabet avantajı sağlıyoruz. Aynı zamanda uygulanabilir öngörüler, makine öğrenmesi ve yapay zeka konusunda en yeni tekniklerle destek olarak herkes için en iyi sonuçların elde edilmesine destek oluyoruz. Sürekli gelişim çağındayız ve böyle bir ortamda rekabet etmenin en uygun maliyetli yolu, makine öğrenmesi ve yapay zekanın gücünü kullanmak.’

Forrester Consulting tarafından Experian adına yapılan araştırma sonucuna göre, her 5 CEO’dan 4’ü kendi şirketlerinin büyümesi konusunda veri, analitik ve yapay zekanın ne kadar önemli olduğunun farkında. Önümüzdeki yıl boyunca, daha hızlı, daha güvenilir ve daha iyi kararlar alınmasını sağlayacak bu alanlar yatırımların ana odak noktası olacak. Bununla birlikte, bölgede yer alan işletmeler eski teknolojilerini ve çoklu kanalda tutarlı kararlar verememelerini kabul ediyor, bu durum şirketlerin müşteri deneyimini geliştirmek için devam eden çalışmalarını da ortaya koyuyor. Şirketlerin dörtte birinden fazlası (%28) yeni müşteriler için kesintisiz ve sorunsuz bir deneyim sunabileceklerinden emin olmadıklarını kabul ederken, benzer oranda (%26) şirket en gelişmiş analitik teknikleri kullandığını düşünmüyor.

Experian’ın Ascend Analytics on Demand Çözümü her ölçekten işletmenin kendi modellerini yaratması ve en iyi kararları alabilmesi için EMEA genelinde faaliyete geçirildi. Bu çözüm; anonim kredilere, müşterilere ve alternatif verilere makine öğrenmesi ve yapay zeka tekniklerini uygulayarak, zengin ve kapsamlı bir pazar iç görüsü yaratılmasını sağlıyor. Ascend’in analitik araçları sayesinde, kolaylıkla hem işletme hem de tüketiciler hakkında detaylı bir öngörü oluşturulabiliyor. Bu öngörüler, esnek ve self servis aracı sayesinde hızlı, akıllı ve donanımlı veriler içeren görsellerle birkaç saniye içerisinde sunuluyor.

‘İnovasyon, Akıllı Veri ve Müşteri Odaklılığa Yönelim’ başlıklı rapor, Forrester Consulting tarafından yürütülen ve Experian tarafından her yıl yayınlanan raporun üçüncüsü. Rapor, evrensel olarak dijital alana yönelim, KOBİ servisi ve müşteri yönetimi olarak üç ana temayı kapsıyor. İçerisinde, EMEA Bölgesi’ndeki şirketlerin kritik yatırım planlarına dair öngörüler, gelişen trendlerin detayları, hayati öncelikler ve yüzlerce CEO için ön plana çıkan zorluklar yer alıyor.

Paylaş
Experian Forrester Simge Danışman

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.