• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu
Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu

Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu

ICT Media ICT Media
28 Mayıs 2021 00:00
Paylaş

Hızlı ticaret platformu Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmelerine imkân sağlamak adına tüm uygulamalarında gerçekleştirmiş olduğu “Erişilebilirlik” entegrasyonunu geliştirmeye, iyileştirmeye devam ediyor. Görme engellilerin online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılamalarına imkan veren “Erişilebilirlik” entegrasyonunun ziyaret sayısı, son bir senede %84, verilen sipariş sayısı ise %58 oranında arttı.

Hızlı ticaret platformu Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmelerine imkân sağlamak adına tüm uygulamalarında gerçekleştirmiş olduğu “Erişilebilirlik” entegrasyonunu geliştirmeye, iyileşmeye devam ediyor. Görme engelli bir Yemeksepeti çalışanı tarafından yönetilen bu projede yapılan geliştirmeler ve iyileştirmelerle görme engelli kullanıcıların özellikle pandemi dönemi kısıtlamalarında online alışveriş yapabilmeleri ve hayata katılmaları kolaylaştırılıyor.

Türkiye’de ve dünyada maalesef henüz çok az uygulamada bulunan “Erişilebilirlik” entegrasyonunda uygulamadaki akışı sesli okuma özelliği bulunuyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, Voiceover, VoiceAssistant ve Google tarafından üretilmiş Talkback ile uyumlu bir şekilde geliştirilen sistemle, diledikleri restoranları ve yemekleri arayarak arama sonuçlarını sesli olarak dinleyebiliyor, ürün ekleme-çıkartma, ödeme ve sepeti onaylama işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar. Kullanıcılar, ödeme sırasında özellikle pandemi döneminde çok yaygınlaşan temassız teslimat özelliğini seçebiliyor, restoranı yorumlama ve puanlama işlemlerini yapabiliyorlar. Akıllı telefonlarda yer alan ekran okuyucu yazılımların desteğiyle tüm içerikler görme engelli kullanıcılara aktarılıyor.

Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen bu projede kullanıcı deneyimini iyileştirmek yönünde önemli geliştirmeler yapılmaya devam ediliyor. Uygulamaya girdikten sonra adres doğrulaması, kayıt işlemleri, yeni eklenen restoranlara erişim artık daha kolay gerçekleştiriliyor. Ayrıca kullanıcılar restoran detayları konusunda ek bilgilere ulaşabiliyorlar ve restoranları tercihlerine göre sıralayabiliyorlar. Sistemde mevcut kategoriler içindeki menüler, kullanıcılara menü ismi ve içeriğiyle birlikte sesli olarak aktarılıyor. Yemeksepeti’ndeki kampanyaların detaylarına erişebilen görme engelli kullanıcılar, doğrudan ürünlere gidip seçim yapabiliyor ve kampanyalardan yararlanabiliyorlar.

Projenin geliştirilmesinde rol alan Yemeksepeti Ürün Uzman Yardımcısı Selçuk Uçar; “Yemeksepeti uygulamalarının benim gibi görme engelli kullanıcılarca erişilebilir bir biçimde kullanılabilmesi adına testler gerçekleştiriyorum. Erişilebilirlik için misyonumuz; tüm görme engellilerin Yemeksepeti’nin web ve mobil uygulamalarını erişilebilir bir şekilde kullanabilmesini ve uygulamalara kazandırmış olduğumuz erişilebilirliğin ‘sürdürülebilir’ ve ‘devamlı’ olabilmesini sağlamak. Teknolojideki son trendleri yakından takip ediyoruz ve erişilebilirlik alandaki geliştirme ve iyileştirmeleri sürdürmeye devam edeceğiz.” dedi.

Daha fazla görme engelli kullanıcının uygulamadan ve “Erişilebilirlik” entegrasyonundan faydalanmasını hedefleyen ve çalışmalarını bu yönde sürdüren Yemeksepeti’nin yapmış olduğu geliştirme ve iyileştirme işlemlerinden sonra bu özelliğin ziyaret sayısı son bir senede %84, verilen sipariş sayısı ise %58 arttı.

Bünyesinde birçok engelli çalışana istihdam sağlayan Yemeksepeti, bu ve benzeri projeler kapsamında daha fazla engelli çalışan istihdam ederek, onların hayata katılmaları konusunda da planlamalar yapıyor.

Paylaş
yemeksepeti Erişilebilirlik Voiceover VoiceAssistant teknolojigündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Sağlıkta yeni ufuklar açacak  10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
Sağlıkta yeni ufuklar açacak 10 yenilikçi girişim AZ Lab Sahnesi’nde
28 Haziran 2025 10:29
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
Ankara’da bilişim rüzgarları esti, TEDÜ öğrencileri yine zirveye yerleşti
28 Haziran 2025 10:24
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
Yapay Zeka, Pazarlamanın Yeni Beyni: Kararlar Daha Hızlı, Stratejiler Daha Akıllı
27 Haziran 2025 15:18
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
Vodafone’dan tüm kullanıcılara yapay zeka destekli “Wi-Fi Asistanı
27 Haziran 2025 15:15
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
Felaket Kurtarma Planı Olmayan Şirketler İçin Büyük Tehdit: Veri Kaybı ve Finansal Zarar
27 Haziran 2025 14:02
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
Trend Micro Ürünlerini Kullanmak Çözüme Giden Yolu Kolaylaştırıyor
26 Haziran 2025 15:27
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.