• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu
Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu

Yemeksepeti’nden görme engelliler için özel erişilebilirlik entegrasyonu

ICT Media ICT Media
28 Mayıs 2021 00:00
Paylaş

Hızlı ticaret platformu Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmelerine imkân sağlamak adına tüm uygulamalarında gerçekleştirmiş olduğu “Erişilebilirlik” entegrasyonunu geliştirmeye, iyileştirmeye devam ediyor. Görme engellilerin online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılamalarına imkan veren “Erişilebilirlik” entegrasyonunun ziyaret sayısı, son bir senede %84, verilen sipariş sayısı ise %58 oranında arttı.

Hızlı ticaret platformu Yemeksepeti, görme engelli kullanıcıların online yemek ve market siparişi ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilmelerine imkân sağlamak adına tüm uygulamalarında gerçekleştirmiş olduğu “Erişilebilirlik” entegrasyonunu geliştirmeye, iyileşmeye devam ediyor. Görme engelli bir Yemeksepeti çalışanı tarafından yönetilen bu projede yapılan geliştirmeler ve iyileştirmelerle görme engelli kullanıcıların özellikle pandemi dönemi kısıtlamalarında online alışveriş yapabilmeleri ve hayata katılmaları kolaylaştırılıyor.

Türkiye’de ve dünyada maalesef henüz çok az uygulamada bulunan “Erişilebilirlik” entegrasyonunda uygulamadaki akışı sesli okuma özelliği bulunuyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, Voiceover, VoiceAssistant ve Google tarafından üretilmiş Talkback ile uyumlu bir şekilde geliştirilen sistemle, diledikleri restoranları ve yemekleri arayarak arama sonuçlarını sesli olarak dinleyebiliyor, ürün ekleme-çıkartma, ödeme ve sepeti onaylama işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar. Kullanıcılar, ödeme sırasında özellikle pandemi döneminde çok yaygınlaşan temassız teslimat özelliğini seçebiliyor, restoranı yorumlama ve puanlama işlemlerini yapabiliyorlar. Akıllı telefonlarda yer alan ekran okuyucu yazılımların desteğiyle tüm içerikler görme engelli kullanıcılara aktarılıyor.

Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen bu projede kullanıcı deneyimini iyileştirmek yönünde önemli geliştirmeler yapılmaya devam ediliyor. Uygulamaya girdikten sonra adres doğrulaması, kayıt işlemleri, yeni eklenen restoranlara erişim artık daha kolay gerçekleştiriliyor. Ayrıca kullanıcılar restoran detayları konusunda ek bilgilere ulaşabiliyorlar ve restoranları tercihlerine göre sıralayabiliyorlar. Sistemde mevcut kategoriler içindeki menüler, kullanıcılara menü ismi ve içeriğiyle birlikte sesli olarak aktarılıyor. Yemeksepeti’ndeki kampanyaların detaylarına erişebilen görme engelli kullanıcılar, doğrudan ürünlere gidip seçim yapabiliyor ve kampanyalardan yararlanabiliyorlar.

Projenin geliştirilmesinde rol alan Yemeksepeti Ürün Uzman Yardımcısı Selçuk Uçar; “Yemeksepeti uygulamalarının benim gibi görme engelli kullanıcılarca erişilebilir bir biçimde kullanılabilmesi adına testler gerçekleştiriyorum. Erişilebilirlik için misyonumuz; tüm görme engellilerin Yemeksepeti’nin web ve mobil uygulamalarını erişilebilir bir şekilde kullanabilmesini ve uygulamalara kazandırmış olduğumuz erişilebilirliğin ‘sürdürülebilir’ ve ‘devamlı’ olabilmesini sağlamak. Teknolojideki son trendleri yakından takip ediyoruz ve erişilebilirlik alandaki geliştirme ve iyileştirmeleri sürdürmeye devam edeceğiz.” dedi.

Daha fazla görme engelli kullanıcının uygulamadan ve “Erişilebilirlik” entegrasyonundan faydalanmasını hedefleyen ve çalışmalarını bu yönde sürdüren Yemeksepeti’nin yapmış olduğu geliştirme ve iyileştirme işlemlerinden sonra bu özelliğin ziyaret sayısı son bir senede %84, verilen sipariş sayısı ise %58 arttı.

Bünyesinde birçok engelli çalışana istihdam sağlayan Yemeksepeti, bu ve benzeri projeler kapsamında daha fazla engelli çalışan istihdam ederek, onların hayata katılmaları konusunda da planlamalar yapıyor.

Paylaş
yemeksepeti Erişilebilirlik Voiceover VoiceAssistant teknolojigündemi bilişim gündemi

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
ESB Genel Kurulu’nda Dijital Gelecek Şekillendi: Hedef, Yerli ve Güvenli Altyapı
4 Haziran 2025 11:25
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
TeamSense ile sürekli geribildirim, anlık aksiyon alma imkânı
3 Haziran 2025 17:25
Yatırımda yapay zekâ dönemi
Yatırımda yapay zekâ dönemi
3 Haziran 2025 17:21
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
SAP, iş odaklı yapay zekayla şirketlerin çalışma yöntemlerini yeniden tasarlıyor
3 Haziran 2025 17:17
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
Şirketlerin yüze 92’si müşteri deneyimini dijitalleştirerek rekabette öne geçmeye odaklandı
3 Haziran 2025 17:15
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
150 bin dolarlık ‘Mektup’ yatırımı
3 Haziran 2025 17:11
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.