• Biz Kimiz
  • Künye
logo
MEDOC
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
MEDOC
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yeni nesil entegre CRM sistemlerinin otelcilik sektörüne katkısı
Yeni nesil entegre CRM sistemlerinin otelcilik sektörüne katkısı

Yeni nesil entegre CRM sistemlerinin otelcilik sektörüne katkısı

ICT Media ICT Media
23 Temmuz 2024 15:57
Paylaş

Yeni nesil CRM sistemleri, müşteri sadakatini artırırken işletmelerin pazarlama ve satış süreçlerini de dönüştürüyor. CRM yazılımının sağladığı veri odaklı analizler, konukların beklentilerinin daha iyi anlaşılmasına ve onlara özel deneyimler sunulmasına olanak tanıyor.

Yeni nesil CRM sistemleri, konaklama döngüsünün tüm aşamalarında iletişimi yönetmeye yardımcı olarak müşteri deneyimini iyileştiriyor ve işletmelere önemli avantajlar sağlıyor. Bu sistemler, konukların otele girmeden önce başlayan ve fatura ödendikten sonra da devam eden deneyimlerini optimize ederken, düşük maliyetlerle gelir kaynakları yaratma imkanı sunuyor.

“Proaktif müşteri yönetimi stratejileri, otellerin daha yüksek sadakat oranlarına ulaşmasına olanak tanıyor”

5 binden fazla işletmeye teknoloji odaklı yönetim ve operasyon çözümleri sunarak yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerini güçlendiren Protel’in Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal, “CRM yazılımı, müşterilerle düzenli iletişim kurmayı, sadakat programlarına dahil etmeyi, indirimler sunmayı ve yeni sezon menülerini tanıtmayı kolaylaştırıyor. Pazarlama otomasyonu ile tüm mesajlar ziyaretçilere göre kişiselleştirilerek etkileşim artırılıyor. CRM’in veri toplama özelliği sayesinde, örneğin, vejetaryen müşterilerinize yeni menü öğeleri tanıtılıyor veya sömestrde çocuklara özel promosyonlar sunuluyor. Veri odaklı yaklaşımlar ve proaktif müşteri yönetimi stratejileri, otellerin misafir deneyimini sürekli iyileştirmesine ve dolayısıyla daha yüksek sadakat oranlarına ulaşmasına olanak tanıyor” diyor.

İyileştirilmiş tahminler ve müşteri hizmetleri

CRM sistemleri, geçmiş ve öngörülen verileri kullanarak satış tahminlerini iyileştiriyor. Yoğun sezonlarda oda ve müşteri başına fiyatlar optimize edilerek gelirler artırılıyor. Etkili müşteri iletişimiyle olumlu geri bildirimler alınarak marka bilinirliği artırılıyor ve olumsuz geri bildirimlerle hizmetler geliştiriliyor.

Zahmetsiz iş akışları

Tüm müşteri verilerinin tek bir veri bankasında toplanması, bilgi erişimini ve raporlama süreçlerini kolaylaştırıyor. Bu sistem sayesinde, gereken bilgileri hızlıca çekmek ve detaylı raporlar oluşturmak büyük ölçüde kolaylaşıyor. Müşteri ilişkilerini bu kadar etkin yönetmek, sosyal medya üzerindeki etkileşimlere ve müşteri incelemelerine anında yanıt verme imkanı sunuyor. Ayrıca, potansiyel konukları cezbetmek için kişiselleştirilmiş promosyonlar hazırlamak artık daha az çaba gerektiriyor.

Entegre CRM çözümlerinin farklı yazılımlarla uyum içinde çalışarak veriye erişimi kolaylaştırdığını ve bu verileri stratejik olarak kullanma kapasitesini artırdığını ifade eden Mehmet Emin Çangal, “İşletmeler müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırırken, gelirlerinde de gözle görülür bir yükseliş sağlıyor. Bu dinamikler, işletmelerin rekabetçi pazarda öne çıkmasına ve müşteri beklentilerini aşarak, marka değerini yükseltmesine olanak tanıyor” diyor.

“Veri segmentasyonunun gücünü her gün görüyoruz”

Satış ve pazarlama süreçlerini optimize etmek için veri segmentasyonu kullanarak belirli dönemlerdeki rezervasyonların analiz edilebildiğini ve en uygun fiyatlandırmanın belirlenebildiğini belirten Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal, sözlerine şöyle devam ediyor: “Veri segmentasyonunun gücünü her gün görüyoruz. Belirli dönemlerdeki rezervasyon analizleri ve verimli fiyatlandırma stratejileri, müşteri ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasını ve onlara en uygun tekliflerin sunulmasını sağlıyor. Özellikle pazarlama otomasyonu aracılığıyla zamanında gönderilen doğum günü tebrikleri ve sezonluk kampanyalar, müşteri bağlılığını artırırken, tıklama ve açılma oranlarındaki verilerle kampanyaların etkinliği sürekli olarak ölçülüyor ve geliştiriliyor. Bu yaklaşım, satış ve pazarlama süreçlerini sürekli olarak optimize etmemize olanak tanıyor.”

Paylaş
Protel CRM Mehmet Emin Çangal

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka Destekli Siber Saldırılar Yükselişte!
Yapay Zeka Destekli Siber Saldırılar Yükselişte!
24 Haziran 2025 12:48
Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
Türkiye’nin dijital omurgası: Türk Telekom’un fiber altyapısı
24 Haziran 2025 11:19
WhatsApp'ta yeni dönem: Güncellemeler sekmesinde reklam ve abonelik özellikleri başlıyor
WhatsApp'ta yeni dönem: Güncellemeler sekmesinde reklam ve abonelik özellikleri başlıyor
24 Haziran 2025 10:45
Odine, yapay zekâ odaklı zirvede sektör liderlerini bir araya getirdi
Odine, yapay zekâ odaklı zirvede sektör liderlerini bir araya getirdi
21 Haziran 2025 13:37
Web ve mobil uygulamalar artık daha erişilebilir olacak
Web ve mobil uygulamalar artık daha erişilebilir olacak
21 Haziran 2025 13:16
Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
Sparkle, Quantum Safe Bağlantı Hizmetini AWS Marketplace’e taşıyor
20 Haziran 2025 14:31
ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ HAZİRAN 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.