
YouTube, Türkiye kültürünün çeşitliliğini ve zenginliğini 2 milyardan fazla küresel izleyiciye anında aktararak içerik üreticilerini dünyayla buluşturuyor. Türkiye'deki yaratıcı girişimcilere işlerini ulusal ve uluslararası alanda yeni kitlelere ulaştırmaları için bir yol sunan YouTube, pek çok farklı sektöre yeni hedef kitle ve yeni gelir kapısı oluşturmayı başarıyor.
YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre; Yaratıcı girişimcilerin %68'i, YouTube'un içeriklerini başka türlü erişemeyecekleri uluslararası kitlelere aktarmalarına yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Yaratıcı girişimcilerin %84'ü, YouTube'un küresel ölçekte tanınmak için önemli bir platform olduğunu düşünüyor. Bir YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %82'si, YouTube'un dünya çapında yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %78'i, YouTube'un yeni sanatçılar ve/veya müzikte çığır açma konusunda kritik öneme sahip olduğu konusunda hemfikir. Bir YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %60'ı, YouTube'un sektöre yeni yaratıcı yeteneklerin girişini artırdığını düşünüyor. Tüm dünyada 2 milyardan fazla insan aradığı bilgiye YouTube sayesinde ulaşıyor.
YouTube, bilgiye ulaşma noktasında kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor. YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre; YouTube'u kullanan ebeveynlerin %83’ü, YouTube’un (veya 13 yaşından küçük çocuklar için) YouTube Kids'in çocuklarının öğrenmesine yardımcı olduğunu kabul ediyor. YouTube'u kullanan öğretmenlerin %80’i, YouTube’un öğrencilerin eğitimine yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Türkiye’de kullanıcıların %93'ü YouTube'u bilgi ve birikim edinmek için kullandığını bildiriyor.
Kullanıcıların %85’i, YouTube’un Covid-19 pandemisi döneminde ihtiyaç anında güvenilir bilgilere erişim sağlayarak yardımcı olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların %71’i, YouTube’un öğrenmek ve kendini geliştirmek için herkese eşit fırsatlar sağladığını söylüyor. Etki analizi metodolojisi hakkında Oxford Economics tarafından gerçekleştirilen YouTube Türkiye Etki Raporu için 2022'nin son çeyreğinde ülke çapında 2.000 YouTube kullanıcısı, 1.000'den fazla içerik üretici ve 500 işletmeyle bir anket çalışması yürütüldü. Ayrıca platformun Türk toplumu ve kültürüne nasıl bir katkıda bulunduğunu anlamak için uzmanlar ve yorumcularla görüşmeler yapıldı.