• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Youtube Türkiye etki raporu yayınlandı
Youtube Türkiye etki raporu yayınlandı

Youtube Türkiye etki raporu yayınlandı

ICT Media ICT Media
21 Ocak 2023 14:12
Paylaş

YouTube, Türkiye kültürünün çeşitliliğini ve zenginliğini 2 milyardan fazla küresel izleyiciye anında aktararak içerik üreticilerini dünyayla buluşturuyor. Türkiye'deki yaratıcı girişimcilere   işlerini ulusal ve uluslararası alanda yeni kitlelere ulaştırmaları için bir yol sunan YouTube, pek çok farklı sektöre yeni hedef kitle ve yeni gelir kapısı oluşturmayı başarıyor.

YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre; Yaratıcı girişimcilerin %68'i, YouTube'un içeriklerini   başka   türlü   erişemeyecekleri uluslararası kitlelere aktarmalarına yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Yaratıcı girişimcilerin %84'ü, YouTube'un küresel ölçekte tanınmak için önemli bir   platform olduğunu düşünüyor. Bir YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %82'si, YouTube'un dünya çapında yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor. YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %78'i, YouTube'un yeni sanatçılar ve/veya müzikte çığır açma konusunda kritik öneme sahip olduğu konusunda hemfikir. Bir YouTube kanalına sahip medya ve müzik şirketlerinin %60'ı, YouTube'un sektöre yeni yaratıcı yeteneklerin girişini artırdığını düşünüyor. Tüm dünyada 2 milyardan fazla insan aradığı bilgiye YouTube sayesinde ulaşıyor.

YouTube, bilgiye ulaşma noktasında kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor. YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre; YouTube'u kullanan ebeveynlerin %83’ü, YouTube’un (veya 13 yaşından küçük çocuklar için) YouTube Kids'in çocuklarının öğrenmesine yardımcı olduğunu kabul ediyor. YouTube'u kullanan öğretmenlerin %80’i, YouTube’un öğrencilerin eğitimine yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Türkiye’de kullanıcıların %93'ü YouTube'u bilgi ve birikim edinmek için kullandığını bildiriyor.

Kullanıcıların %85’i, YouTube’un Covid-19 pandemisi döneminde ihtiyaç anında güvenilir bilgilere erişim sağlayarak yardımcı olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların %71’i, YouTube’un öğrenmek ve kendini geliştirmek için herkese eşit fırsatlar sağladığını söylüyor. Etki analizi metodolojisi hakkında Oxford Economics tarafından gerçekleştirilen YouTube Türkiye Etki Raporu için 2022'nin son çeyreğinde ülke çapında  2.000 YouTube kullanıcısı, 1.000'den fazla içerik üretici ve 500 işletmeyle bir anket çalışması yürütüldü. Ayrıca platformun Türk toplumu ve kültürüne nasıl  bir katkıda bulunduğunu anlamak için uzmanlar ve yorumcularla görüşmeler yapıldı.

Paylaş
youtube Oxford Economics Sosyal Medya Platformu Türkiye Etki Raporu

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yerli Teknoloji Sektöründen Büyük Başarı
Yerli Teknoloji Sektöründen Büyük Başarı
8 Ekim 2025 16:04
5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
5G İçin Kritik Buluşma: Türk Telekom’da Milli Ekosistem Çalıştayı Yapıldı
7 Ekim 2025 13:45
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
Trend Micro, IDC MarketScape’te Güvenlik Açığı Yönetimi araştırmasının lideri oldu
7 Ekim 2025 12:17
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
Doping Hafıza’dan “Anneler Kulübü”
7 Ekim 2025 12:07
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
Türkiye telekomünikasyon sektörü büyüklüğü 407,4 milyar TL’ye ulaştı
2 Ekim 2025 16:25
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü,  GTECH’e emanet
Ruanda’nın en büyük bankasının dijital dönüşümü, GTECH’e emanet
2 Ekim 2025 14:32
ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EKİM 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.