
İnternetin en büyük video platformu YouTube, videolar üzerinden gelir elde etme standartlarını değiştireceğini açıkladı. Video yayıncılarının platform üzerinden para kazanması artık daha çok kritere bağlı olacak.
YouTube yeni adımı bazı reklam verenlerin boykotu ve bir intihar etmiş bir kişiyi gösteren videonun popüler bir vlogger (video blogger) tarafından YouTube'a yüklenmesinin tepki çekmesinin ardından geldi. İnternet devi Google'a ait olan platform, videoyu yayından kaldırmakta geç kalmakla eleştirilmişti.
Yeni stratejiye göre, yayıncılar, yükledikleri videolardan reklam geliri elde edebilmek için şu kriterleri karşılamak zorunda: Yayıncının kanalının en az 1000 abonesi bulunmalı. Kanalındaki videolar geçmiş 12 ay içinde 4 bin saatten fazla izlenmiş olmalı
YouTube'un 9 ay önce getirdiği son kriterlere göre, yayıncıların reklam geliri kazanabilmesi için, kanallarındaki içeriklerin 10 bin saatten fazla izlenmiş olması gerekiyordu.
Geçen yıl getirilen yeni kurallara göre ayrıca bazı konu başlıkları, reklamlandırılma kapsamından çıkarılmıştı.
200'den fazla reklam verenin, reklamlarının nefret söylemi ya da başka radikal içerik taşıyan videolarda gösterilmesinden şikayet edip reklamlarını geri çekçmesi üzerine atılan bu adım, yayıncıların tepkisini çekmişti.