• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Z kuşağının cebinde 100 milyar var
 Z kuşağının cebinde 100 milyar var

Z kuşağının cebinde 100 milyar var

ICT Media ICT Media
29 Mart 2021 00:00
Paylaş

AdColony ile Global Web Index tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda geçirdikleri vakit ile Z kuşağı mobil alışverişin en güçlü grubu olarak görülüyor. 100 milyar dolar harcama potansiyeline sahip Z kuşağının yüzde 81'i, markaların samimi olması gerektiğini düşünüyor.

AdColony ve Global Web Index’in dijitale de yön veren Z jenerasyonunu anlamak için gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Z kuşağının yüzde 81’i markaların eğlenceli ve samimi içerikler üretmesi gerektiğini düşünüyor. Benzer düşünceyi paylaşan Y kuşağında bu oran yüzde 78, X kuşağının ise yüzde 73. 

Mobilde ortalama 4 saat 15 dakika online kalıyorlar

Tüketim alışkanlıkları üzerinde yapılan ölçümle 100 milyar dolar harcama güçleri bulunduğu belirlenen araştırmaya göre, Z kuşağı günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda vakit geçiriyor. Z kuşağı, dijital mecralarda geçirdikleri süreyle mobil alışverişin de en güçlü grubu olarak konumlanıyor. Dijitale entegre markalar, stratejilerini belirlerken bu grubun mobil dünyadaki davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini göz ardı önünde bulunduruyor.

Z kuşağına açılan kapı, dijital pazarlama

Çağı yakalamak isteyen markaların radarında Z kuşağının bulunduğunu belirten EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, “Markaların hedef kitlelerinin odak noktasında bulunan olan Y kuşağı, yerini etkinliği gittikçe artan Z kuşağına bırakmaya başladı. Dijital dünyaya bakış açıları ve mobil dünyadaki aktiflikleriyle Z jenerasyonu pazarlama stratejilerinin kilit noktası durumuna gelmeye başladı. Çağı yakalamak isteyen markaların anlamaları gereken bu neslin tüketim alışkanlıklarına, ilgi ve beklentilerine cevap vermek isteyen markalar dijital pazarlama sayesinde hedeflerine ulaşabiliyor.” dedi.

Paylaş
AdColony Global Web dijital pazarlama teknoloji gündemi bilişim gündemi Gökhan Bülbül

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Türk Telekom İmtiyaz Süresi Açıklamasına TELKODER'den hukuki süreç vurgusu
Türk Telekom İmtiyaz Süresi Açıklamasına TELKODER'den hukuki süreç vurgusu
26 Eylül 2025 10:30
Mplus Türkiye çeyrek asırlık yolculuğunu kutladı
Mplus Türkiye çeyrek asırlık yolculuğunu kutladı
26 Eylül 2025 10:22
Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
25 Eylül 2025 13:35
Experian ve Agra Fintech’ten Stratejik Ortaklık
Experian ve Agra Fintech’ten Stratejik Ortaklık
25 Eylül 2025 13:34
İnfinidium ve Vepara’dan Kamu Teknolojileri ve Finansta Güç Birliği
İnfinidium ve Vepara’dan Kamu Teknolojileri ve Finansta Güç Birliği
25 Eylül 2025 13:32
Figopara, “Türkiye 100” listesinde ilk 3’te yer aldı
Figopara, “Türkiye 100” listesinde ilk 3’te yer aldı
25 Eylül 2025 13:27
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.